- Fd Medlem
- Medlem ●
- Göteborg
Vet inte om vi vågar diskutera snyggaste/bästa avataren. Kan det vara en känslig fråga som får alla boysen att reagera ?
Nåväl,avatar är från sanskrit: Avatāra. I indisk mytologi betyder det "att stiga ned", dvs en guds nedstigande på jorden och antagande (inkarnation) av kroppslig (oftast mänsklig) gestalt.
De med foto gillar jag bäst. Det blir mest personligt. Örjan Borgströms segelbåt är fin liksom nyulrikas tjej och carrls snygga mönster.
Några har jag svårt att se vad de föreställer; tex axelwadd (svamp, murkla), Febrik (mus på hjul), gunek (vad är det röda) och dar303 (ringklockor). Kanske de är riktigt snygga bara man vet vad de föreställer. Det är faktiskt väldigt många som jag inte ser vad de föreställer.
Ja, Le. Då ligger väl Taz_1999 och Goflorp bra till ? Har fått för mig att de avatarerna visar deras personlighetsdrag lite. Slå mig inte....O:-)
Jag instämmer - det är den enda tolkning man kan göra.
Ja, Le. Då ligger väl Taz_1999 och Goflorp bra till ? Har fått för mig att de avatarerna visar deras personlighetsdrag lite. Slå mig inte....O:-)
Tackar.
Jag samlar faktiskt på slipsar med Taz, har runt 15 stycken och använder dem ofta.
Du vet hur det är henkebarn; det finns inte så mycket kvinnliga hjältinnor/symboler att välja på. Men Pippi Långstrump kombinerat med...någon tuff kvinns. Det var svårt, får nog fundera på det.
Ni killar kan väl välja mellan James Bond, Spiderman, alla Westernhjältar, Tarzan, Elvis och massor med filmhjältar. Lättare för er.
BjörnStröm har kanske inte den bästa Avataren. Dock en stilig sådan, gillar T-shirten, skulle vilja ha en sån.:cool:
Modesty Blaze, Jeanne D'Arc, Anne Frank, Eva Perón (Evita), Aung San Suu Kyi, Super Woman, med flera. Det finns många hjältinnor, KaRo. Både riktiga och fiktiva!
Men jag håller med om att de väldigt sällan är på tapeten, till skillnad från de manliga.
Och jag skulle också uppskatta en 99-t-shirt. Hur får jag tag på en?
Man skulle kunna göra en egen T-Shirt där det står 99.se på:
Designer - Trycka och designa T-shirts online : Spreadshirt
Men det kanske är lite dumt?
Min egen är den galne vetenskapsmannen Rotwang från Fritz langs stumfilm Metropolis.... underbar film..
Sedan har jag en annan i Second Life, där kan vi snacka Avatarer....
Fast KaRo, psykoanalysera inte min brutta Nishi i Second Life för mkt. Det var bara så att vara KILLE i SL var så himla tråkigt, bara mossiga T-Shirts och jeans för hala pengen. Som tjej fanns det tusentals FLER kombinationer.
Och JA, jag har översta byrålådan utdragen i byrån ENBART för att det retar feminister och glädjer 14-åriga grabbar i SL
Goflorp:
Jag tror inte du är som en galen vetenskapsman men kanske lite....färgstark och klurig.
Internet är till för lek också så varför inte välja inte häftig avatar när man nu får chansen. Med byrålåda menar du boobs, tuttisar, va ?
henkebarn:
Baron tror jag är som James Bond kombinerat med Edvard Persson.
Kan det inte bli en omrösting om vem som har bäst Avatar?
"Kan det inte bli en omrösting om vem som har bäst Avatar?!
Jo, JohnieWebDesign det var ju liksom tanken men vi har väl bara kommit fram till olika sätt att bedöma avatarer. Kanske man får dela upp det i tex den snyggast (webdesignmässigt) och den som bäst matchar personen bakom (så långt vi nu vet det) ?
Min avatar har blivit snodd av Telenor och används nu i en av deras reklamer.