- acke
- Medlem ●
- Stockholm
Har inte gått de senaste åren.
MacWorld skriver att dom kör live. Från kl. 19.00 svensk tid.
Livebevakning från WWDC2008 - MacWorld
Förhoppningsvis dyker måndagen stevenote upp i iTunes så att man kan få en keynote med intakta överraskningar.
Hade varit roligt om alla stevenotes som filmats fanns tillgängliga i podcasten.
...jag vill gärna sitta och få upp stämningen innan den nya keynoten med lite gamla keynotes. Intel-övergången, iMac-lanseringen etc...
Definitivt! Borde det inte finnas någon nörd på detta forum som sparat ner en massa keynotes, jag vill gärna sitta och få upp stämningen innan den nya keynoten med lite gamla keynotes. Intel-övergången, iMac-lanseringen etc...
Den här snubben på youtube har samlat på sig en del moments iallafall
YouTube - peestandingup's Channel
Garanterat bandbredd, senaste gångerna det var live var det redan då på gränsen. Videströmmen hoppade, bröts och höll på, trots fet lina hos mig. Och nu, med dagens hysteri kring Apple lär det inte vara ekonomiskt försvarbart.
Sen tror jag de säkert vill ha en möjlighet att redigera i efterhand, ta bort misstag osv.
Jag har försökt samla på mig så mycket video från Apple som går, men de senaste keynotes har varit enbart streamade. Kanske finns nåt smart sätt att tanka ner de ändå.
Du kan väl spara ner dem i QuickTime, eller?
Inte de som streamas. Får vänta på att de läggs upp som en podcast, då läggs de lokalt.
(Värdelöst vetande: Jag har ca. 20GB Apple videos samlat.)
Två gånger har jag raderat ett inlägg med länkar till torrents med alla keynotes. Länka till Youtube så låter vi dem ta ställning till om det är ok att sprida gamla Applefilmer.
Admin
Oj, jag visste inte att det var så känsligt. Men men, it's your call...
Jag är inte för pirat kopiering men det där var väl att ta i.
Jo, samma här, men det är bara att acceptera.
Detta är ingen diskussion. Vill ni diskutera detta får ni göra det i Feedback. Men jag vill ändå förklara bakgrunden till att inläggen raderades:
1. Det är inte tillåtet att hänvisa till distribution av upphovsrättsligt skyddat material. Keynotefilmerna omfattas av upphovsrätten.
2. Båda inläggen blev rapporterade av andra medlemmar.
Kommande inlägg i den här diskussionen raderas. Ta det i Feedback om det känns viktigt.
Admin
http://www.apple.com/quicktime/qtv/wwdc08/
Tror ni det blir denna adressen?
WWDC 2008 'Spoiler Free' Keynote Stream - Mac Rumors
Spoiler-fritt för den som vill ha alla överraskningarna.