Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typo funkar inte i InDesign??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-10 18:02

Plötsligt kan jag inte skriva ut typ 1 snitt från Indesign 2.02. Om jag gör en PDF så funkar det. Och in andra program kan jag skriva ut (typ word). På utkrifterna ersätts typsnittet med Curier.

Någon som har någon idé vad som är fel? Måste jag installera om InDesign?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-10 18:03

Glömde att säga att jag kör OSX Jaguar.

Du glömde även säga hur du laddar fonterna

Har själv inte sett detta bekymmer men Suitcase har i vissa fall strulat med typsnitt på andra sätt och då har jag fått bygga om Suitcase databas. Töm listan och droppa sen tillbaka fonterna in i Suitcase.

Innan du börjar dribbla med detta så tar jag förgivet att du testat att starta om datorn.

Freehand 10 har jag haft samma bekymmer vid utskrift men jag tror problemet försvunnit med de senaste OS X uppdateringarna. Använder dock Freehand mindre och mindre så helt säker är jag inte.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-10 22:19

Det glömde jag visst. Jag laddar typsnitten via nyaste Suitcase. Har startat om och installerat om Suitcase.

Helskumt. Har aldrig varit med om detta tidigare. Får väl ominstallera InDesign.

Kontrollera att du för över alla teckensnitt till skrivaren. Logiskt nog i fliken Bilder i utskriftsdialogen.

1
Bevaka tråden