Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Word-strul (krasch)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-06-10 15:26

Har en fil som efter en liten stund hänger Word. Man jobbar en stund, sparar och sen är det kört. Badboll i evighet och tvångsavslut som enda möjliga utväg.
Dokumentet funkar bra på en gammal PC enligt författaren, men inte på maccen på jobbet med Word2008.
Jag har kastat alla inställningsfiler, sparat om dokumentet i docx (går inte i RTF på grund av innehållet) och kört alla uppdateringar.
Författaren har inga problem med något annat dokument utom just detta vilket får mig att tänka på sunk i dokumentet men det borde ju göra att det kraschar när man sparar som docx, men så är inte fallet. Man kan bläddra runt i dokumentet och skriva ut det, men om man ändrar och sparar så tiltar Word antingen efter en redigering och ibland efter flera, men oftast inom någon minut från att man öppnat dokumetet.

Just i detta fall är det US Word men dokumentet är på Svenska. Inte bör det orsaka såna här allvarliga fel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-10 19:12
Ursprungligen av bollman:

Har en fil som efter en liten stund hänger Word. Man jobbar en stund, sparar och sen är det kört. Badboll i evighet och tvångsavslut som enda möjliga utväg.
Dokumentet funkar bra på en gammal PC enligt författaren, men inte på maccen på jobbet med Word2008.
Jag har kastat alla inställningsfiler, sparat om dokumentet i docx (går inte i RTF på grund av innehållet) och kört alla uppdateringar.
Författaren har inga problem med något annat dokument utom just detta vilket får mig att tänka på sunk i dokumentet men det borde ju göra att det kraschar när man sparar som docx, men så är inte fallet. Man kan bläddra runt i dokumentet och skriva ut det, men om man ändrar och sparar så tiltar Word antingen efter en redigering och ibland efter flera, men oftast inom någon minut från att man öppnat dokumetet.

Just i detta fall är det US Word men dokumentet är på Svenska. Inte bör det orsaka såna här allvarliga fel?

Min erfarenhet av att jobba med Word 2008 är att det kraschar lite när det vill, ibland regelbundet och ibland till synes utan anledning. För mig kraschar det oavsett om jag redigerar ett dokument på svenska eller engelska, med eller utan bilder, oavsett om det ursprungligen är skapat i Word 2008 eller inte.

Det som allt som oftast utlöser den eviga badbollsdöden är att använda sig av styles för rubricering. Ibland räcker det med ett enkelt radbryt för att få programmet på fall.

Efter att ha försökt mig på alla sorters ominstallationer och rensningar har jag nu gett upp och bytt tillbaka till word 2004. Word 2008 verkar, enligt mig, mer som en beta än en färdig produkt och bör inte användas i skarpt läge, tyvärr.

/Jonas

1
Bevaka tråden