Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-06-17 10:20

Hej!

Jag har problem med TM efter 10.5.3 uppdateringen.
Jag har testat de flesta behörigheterna på utdelningen “Backups” men jag får inte upp Backups med automatik när jag kör TM på klienten. Om jag monterar upp “Backups” för hand och sedan startar TM på klienten så stannar den även då. Trots att jag har R&W –behörighet på utdelningen.
Det som visas på loggen är följande:
Jun 17 09:39:32 bennilmc com.apple.launchd[90] (0x10dd70.Locum[258]): Exited: Terminated
Jun 17 09:39:51 bennilmc kernel[0]: AFP_VFS afpfs_mount: /Volumes/Backups, pid 210
Jun 17 09:39:51 bennilmc /System/Library/CoreServices/backupd[244]: Backup requested due to disk attach
Jun 17 09:39:51 bennilmc /System/Library/CoreServices/backupd[244]: Starting standard backup
Jun 17 09:39:51 bennilmc /System/Library/CoreServices/backupd[244]: Network mountpoint /Volumes/Backups not owned by backupd... remounting
Jun 17 09:39:59 bennilmc /System/Library/CoreServices/backupd[244]: [SnapshotUtilities remountVolumeRef] url could not be resolved via BonJour
Jun 17 09:39:59 bennilmc /System/Library/CoreServices/backupd[244]: Failed to remount network volume.
Jun 17 09:40:04 bennilmc /System/Library/CoreServices/backupd[244]: Backup failed with error: 19

Är det fler som har fått konstigheter efter uppdateringen till 10.5.3?

Jag bifogar en bild på mina nuvarande inställningar. Ni som har en fungerande server kan väl skicka över en bild på hur det ser ut hos er.

Mvh Bengt

• Medlem
  • Östersund
  • 2008-06-17 10:28

Här kommer bilden

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-17 12:26

Jag fick detta felmeddelande idag då Time Machine försökte göra backup till min Time Capsule: "the backup volume is read only".

Kan inte komma åt Time Machine och senare när jag försökte montera backup.sparsebundle manuellt fick jag efter ett tag ett meddelande som sa att jag behövde göra backup av enheten och formatera om...

Lite googlande har gett mig svaret att jag behöver radera backup.sparesbundle, för att den troligen är korrupt, och sen börja om på nytt. Inte kul. Letar fortfaramde efter en annan lösning. Hoppas på att någon här kanske har några tips.

Känns jävligt tråkigt. Meningen med Time Machine och Time Capsule är ju att man ska kunna slappna av... det ironiska med detta var att det hände just när jag behövde komma åt en backup... som tur var inte av något extremt viktigt.

Bifogar screenshots av felmeddelandena.

1
Bevaka tråden