Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur byta innehåll mellan SE w880i och iPhone?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-10 00:21

Har en SE W880i och ska byta den mot en iPhone (gammla) med en kompis Men skulle behöva tips hur jag via min Mac kan taka över hans kontakter till min SE och vise versa? Iom att jag aldrig haft iPhone så vet jag inte om det är iSync som gäller och lite pill eller?

Hoppas på en enkel lösning

Detta har väl diskuterats rätt mycket innan, sök för svar.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-10 00:44

Jag har sökt och inte hittat något bra svar. Men vet du några så dela gärna med dig.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-06-10 09:18

I din SE lur så ser du till att spara kontakterna till sim kortet (finns i adressboks menyn), när du sedan stoppar ditt simkort i iphonen så kan man kopiera över informationen från simkortet med en 3e parts mjukvara som jag inte kommer ihåg namnet på.

Iphonen måste ni synka med itunes och ha valet att den ska synka adressboken ikryssat (dock så kommer den blanda hans kontakter med dina om du redan har en massa i adressboken på macen). Sedan får du nog använda dig av isync för att få över dem till SE luren.

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-10 09:28

Det är enkelt. Synkronisera W880i adressbok med Macs Adressbok över Bluetooth. Koppla in iPhonen och synkronisera med adressboken. Klart.

//Rob

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-10 11:08

Tack för svaren. Men jag hade tänkt följande kanske. Jag har en gammal Mac. Rensa den adressboken och lägga in alla iPhone i den. Sen resetta iPhonen och koppla den till min nya Mac och tanka in alla nya adresser.

Ta min w880i och resetta den, koppla upp till gammla Macen och föra över alla hans iPhone adresser. Kan det va en bra idé?

Men är det smart att resetta en iPhone? Sen en kort fråga om iPhone: Har den olika "Profiler" precis som SE har? Så man kan ställa den på tex. hemma läge och bara vissa nummer släpps igenom?

(Att kopiera över till SIM är ingen bra idé eftersom SIM inte kan spara kort, utan bara separata nummer osv.)

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-10 12:48

En tanke jag fick.

Address Book databasen ligger ju i ~/Library/Application Support/AddressBook
Gör en backup på hela mappen och töm den sedan.

Synca med w880i och backupa databasen i ett dir som heter exempelvis "w880i".
Töm mappen.

Synca nu med iPhonen och backupa databasen i ett dir som heter exmpelvis "iphone".
Töm mappen.

Nu kan du lätt bestämma vilken uppsättning kontakter som skall hamna var.
Borde funka

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-10 13:45

Varför inte skapa en ny grupp för varje teleon? iPhone och SEW800 och spara kontakter i den från resp telefon. Sen är det bara att synka den gruppen som man vill.

//Rob

Senast redigerat 2008-06-10 13:58
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-10 14:24

Om du vill göra en backup på allt data i Address Book så är det smidigaste att starta Address Book och sedan från File-menyn välja Export -> Address Book Archive. Det borde du göra varje gång innan du ska göra stora förändringar.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-11 11:37

Tack Robo-X det funka fint

1
Bevaka tråden