Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få bort gamla personnamn i Mail?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag skriver in en gammal adress i Mail, exempelvis info(at)xxxx.se och jag en gång i tiden fått mail från någon på det företaget kommer alltid personnamnet med när jag ska skicka mail. Alltså, om jag har fått ett mail för tre år sedan från Pelle Persson från den adressen och han har slutat, så när jag skriver in info(at)xxxx.se, kommer alltid Pelle Persson med i adressen. Hur får jag bort det?

Med reservation för att jag är ute och cyklar men prova att radera/flytta på filen
~ /Library/Application Support/AddressBook/MailRecents-v4.abcdmr

Det går även att öppna filen i en textredigerare. Mycket blir nonsenstecken men det går att se enskilda addresser. Om du enbart vill ta bort pelle persson kan du söka på det och radera. Obs! jag har inte testat självl, gör en kopia av filen innan du försöker redigera den.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-19 10:25

under menyn "Fönster>Tidigare mottagare" kan du redigera gamla skickade adresser

Att gå över ån efter vatten... Såklart fanns det ett enkelt sätt. Gör som niko föreslår och bortse från mitt svammel ovan.

Tack för hjälpen! Det fungerade utmärkt, så länge man även redigerar bort namnet i Adressbok.

1
Bevaka tråden