Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

National Geographic och ryktet om flash i iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-13 07:33

Det verkar som om Flash kommer!!

Det är nämligen så att NationalGeographic har flash på sin sida, och som synes så laddades den in utan problem på keynoten:

Så här ser det ut om man inte stödjer flash. Notera texten "This presentation requires Flash. Download free Flash player.” som alltså inte finns med på bilden ovan.

Jag hittade denna information på iPhone Hacks : Apple's 3G iPhone to support Flash?

Det känns som att folk är ganska ointresserade av flash i iPhone, intresset verkar dö mer och mer.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-13 11:53
Ursprungligen av Patrik D:

Det känns som att folk är ganska ointresserade av flash i iPhone, intresset verkar dö mer och mer.

Det uttalandet baserar du på vad? Jag är fruktansvärt intresserad av flash på iPhone. Det som kan ha medfört att det talas mindre om flash för iPhone tror jag beror på att folk har accepterat (som de tror) att det inte kommer komma flash, inte för att de inte längre vill ha det.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-13 12:36

Jag hade tyckt det vore kanon med Flash. Men det verkar som det kommer iallafall:)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-13 12:34

Kan vi enas om att en del är ointresserade och en del inte?

Jag är intresserad. Och jag tycker att ovanstående bilder tyder på att Apple kommer att integrera Flash i nästa uppgradering, iPhone 2.0.

Det var konstigt att Apple öht valde att gå in på nationalgeographic.com - men nu tror jag att en anledning var just att de använder flash.

Ursprungligen av kia2:

Kan vi enas om att en del är ointresserade och en del inte?

Jag är intresserad. Och jag tycker att ovanstående bilder tyder på att Apple kommer att integrera Flash i nästa uppgradering, iPhone 2.0.

Det var konstigt att Apple öht valde att gå in på nationalgeographic.com - men nu tror jag att en anledning var just att de använder flash.

Tyvärr kan hela "inspelningen" av EDGE vs. 3G vara fejk, kan lika gärna vara så att dom gjort det i riktiga Safari.

Men vem vet, kanske kommer flash 11 juli.

Jag är sjukt intresserad av Flash för iPhone. Speciellt med Flash 9.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-13 12:45

Varför ska man ha Flash? För att se all reklam som zonkar ner sajter?
Fråga: Idag stödjer inte Safari i Iphone Flash - innebär detta att man slipper all reklamskit på t.ex. mediasajter?
Faktum är att... om den enorma annonsmarknaden på nätet vill hänga med nu när Homo Sapiens ska börja surfa runt med små handhållna enheter så måste antingen ett supersnabbt och kompakt Flash-format tas fram (tveksamt om den stenålderstekniken kan reformeras så pass) eller så måste en ny standard tas fram för rklamskit. Kan inte nya www visa rörligt utan tredjeparts-spelare?
Jag har ett tips förresten: varför inte gå tillbaka till animerade giffar!? Om jag knackade ihop reklam för nya mobila internet så skulle jag göra animerade giffar :-). Då kan jag lova annonsören att surfarna ser den (om dom inte aktivt har en plugg etc som stänger av just animerade giffar så klart - vilket Svensson inte jiddrar med).

Ursprungligen av mjg:

Varför ska man ha Flash? För att se all reklam som zonkar ner sajter?
Fråga: Idag stödjer inte Safari i Iphone Flash - innebär detta att man slipper all reklamskit på t.ex. mediasajter?
Faktum är att... om den enorma annonsmarknaden på nätet vill hänga med nu när Homo Sapiens ska börja surfa runt med små handhållna enheter så måste antingen ett supersnabbt och kompakt Flash-format tas fram (tveksamt om den stenålderstekniken kan reformeras så pass) eller så måste en ny standard tas fram för rklamskit. Kan inte nya www visa rörligt utan tredjeparts-spelare?
Jag har ett tips förresten: varför inte gå tillbaka till animerade giffar!? Om jag knackade ihop reklam för nya mobila internet så skulle jag göra animerade giffar :-). Då kan jag lova annonsören att surfarna ser den (om dom inte aktivt har en plugg etc som stänger av just animerade giffar så klart - vilket Svensson inte jiddrar med).

