Starcraft är det enda datorspelet jag lirar, så jag har lite erfarenhet.
Starcraft funkade Lite bättre på min Mac Mini än min MacBook, men skillnaden är mindre än jag trodde. Antar att det beror på Macbookens bättre prestanda. Fläkten märker man ingen skillnad på, den låter alltid så mycket den kan
Jag har hört om problem vid lan-spel med intelmac + windows (inget jag testat), men battle.net och singleplayer funkar fint. Det enda jag har att kritisera på är att spelet oftast laggar till lite när man trycker på spelknapparna under ett spel, tex 'ögat' till vänster för att se aktuella spelare.
Men helt spelbart alltså, att den kör i rosetta är inget man tänker på efter ett tag.
Ett annat alernativ är genom Parallels + Windows, men det är inte så jätteoptimerat än. Möjligt att att de fixar det i kommande version, men i senaste kunde jag tex inte scrolla uppåt, lite störande.
Ett alternativ som jag testade nyligen är CrossOver beta, som kan köra windowsprogram utan att behöva boota windows. Men den kunde inte starta Starcraft (pga kopieringsskydd).
Och slutligen under Bootcamp. Då märker man att det flyter lite bättre, inga som helst små fördröjningar. Det finns även ett få antal 'Use Map Settings' banor på battle.net som inte fungerar på OS X pga ofungerande triggers, och på windows får man även möjligheten att använda plugins som bara är skrivna för windows. Tex 'bwchart' för att se info om ett spel, och 'SC extension' som gör det svårare att fuska, mer information när man observerar ett spel och möjligheten att spela på andra servrar än battle.net (tex 'pgtour' för mer profisionella spelare)
edit: Kan tillägga att om du ska spela under OS X, att du genom skivverktyg kan göra en diskimage av broodwar cdn så det är bara att mounta den när du ska spela.