Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer Telia sälja iPhone billigt också?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som Steve noterar är att "de flesta" länder som de kommer lansera den nya iPhone i, kommer sälja den för samma pris som i US.

Nu har jag hört ett rykte om att Telia inte kommer göra det. Telia kommer enligt de källor jag har hört, att sälja iPhone för 4000:- (16GB). Tror ni på detta?

- Vill Telia öka priset för att de tror att vi svenskar har mycket pengar?
- Ökar de priserna för att de inte har råd att sälja dem billigare?
Johnie

• Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-15 22:13
Ursprungligen av JohnieWebdesign:

Som Steve noterar är att "de flesta" länder som de kommer lansera den nya iPhone i, kommer sälja den för samma pris som i US.

Nu har jag hört ett rykte om att Telia inte kommer göra det. Telia kommer enligt de källor jag har hört, att sälja iPhone för 4000:- (16GB). Tror ni på detta?

Johnie

Det är nog om den skulle kosta 4000kr så skulle det nog vara utan abonnemang.

Och att det ska vara 199 dollar som högsta pris med abonnemang.

Ursprungligen av Wi99:

Det är nog om den skulle kosta 4000kr så skulle det nog vara utan abonnemang.

Och att det ska vara 199 dollar som högsta pris med abonnemang.

Men 4000:- utan abonnemang är väl lite överdrivet? liksom 199$ är ungefär 1.200 kr(8GB), sedan 299$ är 1.800kr(16GB).

Att iPhone skulle kosta 4000:- utan abonnemang är ju orimligt.

• Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-06-15 22:54

På vilket sätt är det orimligt!? De andra priserna är med abb, pengar som de naturligtvis vill ha tillbaka en del av om man inte tecknar abb!

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-15 23:04

Men 4000:- utan abonnemang är väl lite överdrivet? liksom 199$ är ungefär 1.200 kr(8GB), sedan 299$ är 1.800kr(16GB).

Hur kan du tycka att 4000 är överdrivet. Det är i mina ögon ett riktigt lågt pris om det skulle vara sant.

- Sony Ericsson P1i kostar 3995kr utan abonnemang hos telia
- Nokia N95 kostar 6595kr utan abonnemang hos telia.

ta gånger 1,25 för momsen också.

Ursprungligen av Jonkanon:

ta gånger 1,25 för momsen också.

Juste den jävla momsen också:p Sveriges vanligaste "pålägg";)

• Medlem
  • 2008-06-15 23:01

Juste den jävla momsen också:p Sveriges vanligaste "pålägg";)

Jag skulle nog till och med kunna sträcka mig till att det är världens vanligaste "pålägg".

• Administratör
  • Lund
  • 2008-06-16 01:11

är det bara telia som kommer sälja den eller kommer man kunna köpa den hos apple återförsäljarna?
och kommer de då att anpassa priset efter telia???

Än så länge är det bara Telia som kommer kunna sälja den, så nej du kommer inte kunna köpa den hos Apple ÅF (Såvida de inte har ett avtal med Teliabutiken i samma stad).

Han menar väl att 4000 kr är för billigt. Jag tror inte ett dugg på att en iPhone skulle säljas för endast 4000 kr utan abbonemang! Det är på tok för billigt, minst 6000 kr kommer den kosta.

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-16 22:28
Ursprungligen av granholm:

Han menar väl att 4000 kr är för billigt. Jag tror inte ett dugg på att en iPhone skulle säljas för endast 4000 kr utan abbonemang! Det är på tok för billigt, minst 6000 kr kommer den kosta.

Tror inte det. Fast det kan förstås bara han svara.

Den som lever få se.

E24

Citat:

Vodafone i Italien gick till exempel nyligen ut med att de kommer att sälja Iphone med kontantkort, utan abonnemang. Om dessa abonnemangslösa telefoner kommer att vara operatörslåsta är oklart. De italienska priserna utan abonnemang ligger på 499 euro för Iphone-modellen med 8 gb minne och 569 euro för 16 gb-varianten. Alltså cirka 4700, respektive 5400 kronor.

/ Midmus

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-22 14:17

Johnie

Vilka källor?

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-23 00:34

Johnie

Vi Svenskar har rätt gott om pengar. (Allt beror på vilka vi jämför oss med och vilka prioriteringar man gör).

Telia har säkert "råd" att sälja iPhone för mindre pengar än så, men det handlar om att maximera vinsten och här beror det lite på hur Telia resonerar - lockpris på telefonen och svindyrt abbonemang eller dyrare telefon utan abbonemang. Sen är det ju också så att iPhone är en rätt het produkt vilket motiverar ett högre pris...(tillgång och efterfrågan vet du). Då de flesta produkter är dyra i Sverige är chansen stor att vi tillhör den skara länder som Jobs antyder kommer att få en dyrare telefon.

Men som sagt du har hört ett rykte. Än är det inga bekräftade uppgifter.

1
Bevaka tråden