Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nummer problem +46

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lomma
  • 2008-06-12 13:05

Hej,

Jag har ett problem med min nya iphone.

Sparar jag mina kontakter med +46(sen deras nummer) så funkar det fint när dom ringer, deras namn dyker upp och så. Dock fungerar det inte när man får SMS, då står bara numret. Sparar jag deras nummer utan +46 blir det precis tvärtom...

Förslag? Har Iphone 1.1.4 köpt från ebay.

Jag har iPhone 1.1.4 och samtliga mina nummer är sparade med +46 följt av nummer och SMS meddelande syns med namn precis som det ska.

Har du swephone installerad?

• Medlem
  • Lomma
  • 2008-06-12 13:39

Skumt,

swephone? Tack, ska prova det.

Så installerar du swephone. Kommer från ifun.se

Citat:

Installation

För att installera denna varion av SwePhone 1.1.4 och senaste Installer.

1. Öppna Installer och välj “Sources“, välj “Edit“, välj “Add“.
2. Ange: http://ifun.se/swe och tryck OK

Nu finns kategorierna “SwePhone (1.1.4)” under fliken Install.

Öppna sedan Settings -> General -> International och aktivera svenska under språk och/eller regionsinställningar.

• Medlem
  • Luleå
  • 2008-06-15 14:24

för mig så funkar det med kontaktnamnen på både +4670 och på 070, men när jag skickar sms till en i telefonboken som är inlagd som 070 så hamnar inte mina inkomna sms i samma "mapp" dom hamnar i egen, men döper jag om kontakterna till +46 så funkar det, finns de någon fix?

fan va kasst förklarat, bjuder på ett exempel:
pappa i telefonboken, 070xxxxxxx
skriver sms till pappa för fösta gången, hamnar i "pappa" i sms.app
får svar av pappa, hamnar i en annan "pappa" i sms.app.
fortsätter och svarar i den nya "pappa" och allt hamnar i den,
döper jag dock om en person till +46 hamnar alla sms i samma mapp.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-17 08:22

Jag kan också bara ställa mig i raden av dom som det fungerar med mix av 07x och +46 07x (typiskt) på en ZiPhone:d 1.1.4 med SwePhone 1.1.4. Inga problem i någon applikation i telefonen med nummerpresentation.

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-17 10:01

Det beror nog också på hur operatören skickar sms. Har också sett problemet men på väldigt få av mina kontakter. Kanske hjälper det att installera Appsupport 1.1.4 och RegionPatch 1.1.4. Men jag hoppas annars att problemet löser sig i och med firmware 2.0. Förhoppningsvis uppdateras pwnage för att fungera med 2.0 jag kommer inte att använda ziphone även om det kanske kommer före men det tvivlar jag på.

//Rob

• Medlem
  • Borås
  • 2008-06-19 17:42
Ursprungligen av Robo-X:

Förhoppningsvis uppdateras pwnage för att fungera med 2.0 jag kommer inte att använda ziphone även om det kanske kommer före men det tvivlar jag på.

//Rob

och vad är skillnaden mellan ziphone och pwnage då? är inte resultatet precis det samma, med enda skillnaden att man gör på olika sätt för att låsa upp iphonen?

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-19 19:12
Ursprungligen av torva:

och vad är skillnaden mellan ziphone och pwnage då? är inte resultatet precis det samma, med enda skillnaden att man gör på olika sätt för att låsa upp iphonen?

Det har tagits upp i flera trådar på forumet. Det som är skillnaden är att zibri kopierar kod från andra utan att själv veta vad han sysslar med. Ziphone är ansvarig för 99% av alla wifi/bluetooth problem. Hans sätt att hacka är dåligt eftersom han använder en ram image och skriver allt från den till iPhonen. iLiberty+ t ex gör endast en liten ram image för att kopiera över några få filer och sen köra hacken direkt på iPhonen. Det är mycket säkrare eftersom risken för att något blir korrupt är minimal. Pwnage kör en annan variant där den använder Apple iTunes för att installera firmware filen. Det är ännu säkrare eftersom det är precis som Apple gör det.

//Rob

• Medlem
  • Borås
  • 2008-06-22 11:38

okey, tack för svaret Har undrat över detta ett tag men detta värkar ju klara ut det hela

Ursprungligen av empty:

Hej,

Jag har ett problem med min nya iphone.

Sparar jag mina kontakter med +46(sen deras nummer) så funkar det fint när dom ringer, deras namn dyker upp och så. Dock fungerar det inte när man får SMS, då står bara numret. Sparar jag deras nummer utan +46 blir det precis tvärtom...

Förslag? Har Iphone 1.1.4 köpt från ebay.

har du fåt nåt info om det så kan du gärna de amed dig:D

1
Bevaka tråden