Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet, del 12

Tråden skapades och har fått 1433 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-20 13:42

Men AJ vad jag vill ha en old school nu!

• Medlem
  • Nyköping
  • 2008-06-20 14:39
Ursprungligen av zthee:

Men AJ vad jag vill ha en old school nu!

visst vill man !
(säger han som skydde moog rätt hårt från början)

Ursprungligen av SINUS:

Fina grejer där Airwolf. Orglar är coola (och billiga)
Jag har ingen Yamaha (än).

Ja, det är verkligen ett billigt nöje. Jag gav 500:- och fick den hemkörd i det priset.
Letar man bara upp en av de tyngre Yamaha modellerna får man mycket skoj för pengarna.

Ursprungligen av saddox:

Airwolf: Vad är det för modell? En polare har en liknande.. nån dag ska midi in i den..

Neriks gissade rätt med Electone B-405. Den hade tillräckligt med extra lull för att vara intressant.
Egentligen ville jag ha en C-605 eller en D-65 men de växer inte på träd dessvärre.

Tungt med midi på en Electone. Jag hade gärna haft en midi-->trig in till trummorna och arpeggiot på min.

Ursprungligen av neriks:

Själv fick jag hem min Old School idag

Så vacker! Den hade gjort sig bra på min orgel.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-19 21:07

Dx100

• Medlem
  • Nyköping
  • 2008-06-19 21:54

neriks: vad kostar en old school ?
(börjar bli sugen nämligen, även om jag inte riktigt har de pengarna än)

filtret först (mf-101). vad kostar den numera ?

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-19 22:43

Old School ligger på 22.995 SEK inkl moms
MF-101 ligger på 2.695 SEK inkl moms

grattis Airwolf... va på vippen alldeles nyss att hämta en 405 men en csy dök upp istället
Men heltklarrt en 405 eller 605.. mycket lulllull å så väger dom ingenting... å de e ju skönt (fan va relativt allt är.. 50-60kg e ingenting i orgelsammanhang XD)

Å krattis du me Neriks... hemskt sugen blir man...

Ursprungligen av freddp:

grattis Airwolf... va på vippen alldeles nyss att hämta en 405 men en csy dök upp istället
Men heltklarrt en 405 eller 605.. mycket lulllull å så väger dom ingenting... å de e ju skönt (fan va relativt allt är.. 50-60kg e ingenting i orgelsammanhang XD)

Ja, det är en tung lättviktare. Då får jag gratta tillbaka till CSY:n, Jag hade själv en sådan för några år sedan. Men när synthen och tremolon tvärdog valde jag att skänka bort den. Har saknat SY-1 synthen sedan dess då det är väldigt mycket GX-1 / CS80 över den. Hade gärna haft en en fristående SY-1 eller en SY-2. Men de är svåra att hitta.

Lite fylleorgelspel på csy1an genom monachor bbd ful-delay

empetrea

Ursprungligen av Airwolf:

Ja, det är en tung lättviktare. Då får jag gratta tillbaka till CSY:n, Jag hade själv en sådan för några år sedan. Men när synthen och tremolon tvärdog valde jag att skänka bort den. Har saknat SY-1 synthen sedan dess då det är väldigt mycket GX-1 / CS80 över den. Hade gärna haft en en fristående SY-1 eller en SY-2. Men de är svåra att hitta.

Schysst freddp! Lät filmiskt. Den gjorde mig sugen på att spela in...men jag kanske ska hålla mig i skinnet då grannarna lär hata mig efter all orgelterror denna kväll.

...vi tar en virre istället och strängar om guran. Schkåål!!

• Medlem
  • Växjö
  • 2008-06-20 09:05

Vad hade ni rekomenderat för reverb till ett piano?

