Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är vi den macigaste familjen?

Tråden skapades och har fått 147 svar. Det senaste inlägget skrevs .

1 Mac Plus
1 iMac Alu
2 iBooks
4 iPods

Fördelat på mig och sambon blir kvoten alltså 4,0... var ännu högre innan jag dumpade av ett stort lass på returstationen

PC-användare är mkt välkomna i mitt hem Ibland är de macanvändare inte långt efter de gått

Jag hittade det här pennstället också. Har för mig att det ska ingå en gåspenna (heter det så?). Pennan är i alla fall försvunnen.

1 imac
1 macbook pro
1 macmini
2 ipod nano
1 ipod (video)
1 ipod touch
3 iphone, snart 3 st 3g till (räknar ej med dem)
1 airport express
1 airport extreme

Vi är 4 i familjen så får en kvot på 3:D:D

Jag ger mej...

3st TiBooks
2st MacBook
1st MacBook Pro
1st iMac 20"
1st G4 Sawtooth
3st PowerBook 12"
1st Quadra 700
1st PowerMac G3 beige
15st Mac Plus, SE/30, Classic...
1st iPod
1st Airport Extreme
3st Apple USB tangentbord
8st Apple Pro möss
1st Mighty mouse
1st PowerCD
2st Apple T-shirts
1st Apple Sweat shirt
1st Apple keps
25st ADB möss
5st ADB keyboard
30st Apple ADB kablar
83st Apple systemskivor
42st Apple manualer

äh orkar inte räkna mer skrot

dela med 5 om kattfan räknas...

Vann jag ?!

SkrotNisse:
Näpp ! Katter har 7 liv så det blir 4 människoliv+7 kattliv = allt ska delas med 11. Sorry !

Ursprungligen av KaRo:

SkrotNisse:
Näpp ! Katter har 7 liv så det blir 4 människoliv+7 kattliv = allt ska delas med 11. Sorry !

9 liv ska det vara och det är bara skitsnack. Kennys brorsa Jacques dog för en månad sedan och inte ens 4 fyllda. Alex levde till 15 då jag tog beslutet att nog får vara nog och under hans livstid så måste han ha förbrukat ett dussin liv.

Jag drar mej ur tävlingen då jag kom på att jag har en massa Mac System 1 till 7 disketter och eftersom man tydligen räknar varje sak med ett äpple på så...

Förresten så handlar väl inte att vara Mac-igast om hur många Apple grejer man har per person ?! Fast jag ska väl inte säga så mycket...

SkrotNisse:
Javisst det ska vara 9 liv; du fick oavsiktligt lite avdrag där. Så delat med 13 alltså.
Det var bara en skämt om katterna. Klart att dom inte har så lång livslängd.

Nej, håller med om att antal Apple-prylar inte är det bästa måttet på hur macig man är. Har sett en bild någonstans som jag lagt in här om jag hade kommit ihåg var jag såg den. Vilket jag inte gör. Den föreställer en människa med äpple-hud över hela kroppen och där några delar var borta; någon hade tagit tuggor på äpplet-kroppen.
Såg förfärligt macigt ut !

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-24 00:11
Ursprungligen av SkrotNisse:

Jag ger mej...

3st TiBooks
2st MacBook
1st MacBook Pro
1st iMac 20"
1st G4 Sawtooth
3st PowerBook 12"
1st Quadra 700
1st PowerMac G3 beige
15st Mac Plus, SE/30, Classic...
1st iPod
1st Airport Extreme
3st Apple USB tangentbord
8st Apple Pro möss
1st Mighty mouse
1st PowerCD
2st Apple T-shirts
1st Apple Sweat shirt
1st Apple keps
25st ADB möss
5st ADB keyboard
30st Apple ADB kablar
83st Apple systemskivor
42st Apple manualer

äh orkar inte räkna mer skrot

dela med 5 om kattfan räknas...

Vann jag ?!

Jag tror bestämt att det nämndes att produkterna skulle användas och inte vara "garagematerial", so to speak.

Edit: Jag och min ena lägenhetskamrat (som är den enda i vår Mac-familjen) har:
1 st MBP
1 st MB
1 st iPhone 1G
1 st iPod Touch
1 st iPod Mini (som sjunger på sista versen, men används stundtals)
1 st Apple Wireless Keyboard

Så, en Applekvot på 3,0. Eftersom MBP är splitterny familjemedlem, så lär några småbarn tillkomma den närmsta tiden.

Ursprungligen av lither:

Jag tror bestämt att det nämndes att produkterna skulle användas och inte vara "garagematerial", so to speak.

Det var ett skämt då jag själv inte tror på en uppradning av vad man har, då allt kan köpas för pengar. Min lista stämmer, men so what?! Jag hade kunnat spara alla burkar jag ägt, men till vad ?!

Annorlunda är det med något man själv gjort, Mac-modding, tatuering etc.

P.S. Bilden jag la in är INTE mitt rum.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-24 01:00

Det var ett skämt då jag själv inte tror på en uppradning av vad man har, då allt kan köpas för pengar. Min lista stämmer, men so what?! Jag hade kunnat spara alla burkar jag ägt, men till vad ?!

Baaah! Tror jag inte på!

Ursprungligen av lither:

Baaah! Tror jag inte på!

På vad ? Att det inte är mitt rum ? Jag hittade bilden på Internet, kolla URL!

