Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installer funkar inte efter senaste uppdatering

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-21 12:59

Precis som titlen lyder, installer slutade funka efter den senaste uppdateringen, det som händer är att programmet försöker starta upp ( den vita bakgrunden ) och sen hoppar den tillbaka till iconerna som att jag tryckt på home knappen, den laddar först i ca 30sek till 1 min, men utan nån bild bara den vita bakgrunden, nån som upplevt detta och har en fix?

har samma problem :/ men ingen lösning, hoppas nån annan har.

jag har lite problem jag med.

allt går bra tills jag installerar ett program igen och ska gå ur, då kommer jag direkt till min homescreen utan att behöva "slida upp knapplåset", (vilket är bra iofs) men där visar iphonen 50% av ljuset, alltså, bilden är då mörkare..
trycker jag på låsknappen där uppe och slidar upp igen så är allt bra igen, men detta var bara drygt.

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-05 11:36
Ursprungligen av generuss:

jag har lite problem jag med.

allt går bra tills jag installerar ett program igen och ska gå ur, då kommer jag direkt till min homescreen utan att behöva "slida upp knapplåset", (vilket är bra iofs) men där visar iphonen 50% av ljuset, alltså, bilden är då mörkare..
trycker jag på låsknappen där uppe och slidar upp igen så är allt bra igen, men detta var bara drygt.

Prova att reparera behörigheter. Det gör du enklast med BossPrefs. Vad gäller att den inte går till slidern efter installationen är nytt och ska fungera så. Det som har fixats är att standby tiden påverkas inte när man installerar program som det var förut.

//Rob

Min hänger sig också när jag ska köra Installer, men jag ska återställa telefonen!
Och se vad som händer...

Mvh Emil

har lösning på den vita bakgrunden och tillbaks till springboard. antagligen har ni väldigt många sources? för min del kraschar den ibland men då tar jag bara bort remotpackages.plist i /var/mobile/library/Installer/

kör ziphone och använd endast jailbreak så du en ny installer som funkar

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-12 08:41
Ursprungligen av matrix_ton:

kör ziphone och använd endast jailbreak så du en ny installer som funkar

Det är det värsta man kan göra. Det är som att jaga myggor med en kanon. Ziphone ska man inte använda om man är rädd om sin iPhoen. Den förstör wifin om inte helt så genom att ge alla iPhoner samma MAC adress.

//Rob

du ska bara jailbreaka ej unlocka osv,och jag förstår ej varför du e emot ziphone.
jag har använt den på över 200 iphones som jag sålt runt Sverige och ingen har klagat...

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-14 01:48
Ursprungligen av matrix_ton:

du ska bara jailbreaka ej unlocka osv,och jag förstår ej varför du e emot ziphone.
jag har använt den på över 200 iphones som jag sålt runt Sverige och ingen har klagat...

Därför att ziphone suger. Visst är det enkelt att använda men ziphone skapar ett stort problem genom att ge alla telefoner samma MAC adress. Han vet inte hur man ska fixa det eftersom han kommer inte åt koden som iPhone Dev Team har gjort. Att han tjatar om donationer stup i kvarten gör inte saken bättre. Det finns bättre program t ex iLiberty+ och PWNAGE och du skulle nog ha gjort dina kunder en tjänst att använda program som knäcker telefonen på ett säker sätt.

Det finns flera trådar här som beskriver varför ziphone är dåligt.

//Rob

1
Bevaka tråden