Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var kan man lämna in en mini för uppgradering?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-22 19:56

Jag har en mini med 1 gig ram. Det verkar krångligt att byta själv så jag undrar, vart kan man lämna in en mac mini i göteborg för att uppgradera till 4 gb? Helst hade jag velat köpa minnena själv och bara be något service center sätta in dom. Vad kan detta gå på?

• Medlem
  • 2008-06-22 20:11

Har ingen aning om ställen i Göteborg. Men jag kan iaf krossa din dröm om att sätta in 4GB då den bara kan ha 2 GB RAM.

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-22 21:22

det har du faktiskt rätt i, jag vet inte varför jag fick för mig det? Men jag tror att jag läst att man kunde stoppa in 4 gig men bara kunna använda 3.3. Iallafall på alla minis med intel processor.

Ursprungligen av Fujoor:

Men jag tror att jag läst att man kunde stoppa in 4 gig men bara kunna använda 3. Iallafall på alla minis med intel processor.

Ja, det ska tydligen fungera. Men det verkar som det bara är på mini som har Core 2 Duo, inte Core Duo och Core Solo. Så här står det på EveryMac:

"Apple officially supports 2.0 GB of RAM, but third-parties have been "unofficially" able to upgrade it to 3.0 GB of RAM using one 1 GB module and one 2 GB module."

Apple Mac mini "Core 2 Duo" 2.0 Specs (Mid-2007 - MB139LL/A) @ EveryMac.com

Hej
Mats Rimborg är duktig och kunnig på mac, och har jobbat med mac i många år
han bor på öster
maila honom och fråga mats@fdf.se

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-06-24 11:47

Macforum vid Nordstan måste väl kunna fixa det?

Ursprungligen av Fujoor:

Jag har en mini med 1 gig ram. Det verkar krångligt att byta själv så jag undrar, vart kan man lämna in en mac mini i göteborg för att uppgradera till 4 gb? Helst hade jag velat köpa minnena själv och bara be något service center sätta in dom. Vad kan detta gå på?

Gör jobbet själv! Alltid bra att utveckla sina kunskaper!

Hur man byter saker i en MacMini

Go for it!

Tålamod är lösenordet. Arbetar man lugnt och metodiskt finns inga större problem.

1
Bevaka tråden