Mitt senaste inköp var en Studio Electronics Se-1.. En studentpresent skulle man kunna säga

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-20 13:26

airwolf: schysst orgel!
neriks: man får ju GAS på old-school nu...fast jag har egentligen andra saker före på min önskelista

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-20 15:13

Enda är väl att micromoogen + ett modularsystem inte riktigt rättfärdigar ett inköp av en aslyxig moog

• Medlem
  • Nyköping
  • 2008-06-20 16:48

och det är nu man skulle vilja ha en på avbetalning

• Medlem
  • Staffanstorp
  • 2008-06-21 12:21

Nerkis, kan man ha portamento på filtret?

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-22 17:04
Ursprungligen av SINUS:

Nerkis, kan man ha portamento på filtret?

Jag har faktiskt ingen anin om man bara kan ha det på filtret ... möjligvis går det att åstadkomma genom att använda VX-351 och patcha fram det ...

Airwolf - Skönt gammal ost!

För er som undrar hur en gammal Yamaha Electone b-405 kan låta slänger jag upp en kort demo:
gammal ost

OBS!: Ljudnivåer kan vara lite skumma då detta spelades som hastigast nu ikväll. Det blev ingen ordentlig mixning. Men det gav iaf en sjujävla mersmak.

Gammal ost smakar gott.

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-22 12:09

Airwolf: Det där lät jäkligt mysigt faktiskt! Gör klart låten och lägg upp remixkit på 99an!

Oj, vad kul att ni gillade.

Clase: Det var ingen dum idé alls. Jag får se framöver. Är mitt uppe i andra inspelningar nu.

• Medlem
  • Staffanstorp
  • 2008-06-22 21:36

Nerkis, det var synd. (inte ditt fel..
Denna fetemiss i designen är nämligen det enda som hindrar mig ifrån att köpa en.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-23 08:54
Ursprungligen av SINUS:

Denna fetemiss i designen är nämligen det enda som hindrar mig ifrån att köpa en.

"Fetemiss i designen", hmmm...
Kan du rabbla upp några andra syntar som har filterportamento?

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-23 09:10

SINUS - Det går att få portamento på enbart filtret bara man patchar lite! Jag hade lite trist igår kväll så jag var tvungen att testa Ett sätt att göra det är att använda Moog CP-251 och att patcha CV-signalen från klaviaturet via lag-processorn hos CP-251 och in på filtret.

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-23 09:33

Nu tycker jag att vi stannar upp och analyserar vad originalfrågan var/innebär !

"Nerkis, kan man ha portamento på filtret ?"

Alltså, kan man ha portamento på filtret ?

Ja. Detkan man.

Frågan var inte "Neriks, kan man ha portamento på enbart filtret ?"

WT

• Medlem
  • Staffanstorp
  • 2008-06-23 21:04

På ett resonant ljud med hög kb.tracking + portamento tycker jag att filtret bör följa.

Det går alltså. "phu" men inte utan att krångla tyvärr.
Tur att synthen är så inihelsikes bra på annat!

/mr: Typ alla synthar jag har.. Såklart menar jag inte ENBART på filtret.

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-23 22:08
Ursprungligen av SINUS:

Såklart menar jag inte ENBART på filtret.

Sorry om jag missuppfattade dig ... Vill man ha portamento så kommer det påverka filtret också. Det behövs således inga specialpatchar för det ... waveterm har helt rätt!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-24 01:12
Ursprungligen av SINUS:

/mr: Typ alla synthar jag har.. Såklart menar jag inte ENBART på filtret.

Då missförstod jag såklart dig.

• Medlem
  • 2008-06-24 02:30

Pro One

• Medlem
  • Borås
  • 2008-06-24 15:16
Ursprungligen av BMX:

Pro One

Herrn har en ganska solid rigg nu va?

• Medlem
  • 2008-07-03 16:45
Ursprungligen av odlarn:

Herrn har en ganska solid rigg nu va?

Javars .. Endel reko monos har man väl skrapat ihop vid dethär laget. Finns mycket balla ryska grejer kvar dock o_O

Bevaka tråden