- boris91
- Medlem ●
- Huddinge
Den som är macigast är väl inte bara den som har flest prylar... "trogen" macare borde vara med macig än "kvantitets-macaren"
Sitter man inne med till exempel:
1 LC
1 Performa 450
1 Power Mac 7300
1 Apple Book
1 Imac (första modellen)
1 G4
1 G5
1 Macbook
1 Ipod Gen1
och sådär....
Så borde man ju vara "macigare" än någon adopter som gått över till Mac-världen nyligen och råkar ha typ 1Iphone, 1 MacPro, 1 Macbook, 1 Macbook Pro osv.
Det borde väl inte bara vara "antalet" som spelar roll?
Själv har jag bara en Macbook, En Ipod Nano Gen3 och en Iphone Gen1.... Om man ska räkna på "bara sånt som är nytt" sättet!
1 imac Globe
1 Imac 24"
1 PB 15"
1 MBP 15"
2 iBook
1 G3
7 iPod
2 Extreme
1 Extreme globe
3 express
5 i familjen + 2 svärsöner - 20 delat på 7
Blir 2,8 då?
Fast,
om familjen bara de som är i min lägenhet så blir det
2 i familjen 10 pryttlar, alltså 5.0 då
MacBook
Performa 460
iPod Classic 160GB
iPod Video 30 GB
iPod Gen4 (2004) 40GB
AirPort Express
+ alla originaltillbehör som finns till iPod.
+ jättemånga sånna där äpple-klistermärken som ligger i förpakningen när man köper...
Penismätartråd!
Njao, det är väl för var och en att lista ut. Hur ni ska räkna, och vad, alltså.
Egentligen handlade tråden om vilken familj som är macigast rent praktiskt alltså, inte om några Mac-per-person kvoter. Vi vill se fler uppvisningar av äkta macighet. Kom igen nu!
Ja, den här tråden är nog missförstådd på vad Drummer var ute efter från början!
Ja, jag har blivit lite missförstådd. Som jag skrev i ett tidigare inlägg: Hur ser annars en "mac-familj" ut? Har man apple-loggan på örngottet, Steve Jobs på nappflaskan eller kanske äpplen på tapeten? Bifoga gärna bilder.
SBP, SkärBräda Pro
Okej.. lite fiktion kanske. Inget slår första inlägget än sålänge.
Vem var det nu som hade den rosa overallen? Jag tycker han/hon är den macigaste personen här på forumet
1 imac
1 macbook
1 iphone
3 ipod nano
1 ipod classic
1 ipod shuffle
1 30" cinema display
1 time capsule
1 airport extreme
bor numera ensam, så 11.
men jag tycker egentligen inte att alla räknas.
tänk den som har summan 5, bara i mac-datorer, hot ham!
Gick över till Mac välden för ett år sen och har hittils samlat på mig:
1st iMac
1st Macbook
1st iPod Nano
1st iPhone
1st Airport Extrem
1st Airport Express
Detta är på två personer och en etta på 47m2. På detta utrymmet finns också en 42" plasma med tillhörande värsting hemabiosystem, en 19" LCD vid sängen och en iHome docka/klockradio.
Fler Apple grejer blir det under sommaren när jag drar till USA, antagligen en Macbook Air och en ny iMac
[QUOTE="Zebbe";1552619]Gick över till Mac välden för ett år sen och har hittils samlat på mig:
1st iMac
1st Macbook
1st iPod Nano
1st iPhone
1st Airport Extreme
1st Airport Express
Detta är på två personer och en etta på 47m2. På detta utrymmet finns också en 42" plasma med tillhörande värsting hemabiosystem, en 27" LCD vid sängen och en iHome docka/klockradio.
Fler Apple grejer blir det under sommaren när jag drar till USA, antagligen en Macbook Air och en ny iMac[/QUOTE]
Då har Macbeståndet ökat äntligen.
Har fyllt på med en ny Nano till flickvännen och en Macbook Air till mig. Får se vad man hittar på härnäst.
Är min kontorsvägg kvalificerad för några Apple-poäng?
Skärbrädan och kontorsväggen är bra! Nu börjar det likna något Mera sånt! Skulle jag få se en arm eller dylikt med Apple-loggan på så ger de bra många points. Men som sagt; det är kul om hela familjen är involverad.
Goflorp har ju en tatuering.
Jag har postat en bild på det tidigare. Såg den för en stund sedan här på 99. låt mig leta litet.
EDIT:: 99.se - Visa enstaka inlägg - Go oldschool - Make it retro
Tyvärr har flaggan jag skröt om åkt till tippen, misstänker det på goda grunder då vi kastat väldigt mycket av "bra att ha saker" för att slippa kånka bråten nu när vi skall flytta.
Noterade när jag röjde att den lilla söta "smack-a-mac"-macPlusen (en uppstoppad Mac, som en kudde) som legat i en låda på vinden var borta den med...
Nedrans.
Nej, börjar förstå varför så många PC användare tycker att Mac-freaks är konstiga...
Menar inte att det är fel att vara Mac-freak (annars skulle jag vara en hypokret) men detta ligger lite på dagisnivå i min mening, fast det är ju ett ocensurerat fritt forum (!) så man får ju säga vad man vill och tycker...
Nej, börjar förstå varför så många PC användare tycker att Mac-freaks är konstiga...
Menar inte att det är fel att vara Mac-freak (annars skulle jag vara en hypokret) men detta ligger lite på dagisnivå i min mening, fast det är ju ett ocensurerat fritt forum (!) så man får ju säga vad man vill och tycker...
Vi är konstiga. Vi gillar våra datorer exempelvis. Bara en sådan sak.
Vi är konstiga. Vi gillar våra datorer exempelvis. Bara en sådan sak.
Jo, jag gillar också Apple & Mac datorer, operativsystemet och
den överlägsna designen på det mesta som lämnat Cupertino,
men att märka mina barns handdukskrokar med deras dator-
modell är för mej lite sorgligt (men menar heller inte att det är
fel att göra det om man nu vill göra det, det finns folk med
betydligt större avvikelser än så...)
Jag har själv fallit djupt i mitt intresse för Apples produkter.
De enda modellerna jag INTE har haft är:
Apple I @ $666.66 1976 (lär aldrig få en heller)
Apple IIgs (men har en på gång)
annars har jag haft ALLA Apple modellerna inkl. Apple ///
samt
PowerBook 2400 (såldes ej i Europa ?!)
TAM (men hittar väl en sådan förr eller senare)
PowerMac G3 AIO (såldes bara i USA/Canada)
MacBook Air
annars har jag haft minst en av VARJE modell/formfaktor och
i fallet av t.ex. "pizzalådan" så har jag haft varje individuell
modell släppt förutom Quadra 605. Listan inkluderar så klart
"Macintosh" (den första 128K), "128K" (som fanns samtidigt
med "512K"), densamma samt "512Ke" o.s.v. o.s.v. o.s.v.
Jag har även haft modeller som är näst intil omöjliga att hitta,
t.ex. "Gemini" (gissa vad det är!)
Att jag inte har alla kvar är nog bara ett tecken på att jag inte
är helt bortom redemption.
Nä, det finns bara ett sätt att verkligen visa hur frälst man är,
en tatuering!
SN