Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Covers fungerar ej på iPod g3

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-06-17 19:45

Hej

Fixar med en Ipod g3 och har lagt in covers på alla album, men när jag tar ut iPoden för att använda CoverFlow läget på iPoden så visas svarta omslag på alla album med några få undan dag ca 2 av 20 visas med bild.

Måste jag ha något speciellt filfomat eller något åt det hållet?

Tacksam för kvickt svar

- Swemli

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-18 00:26

Jag vet inte,Jag har Jpeg format...eller du kan hålla inne menu+Center tills den bootar om eller så kan du testa att återställa den i itunes,brukar fixa biffen! xD

Jag har samma problem tror jag!

Vissa av mina covers syns inte i min ipod nano g3 men syns alldeles prefect i itunes varför?

Förstår verkligen inte något, har vissa skivomslag som till och med är köpta och ska funka perfekt och gör det i itunes men inte i min nano varför?

  • Medlem
  • Ånge
  • 2008-08-08 23:34

Samma problem

Hej! Det händer samma sak för mig!
När jag tryckte på Menu+center knappen så visades bara apple ikonen och sen sattes den på, och när jag kollade cower flow hade den inte alls bootat upp.
Sen när jag tänkte återställa den så orkar jag inte ta bort all media och bildmaterial jag lagt in ..

Tacksam för lite hjälp, och hoppas jag inte klagar för mkt (om jag nu gör det)!

  • Medlem
  • Ånge
  • 2008-08-10 16:01

Re: Samma problem

Hej igen! Jag fick svar på hur man gör så att cover art visas i din Ipod Nano:
Du går in på iTunes > Din egen Ipod där du kan återställa den m.m > Gå in på fliken musik > Och till sist ska du kryssa för "Visa bildmaterial för album i din Ipod" och sedan klicka på Utföra längst ner till höger!

//Hoppas det va till hjälp

1
Bevaka tråden