Animerade giffar is the shit... Det var tider det, när gif-animationerna flödade på nätet =D

För att med Flash 9 kan man skapa mer än bara reklam

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-13 13:14

Vad då? jag har i.o.f.s. en polare som gör animerad film i Flash, men han exporterar ut det till H264.mov för visning.

Ursprungligen av henkebarn:

För att med Flash 9 kan man skapa mer än bara reklam

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-13 13:18
Ursprungligen av mjg:

Vad då? jag har i.o.f.s. en polare som gör animerad film i Flash, men han exporterar ut det till H264.mov för visning.

Du kan bygga riktigt fina applikationer med Flash. Både nyttoprogram och spel.

Om/när det kommer Flash till iPhone tror jag att det kommer att visa sig att Flash + iPhone är en riktigt bra kombination.

Enligt mig är inte flash + iPhone en bra idé, batteriet kommer ta slut på två timmar när man surfar, flash är riktigt dåligt byggd, man kan göra bättre med Ajax + web 2.0 - det lovar jag.

Nej, flash är inget jag saknar idag.

Enligt mig är inte flash + iPhone en bra idé, batteriet kommer ta slut på två timmar när man surfar, flash är riktigt dåligt byggd, man kan göra bättre med Ajax + web 2.0 - det lovar jag.

Nej, flash är inget jag saknar idag.

well, det är din åsikt. Flash håller inte på att dö ut som du påstår. Bara för att du inte saknar det, betyder inte det att vi andra inte gör det =P
Jag ser gärna flash i min Iphone, och om det minskar batteritiden en smula får jag väl ladda den lite oftare bara....Laddar den ändå varje natt!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-14 00:07

håller med om att ajax är lite rappare och snyggare, men flash är dominerande, så jag tror med betnoning på tror att flash kommer

Med senaste flash kan man göra grymma applikationer och spel ja, och det är precis därför jag anser att flash 9 vore bra för iPhone.

mjg skrev: " varför inte gå tillbaka till animerade giffar!"
Jag visste inte att dom "dött" ? Har använt animerade gif jättemycket genom åren på min HP men nu fungerar det inte så bra på mina Mac:ar

Jag tror också att Flash kommer och att många är intresserade av det. Är själv jätteintresserad av Flash. Får en känsla av att vissa tycker att Flash "förorenar" internet....:tveksam:

Jo, flash kan vara irriterande, men man kanske kan lära tekniken att förstå när den är det, precis som med ofrivilliga pop-ups?

Jag kan inte Ajax, men förstår det som att det är (minst) lika kompetent som Flash 9 men mindre resurskrävande (varför annars förespråka det)? Stämmer detta?

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-06-14 13:39

Hur kan man tycka att det inte är intressant med flash till iPhone? Som det är idag är det ju många sidor man inte kan se alls!

Ursprungligen av koze:

Hur kan man tycka att det inte är intressant med flash till iPhone? Som det är idag är det ju många sidor man inte kan se alls!

Tänk på alla störande annonser du slipper

Skämt åsido, även om prestandan inte var ett problem (vilket det borde vara med tanke på hur mycket kräm Flash drar på en modern Mac) så skulle det vara svårt att överföra de vanliga flashkontrollerna till det speciellt fingergränssnittet i iPhone.

Flash drar tyvärr väldigt mycket i åtminstone Safari, vilket inte bådar gott för Safari i iPhone. Men jag hoppas på en bra lösning anyway, för jag vill att ni ska kunna spela mina spel i era iPhones!

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-17 00:56

Kompromiss! :-D. Iphone fixar Flash generellt, man kan spela sig blodig om man vill - MEN...man kan stänga av det i Safari. Deal?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-17 09:37
Ursprungligen av mjg:

Kompromiss! :-D. Iphone fixar Flash generellt, man kan spela sig blodig om man vill - MEN...man kan stänga av det i Safari. Deal?

köpt!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-17 09:37

Annonseringen på nätet är en av anledningarna till varför det finns så mycket bra internet.

Ursprungligen av Tangen:

Annonseringen på nätet är en av anledningarna till varför det finns så mycket bra internet.

Och så mycket skit

1
Bevaka tråden