Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cut & Paste i iPhone 2.0?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Finns detta nu i nästa version.

Säg ja - snälla.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-06-12 12:37

Tyvärr, nej...

Varför - kan inte fatta att en såpass viktig funktion uteblir.

Kan det inte tänkas komma till den slutliga, eller är det enbart ett önsketänkande?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-06-12 13:36

Det är nog tyvärr bara önsketänkande...

ok thats sad.

Detta torde vara en större miss än alla andra missöden såsom mms enligt andra.

Senast redigerat 2008-06-12 20:23
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-12 15:19

Har själv funderat lite på hur det skulle gå till med copy paste... alltså, hur skall man kunna markera orden/texten man vill kopiera?
Jag kan faktiskt inte komma på nåt smart sätt och det kan ju faktiskt vara så att det är lika för Apple... att de faktiskt inte hittar någon bra väg för att det skall funka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-12 15:22
Ursprungligen av Trineo:

Har själv funderat lite på hur det skulle gå till med copy paste... alltså, hur skall man kunna markera orden/texten man vill kopiera?
Jag kan faktiskt inte komma på nåt smart sätt och det kan ju faktiskt vara så att det är lika för Apple... att de faktiskt inte hittar någon bra väg för att det skall funka.

Dom har liksom knäckt hyfsade lösningar tidigare.
– Kanske håll lite långre än en "tap" och markera texten med fingret, håll in och du får upp en ctrl-meny (högerklicksmeny PC)

Ursprungligen av Trineo:

Har själv funderat lite på hur det skulle gå till med copy paste... alltså, hur skall man kunna markera orden/texten man vill kopiera?
Jag kan faktiskt inte komma på nåt smart sätt och det kan ju faktiskt vara så att det är lika för Apple... att de faktiskt inte hittar någon bra väg för att det skall funka.

Man drar med fingret över det man vill markera, sen dubbelklickar man på den markerade texten.

Ursprungligen av mackeswissman:

Man drar med fingret över det man vill markera, sen dubbelklickar man på den markerade texten.

En bra idé för att kopiera.

Men för att klistra in blir det svårare. Inte lika lätt att komma på en lösning där...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-15 02:39

edit: trodde jag hade en skitbra ide, sen såg jag videon som va typ samma, fast bättre!

jo men det finns ju ganska smarta lösningar redan.

Fake iPhone cut & paste demo loves you - Engadget

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-13 01:00
Ursprungligen av draags:

jo men det finns ju ganska smarta lösningar redan.

Fake iPhone cut & paste demo loves you - Engadget

Underbart!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-15 08:31

Varför "FAKE iPhone cut & paste demo loves you"? Fake? Är detta bara nys?

Ursprungligen av draags:

jo men det finns ju ganska smarta lösningar redan.

Fake iPhone cut & paste demo loves you - Engadget

Ursprungligen av mjg:

Varför "FAKE iPhone cut & paste demo loves you"? Fake? Är detta bara nys?

Detta är ju bara fake också, en video helt enkelt.

Ursprungligen av Patrik D:

Detta är ju bara fake också, en video helt enkelt.

Klart det är fake - men det är ändå en lösning som inte vore omöjlig.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-16 11:00

Aha. Det är en trickfilm. Då är jag imponerad över att någon lagt ner så mycket tid, kraft och kunskap åt att göra denna avancerade trickfilm. Utan en spänn i ersättning. Jag är säker på att det måste ha tagit 20 timmar att göra den. Just for the fun En del nördar är verkligen kreativa underbara idioter.

Ursprungligen av Patrik D:

Detta är ju bara fake också, en video helt enkelt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-12 16:35

Tur att sådana här viktiga grejer kan fixas mjukvarumässigt med uppdejts Annars skulle man vara tvungen att vänta med att köpa en Iphone i evigheter.

Ursprungligen av mjg:

Tur att sådana här viktiga grejer kan fixas mjukvarumässigt med uppdejts Annars skulle man vara tvungen att vänta med att köpa en Iphone i evigheter.

har redan en iPhone men saknar trots detta cut&paste.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-06-12 19:45

Detta jävla tjat om MMS, seriöst? Vem använder det?

Nu är iPhone har ett "global price" på $199 så kommer alla köpa en, maila allt till varandra och MMS kommer bli helt obsolete.

Copy and paste saknar jag dock grovt.

Ursprungligen av drew:

Detta jävla tjat om MMS, seriöst? Vem använder det?

Nu är iPhone har ett "global price" på $199 så kommer alla köpa en, maila allt till varandra och MMS kommer bli helt obsolete.

Copy and paste saknar jag dock grovt.

vem f*n är det som tjatar om mms

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-06-12 19:58
Ursprungligen av draags:

vem f*n är det som tjatar om mms

Blev du ledsen i ögat nu när drewie inte rättar in sig i ledet bakom alla som vill ha MMS i iPhone?

Ursprungligen av drew:

Blev du ledsen i ögat nu när drewie inte rättar in sig i ledet bakom alla som vill ha MMS i iPhone?

Allvarligt skärp dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-12 20:14

Drew: Du var den första som nämnde MMS i den här tråden.

Jag nämnde visserligen mms men inte för att jag personligen saknar detta utan mer för att det alltid nämns.

Skulle gärna se en liknande lösning fast självklart än smidigare gjord av Apple. Det är här man verkligen kan utnyttja multi-touch tekniken.

det vore guld med copy and paste, men det kan ju ligga med i 2.0!?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-16 10:02

Frågan är dock hur det ska lösas i Safar, där loopen inte finns...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-16 10:06

är helt säker att det skulle kunna gå att lösa ganska lätt med hjälp av multitouch-tekniken. kanske markerar man ett ord genom att sätta ett finger vid början på ordet/meningen man vill markera och använda ett annat finger till att markera detta. apple skulle lösa detta hur lätt som helst om de ville. frågan är bara varför de inte gör det. multitouch-tekniken är gränslös.

Ursprungligen av m1kke:

apple skulle lösa detta hur lätt som helst om de ville. frågan är bara varför de inte gör det.

Som jag har tjatat om i tidigare trådar. Apple väljer att plocka bort funktioner som försvårar förståelsen och istället förenkla och förfina så långt de kan.

Det gör att flera funktioner som finns på andra apparater inte finns i iPhone och detta gör, trots att det kan verka tvärtom, apparaten bättre än om de fanns där.

Bevaka tråden