Saken är lite som Volantiz säger, vad är han ute efter? Listan över instrument är inte särskilt stor och skulle inte ta lång tid att gå igenom på egen hand.
Som jag sa i mitt första inlägg så är de flesta av instrumenten som är med där bra.
Att bara droppa några namn rakt upp och ner känns inte så meningsfyllt. I så fall borde man kanske ge en beskrivning till varför man tycker om dem.
Men ok, här är några. Jag använder flera av syntarna i listan. T ex Green Oak Crystal (bra för pad, mattor och liknande), LinPlug Free Alpha (bra för klassiska syntljud), TAL-U-No-62 (som Free Alpha, bygger på Juno-soundet), KeyToSound Remedy (en blandad synt med stor variation. Lite skitigare ljud) och Kore Player (blandat med ljud som bygger Native Instruments olika syntar. Enbart preset-player med möjlighet att ändra på en del grundläggande saker).
På effektsidan gäller samma sak. De flesta pluggarna är bra och det är lättare att prova efter behov. Behöver man ett delay så provar man ett som finns i listan.
Annars gör både Camel Audio, Expert Sleepers, Smart Electronix och Soundhack bra effekter.