Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G, slutliga versionen inte visad på WWDC

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tror inte dom har visat den slutliga versionen på WWDC08 än. Varför?

*Steve visade inte telefonen fysiskt. Om dom skall börja lansera den om en månad bör dom ha iaf en färdig att visa upp.

*Den "saknar" många funktioner som efterlängtads och som är standard även i de simplaste telefoner

*Det går inte att förbeställa eller liknande på någon sida.

*Nya rykten om att en iPhone med frontkamera användes på visningen ser ganska lovande ut. Länk IPhone 3G Camera Or Fingerprint?: Phil Schiller's iPhone 3G Has Front Camera or Greasy Fingerprint

Låter det möjligt?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-06-12 17:01

Jag tror inte att själva designen på telefonen kommer att ändras.
Jag tror dock som du säger att kanske dem inte hann bli klara med allting i tid tills WWDC och ville ändå "släppa" den vid ett event och inte bara helt random.

På med foliehatten!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-06-15 14:13
Ursprungligen av mackeswissman:

På med foliehatten!

Haha, bra kommentar.

Phil Shiffer hade ju en i handen när han skulle demonstrera om ni nu inte missade det...

Ja, fast jag tror den "slutliga" kommer komma i slutet av veckan. Han brukar ju avsluta endel konferenser med "and one more thing". Det gjorde han inte nu, men kanske väntar med det till i slutet på veckan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-12 17:21

njae, han brukar avsluta vissa keynotes med "and one more thing..." inte i slutet av veckan.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-06-12 19:42

Jävligt oklart men det skulle vara sjukt mycket Apple att göra så här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-12 19:48
Ursprungligen av Brobergd:

Jag tror inte dom har visat den slutliga versionen på WWDC08 än.

Jag läste någonstans att det fanns ett rum där man kunde prova iPhone 3G, precis efter att den hade introducerats av Steve. Men du kanske har rätt - det är inte helt säkert att det var den slutgiltiga versionen.

Ursprungligen av kia2:

Jag läste någonstans att det fanns ett rum där man kunde prova iPhone 3G, precis efter att den hade introducerats av Steve. Men du kanske har rätt - det är inte helt säkert att det var den slutgiltiga versionen.

Flera bloggar (Gizmodo, Engadget) och tidningar (CNN, Aftonbladet m.m) har provat och klämt på iPhone redan så den finns och funkar.

Men jag tror att Apple har ett ess i ärmen, förra året presenterade dom YouTube och att den skulle ha glasskärm EFTER WWDC '07, för att trissa upp aktien.

Minns att dom också höjde batteritiden i samband med det.

Så vi får se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-12 20:30

Redan nu vet vi att mjukvaran inte är helt färdig. Så där kan det också tillkomma saker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-12 20:56

Om hårdvaran inte är klar så går det ju emot det faktum att miljontals enheter redan har skeppats till USA.
Tänker man sedan efter så är vi tre-fyra veckor ifrån en lansering i 22 länder och om hårdvaran inte är spikad och utförligt testad så är Apple i en riktigt prekär situation. Det är inte som med ett operativsystem där du kan pressa skivorna två veckor innan lansering.

Ursprungligen av vanilj:

Om hårdvaran inte är klar så går det ju emot det faktum att miljontals enheter redan har skeppats till USA.

den kanske är klar men de valde att inte visa upp just den helt färdiga?
jag tror den är klar och alla tidningar med mera har klämt på den färdiga versionen.

Ursprungligen av Patrik D:

Flera bloggar (Gizmodo, Engadget) och tidningar (CNN, Aftonbladet m.m) har provat och klämt på iPhone redan så den finns och funkar.

Men jag tror att Apple har ett ess i ärmen, förra året presenterade dom YouTube och att den skulle ha glasskärm EFTER WWDC '07, för att trissa upp aktien.

Minns att dom också höjde batteritiden i samband med det.

Så vi får se

Haha, förlåt. Men en glasskärm hade jag inte velat använda, särskilt inte när det är multi-touch till det.

OnTopic:
Jag tror också mycket på att det kommer lite nya features innan den släpps.

Ursprungligen av FillilutteN:

Haha, förlåt. Men en glasskärm hade jag inte velat använda, särskilt inte när det är multi-touch till det.

OnTopic:
Jag tror också mycket på att det kommer lite nya features innan den släpps.

iPhone 1 har en glasskärm ...

Ursprungligen av FillilutteN:

Haha, förlåt. Men en glasskärm hade jag inte velat använda, särskilt inte när det är multi-touch till det.

"Glasskärm" är helt rätt att säga.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-13 00:54

Frontkamera kan ni drömma om. Det är en reflektion på bilden, inget mer. Att Apple skulle strunta i att presentera något så trivialt som en annan kamera på något de släpper inom en månad är faktiskt taget omöjligt.
Gällande nya features: visst, kan säkert komma något som inte presenterats än, men då snackar vi säkert saker i stil med A2DP eller saker av den magnituden.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-13 07:19

Här är en riktig hands-on-test av nya iPhone 3G:

YouTube - 3G iPhone Street Test

Ursprungligen av Brobergd:

Jag tror inte dom har visat den slutliga versionen på WWDC08 än. Varför?

*Steve visade inte telefonen fysiskt. Om dom skall börja lansera den om en månad bör dom ha iaf en färdig att visa upp.

Men dom visade ju upp den för pressen, Macworld har till och med bilder:
Macworld | Mac Word | Hands on with iPhone 3G
iPhone 3G hands-on - Engadget
IPhone: 3G iPhone First Hands On

Jag tror det telefonen är färdig och i full produktion om den ska lanseras i 22 länder inom en månad.

Hehe.. ja dom bör ju ha visat den riktiga versionen kan man tycka. Förmodligen bara min besvikelse över att det fattas några små ganska användbara funktioner som så många andra telefoner har. Får väl vänta på iPhone 3.0 då;)

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-06-15 22:03
Ursprungligen av Brobergd:

Jag tror inte dom har visat den slutliga versionen på WWDC08 än. Varför?

*Steve visade inte telefonen fysiskt. Om dom skall börja lansera den om en månad bör dom ha iaf en färdig att visa upp.

*Den "saknar" många funktioner som efterlängtads och som är standard även i de simplaste telefoner

*Det går inte att förbeställa eller liknande på någon sida.

*Nya rykten om att en iPhone med frontkamera användes på visningen ser ganska lovande ut. Länk IPhone 3G Camera Or Fingerprint?: Phil Schiller's iPhone 3G Has Front Camera or Greasy Fingerprint

Låter det möjligt?

  1. Som redan nämnts har den visats fysiskt på WWDC

  2. Om FW 2.0 har t ex MMS, Copy/Paste osv så skulle man ha sagt det. Framörallt så skulle man folk ha hittat spår i betan, precis som man har gjort med GPS och 3G, och de är isf funktioner som man borde ha varit mer försiktiga med att de ska läcka ut.

  3. När har man någonsin kunnat förbeställa? Apple behöver inte direkt försäkra sig om att folk ska köpa iPhones på releasen..

  4. iSight är en intressant tanke. Apple skulle kunna lägga in det utan att blinka. Att man däremot skulle dema på en prototyp när man hade hundratals demoenheter för journalister känns långsökt.

1
Bevaka tråden