Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gissa snyten igen.

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

GIssa snyten!

Har precis skruvat i den och därför finns det även nakenbilder.
Om ingen har gissat rätt senare idag så kommer det upp nån sån bild också.

En ledtråd är nog de snabba enveloperna.

• Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-16 15:48

Rhodes?

Nästan, ett av kanske tre instrument i min studio som påminner om rhodes.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2008-06-16 15:52

Korg ms-20 ?

• Medlem
  • 2008-06-16 15:54

Mystiska svampar på kretskortet?

Nej, inte MS-20. Inget modulärt eller halvmodulärt. Vettig gissning dock!

Nä, inga svampar på kortet heller...men mystisk skrift.

Bildbevis på att den saknar svamp.

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-16 16:50

Oj, den där processorn känner man igen ... Jo, den borde ha svampar. Titta längst upp till höger på kretskortet (komponentsidan). Jag har visseligen inte sett någon annan revision än 1.2 ... och den har svampar

"....I noticed the circuit board had some interesting things on it such as a silkscreened Buddah, Shiva, mandalas, some mushrooms and flowers, and a bunch of Sanskrit writing......"

Gäller iofs nr 5 men det finns kanske på den andra också

Mvh

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-16 17:06

Jag tänkte väl det var en pro~one..

Ja, jag blev lite besviken när jag inte kunde hitta några svampar. Skall skruva upp en kompis ProOne nästa vecka och då även passa på att kolla om den har svampar. Hans köptes förresten av en 99:a men jag minns inte av vem nu. Köpet gick via mig. Nån som känner sig skyldig?

• Medlem
  • Skurup
  • 2008-06-17 10:27

Svampar ska det va! Kolla min avatar och leta vidare. Ska finnas uppe i högra hörnan.

Ursprungligen av outshape:

Ja, jag blev lite besviken när jag inte kunde hitta några svampar. Skall skruva upp en kompis ProOne nästa vecka och då även passa på att kolla om den har svampar. Hans köptes förresten av en 99:a men jag minns inte av vem nu. Köpet gick via mig. Nån som känner sig skyldig?

kan det vara jag kanske? Bytte en petta mot pengar och en multitrak för några månader sen.

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-17 10:30
Ursprungligen av outshape:

Ja, jag blev lite besviken när jag inte kunde hitta några svampar.

Du får hålla dig till godo med PBIT's avatar istället.

Finns det svamp i alla? Jag öppnade min samma dag jag fått den men hittade inte svamp.
Sen var jag hos Araya och pillade men vi hittade inte heller svamp. Är den sjukt liten?

PF: Vad menar du, vilket bolag, vilken ljudlogga?

PBit: Nej, det var inte du. Min kompis köpte vad som kan vara Sveriges dyraste Pro One. Han betalade 9 000 SEK eftersom säljaren egentligen inte ville släppa den, hehe.

Roligt! Jag har en lånad hemma som verkligen behöver lite vård, pottarna är så dassiga att jag inte orkat använda den. Kanske skulle passa på ge mig på den och kombinerad svampjakt under semestern.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-16 18:05

Aha, så det är denna zynt som gör ljudloggan till det där filmbolaget, med el-blixtrar... aha aha.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-17 11:07

Rent teoretiskt borde väl Pro-One låta som en monofonisk Prophet5 rev3 - varför gör den inte det?

Jag har aldrig ägt en P5 och därför inte jobbat så mycket med den.
Dock inbillar jag mig att jag föredrar P1 på samma sätt som jag föredrar
MiniMoog framför MemoryMoog.
Jag luras säkert att tro att det låter bättre bara för att det saknas polyfoni och minnen.
Har aldrig ägt en MemoryMoog heller för den delen.

• Medlem
  • Skurup
  • 2008-06-17 20:34
Ursprungligen av kroffe:

Rent teoretiskt borde väl Pro-One låta som en monofonisk Prophet5 rev3 - varför gör den inte det?

För att den är gjord i aluminium och plast och P5 är gjord i lite mer robusta saker! Trä t ex. Magnetfält rör sig annorlunda i plåtchassi än i plast

Skämt åsido så vet jag inte - har inte kollat på P5:ans schema men jag kan tänka mig att det trots allt finns skillnader t ex hur ljuden mixas ihop - det måste ju åsse färga ljudet.

• Medlem
  • 2008-06-17 20:36

Modulationsdelen är olika på P5 och P1. LFO:n är olika också, samt säkert några fler saker.

Hoppas du är nöjd med den trots att du inte hittade svamp:)
Jag läste nånstans att det bara är svampar på vissa.
Din är ju en väldigt tidig modell(Serienr 736)så det är ju möjligt att dom började med svamparna senare.
Har du fått dit det nya potskaftet förresten?

Senast redigerat 2008-06-18 22:42

Schlachthof : Jadå, den ser ut som ny nu, känns jättebra! Har till och med hunnit använda den på en ny låt.
Dagen efter jag hade varit hos dig låg ditt band på förstasidan på myspace med en studiodagbok. Roligt sammanträffande!

1
Bevaka tråden