Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
När jag fick telefonen så lade jag in alla mina kontakter i Address Book på datorn och syncade sedan med min iPhone. Nu är det så att jag har lagt in och uppdaterat en del nya kontakter direkt i telefonen sen dess och nu vill jag synca "bakåt" in i datorn.
Problemet är att jag har läst att Address Book istället skriver över kontakterna på telefonen istället för att uppdatera sig själv.
Shit happens. It's computers. Det är ett lotteri. I detta fall så är väl risken att du ska drabbas av samma bugg en på 700 000 kanske. Vad jag vet så synkar miljoner Iphone-ägare sin adressbok varje dag - utan problemos. Take the chanse, man. Live!
Shit happens. It's computers. Det är ett lotteri. I detta fall så är väl risken att du ska drabbas av samma bugg en på 700 000 kanske. Vad jag vet så synkar miljoner Iphone-ägare sin adressbok varje dag - utan problemos. Take the chanse, man. Live!
Om det här är definitionen av att "leva" så har jag "levt" tillräckligt för hela min livstid.
Men seriöst, det finns ju de facto inget alternativ för att uppdatera Address Book från iPhone utan bara vice versa. Det är mitt problem. Att den ska skriva över alla mina uppdaterade kontakter med dem gamla.
Gå in i Sync, välj Preferences och kryssa i "Show Data Change Alert when" och välj "any". Om du gör det så får du manuellt bekräfta varje uppdatering som sker från iPhone till Address Book.
Jag har inte haft något sådant problem någonsin. Synkar den så synkar den åt bägge håll. De gånger synkning har strulat är det att överhuvudtaget få till en synkning alls. Men det var länge sen det hände. Kör på du, det kommer gå fint kompis.