Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kommer hända med iPod?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag satt och funderade på en sak, iPhone är en väldigt bra apparat. Ljudet i mp3n är som en vanlig iPod, det finns fler funktioner och program plus att det är telefon också. Vad kommer då hända med iPod touch och vanliga iPods i allmänhet, många kommer väl köpa iPhone istället även om det är månadsavgifter och abbonemangsbundet. Jag försöker redan bli av med min iPod touch och min nuvarande mobil för ett köp av iPhone. Kommer iPods sälja mindre eller kanske till och med att vissa modeller försvinner ur sortimentet?

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-06-14 12:12

Rädd för det, men jag tror att det finns folk som ändå bara vill ha en "mp3"spelare. Jag säljer också min touch just nu

Ursprungligen av Sajmoon:

Rädd för det, men jag tror att det finns folk som ändå bara vill ha en "mp3"spelare. Jag säljer också min touch just nu

iPod touch lär väl kanske försvinna om dom inte hittar på nya program eller gör det till en musik, video och spel maskin. Typ som PSP och iPhone, såg att spelen till iPhone var riktigt mysiga för att vara i en telefon kanske blir en iPod touch som en mer spel konsol, då kommer dom iaf sälja mera än om dom har kvar det som redan finns. För jag tror alla som har touch köper en iPhone, nästan alla.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-14 12:55

Det kan ju vara så med att touchen kommer att fortsätta sälja, om dom jämt ligger en storlek större i minnet så att säga. Folk som tycker att 16 gb iphone är för lite kanske i stället köper en 32 gb touch. Så va det för mig iaf. Tänkte köpa en 8 gigs iphone från usa, men kom på att det var för lite, så ja köpte 16 gb touch istället..

Ursprungligen av Luken:

Det kan ju vara så med att touchen kommer att fortsätta sälja, om dom jämt ligger en storlek större i minnet så att säga. Folk som tycker att 16 gb iphone är för lite kanske i stället köper en 32 gb touch. Så va det för mig iaf. Tänkte köpa en 8 gigs iphone från usa, men kom på att det var för lite, så ja köpte 16 gb touch istället..

Så kan det också vara. Har en 16 gb touch nu och använder ca. 7,5 gb. Men man lägger alltid in nya saker och tar aldrig bort gamla så det räcker för mig åtminstone.

Det beror helt på vad man är ute efter. Själv planerar jag att köpa en Touch, troligen en 16 Gigare. Har läst någonstans att en prissänkning på Touchen är att vänta inom kanske en månad eller så nu när iPhone fått sig en sänkning. Det är inte alla som vill ha alla funktioner i en apparat, inte jag iaf. Själv ringer jag inte så mycket så min SE K510i med Telia Refill räcker bra för mig. Med touchen får jag en ipod med skärm (kör Shuffle nu) och möjligheten att surfa på nätet gör den mer eller mindre till en micro-laptop :D. Jag ser fram emot att få köpa min Touch.

Ja tror inte ipod touch kommer försvinna om man kolla priset på iphone så är det rätt mycket högre.

Jag tycker att iPod Touch är en fantastisk multimediamaskin och köper hellre en ny med mer minne än en iPhone. Har svårt att tro att iPoderna försvinner. Mobiltelefoner kan "vem som helst" göra men iPoderna är Apples egen skapelse. Touchen har mer minne och smidigare utseende samt kostar mindre. Tycker det känns bättre att komplettera med en mobil som har en bra kamera (Nokia N95) eftersom den i iPhone inte är någon höjdare.

Ursprungligen av KaRo:

Jag tycker att iPod Touch är en fantastisk multimediamaskin och köper hellre en ny med mer minne än en iPhone. Har svårt att tro att iPoderna försvinner. Mobiltelefoner kan "vem som helst" göra men iPoderna är Apples egen skapelse. Touchen har mer minne och smidigare utseende samt kostar mindre. Tycker det känns bättre att komplettera med en mobil som har en bra kamera (Nokia N95) eftersom den i iPhone inte är någon höjdare.

Samma här. Touchen har alla bra saker som iPhone har, men ingen av de dåliga. Sen känns det tryggt att inte behöva tänka på abonnemangskostnader...

1
Bevaka tråden