Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HEINZ??

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tillhör de som måste använda Heinz tomatketchup. Jag är i detta fall mycket märkestrogen. Så det är ganska ofta som jag har en sådan flaska på matbordet. Döm om min förvåning när min blick av någon anledning gled över flaskan. Vad stod det på etiketten?
"I´m rich baby!"

(på bilden är min gamla ketchupflaska och den nyss inköpta).
Vad har hänt?. Har gubben Heinz kommit tillbaka och spöklikt lämnat ett meddelande på flaskan. Har jag råkat köpa en taiwan-kopia med ett meddelande från tillverkaren? Vad tror ni?

Mvh
Jörgen

Ja vart kan detta mystika meddelande komma ifrån.. ingen aning.. Helskönt meddelande hur som helst! Dessutom på en Heinz ketchup flaska

/Sebastian

• Medlem
  • 2003-03-23 01:46

Min teori:
Det är en ordlek. På engelska har "rich" både betydlesen rik ($$$) och fyllig, smakrik. Då blir det kanske lite mer logiskt.
Roligt grepp hur som helst.

• Oregistrerad
  • 2003-03-23 02:15

Har sett andra varianter också. Bland annat "Tate me!"

[edit] stavfel

[ 23. mars 2003, 02:16: Meddelandet ändrat av: Lari Kovanen ]

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-03-23 08:37

Please, release me! Står det på våran flaska!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-23 11:05

Heinz är det alltid som gäller. Inte bara är det snygg flaska, det är också den enda som inte smakar sockerlösning (Av de ketchupsorter jag smakat.). Kul att de lägger in lite udda kommentarer på flaskorna.

Har för mig att Heinz hade en skojig reklamkampanj i utländsk TV (bl.a. MTV) där man drev med att det tar så j-la lång tid att få ut ketchupen ur glasflaskorna.

Naturligtvis är det Heinz som gäller när man ska ketchupa maten. Det vore ju inte helt fel att gå och spänna i en sån här i sommar:

http://www.heinzstuff.com/images/apparel/KetchupLabelt-shirt(Adult).jpg

• Medlem
  • Piteå
  • 2003-03-25 20:58

jag känner då ingen skillnad på olika märken....skulle inte känna någon skillnad på blå-vit och heinz....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-25 21:10

Amatör gadd

Verkligen, Heinz är det som gäller !

• Medlem
  • Lund
  • 2003-03-27 11:57

Jag köpte in en ny omgång ketchup och chilisås i förrgår (Heinz, så klart), men inte var det någon rolig etikett där inte.

Kanske samlarvärde på den?

Mvh
Jörgen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-29 20:01

Jag är en sån där kultursnobb som inte gillar tomatketchup över huvudtaget. (Men Konsums ekologiska Änglamark-ketchup är rätt OK faktiskt.)

57 Varities har det stått på Heinz produkter i alla år, betyder det att det inte tillkommer något nytt?

1
Bevaka tråden