Det jag har att visa skulle inte imponera på någon här!

"SkrotNisse" är inte bara ett roligt namn, speciellt med take på att
jag har vad jag tror är världens enda tatuering av denna hjälte...

På vad ? Att det inte är mitt rum ? Jag hittade bilden på Internet, kolla URL!

Det jag har att visa skulle inte imponera på någon här!

"SkrotNisse" är inte bara ett roligt namn, speciellt med take på att
jag har vad jag tror är världens enda tatuering av denna hjälte...

Tat lugnt. Visa nu en bild på skrotnisse - så länge du inte har honom taturerad på ngt privat ställe....

Å du, du har imponerat på mig - utan bilder. Så sträck på dig, du är en macare av rang.

Ursprungligen av Goflorp:

Tat lugnt. Visa nu en bild på skrotnisse - så länge du inte har honom taturerad på ngt privat ställe....

Jag letade efter en bild, men just den jag har är inte den vanligaste, men jag råkade hitta en annan SkrotNisse, men jag ska fota och lägga upp, men har även två R.Crumb tatts...

Citat:

Å du, du har imponerat på mig - utan bilder. Så sträck på dig, du är en macare av rang.

Det började 1993 då jag var tvungen att köpa en dator för mina precis påbörjade universitetsstudier. Jag läste en artikel i Fortune som tog upp diskussionen om man skulle gå System 7 eller Windows 3.1, och då framtiden var omöjlig att utläsa så var rådet att köra Mac, and I haven't looked back.

På hela University of Greenwich engineering campus (all elektronik & mekanik) så var jag den enda som körde Mac av ALLA studenter och lärare. Snacka om att man fick genomlida en massa snack... (Gör ett nytt inlägg om att vara Mac-ig rent praktiskt).

Anledningen till att jag har så många Apple ADB möss är just min natur "de kan vara bra till någonting", Skrot-Nisse är inte min idol för inget! Jag kommer någon dag att komma på en bra sak att ha dem till och då behöver jag inte leta.

Senast redigerat 2008-06-24 11:06

Jo, allt kan köpas för pengar. Men om man köper massa gamla Macar istället för alla de moderna saker som finns så säger väl det ändå en del....

Jag har inte heller sparat allt gunk, jag har som jag nämner i min presentation haft hela garderober fulla med bara kablar.... en dag frågar man, "till vad?" och kastar hela skiten.
Idag är det betydligt mer "Zen", två burkar, trådlöst nät....lite iPhones och iPods.

Lyckan ligger inte i prylar för fem öre.

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-06-24 10:06
Ursprungligen av Goflorp:

Lyckan ligger inte i prylar för fem öre.

Jodå, så länge det är rätt prylar

Denna tråd är ett paradis för inbrottstjuvar som vill ha bra saker att snatta och sedan sälja ! Fast dom vet ju iof inte namnet/adresserna på oss.

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-24 18:04
Ursprungligen av KaRo:

Denna tråd är ett paradis för inbrottstjuvar som vill ha bra saker att snatta och sedan sälja ! Fast dom vet ju iof inte namnet/adresserna på oss.

Då får de ta ett snack med vår hund först - om de tar sig förbi tjuvlarmet och mig med min dubbelbössa.

Ursprungligen av KaRo:

...och så ska det förbli...

Ursprungligen av KaRo:

Det blir lite synd på mattan. 9mm gör så stygga hål i inbrottstjyvar.

Nä, de tar nog inte risken. Oftast är det lata folk som vill komma över pengar på smidigaste sättet med minsta risken för stryk...

= Sätt in en annons på blocket om en MacBook till salu för halva nypriset....
Vesst, skecka stålarna bara så.....

Goflorp:
Kan du inte träna dina två hundar att vakta era Mac:ar ?

Som dom här tex ➳ ➳ ➳ ➳ ➳

Ursprungligen av KaRo:

Goflorp:
Kan du inte träna dina två hundar att vakta era Mac:ar ?

Milo skulle nog slicka ihjäl vilken inkräktare som helst.
Bosse skulle nog blänga p ådem tills de dog....

Snälla hundar
Bosse (Torpedimitation), Milo (Torpederadimitation)

För att avsluta tumstocksövningen

Det som jag tycker är mycket haftigare är Mac-modding...

• Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-06-23 23:12

Haha / ja det där tar nog hem priset....

Fy FN vad snyggt! Du vinner i min bok!! (när får man komma och hälsa på och titta )

Nu blir jag glad!

Ursprungligen av Lordlondon:

Fy FN vad snyggt! Du vinner i min bok!! (när får man komma och hälsa på och titta )

Nu blir jag glad!

...enligt ett senare inlägg från Skrotnisse så visar inte bilden hans egna samlingar...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

...enligt ett senare inlägg från Skrotnisse så visar inte bilden hans egna samlingar...

jaha...drygt...dock vill man ju i alla fall hälsa på jaja.....jag är glad i alla fall!

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag hade något liknande en gång i tiden fast med äldre datorer, halva rummet var Apple (pre-Mac) Apple LISA, Apple ///, IIc, ][e/europlus etc. och andra halvan var en av varje Mac-modell/formfactor (bokstavligt) från 1984-1996, tills att jag fattade att det inte gav något och sålde skiten.

Håller nu på att rensa bland allt jag har, men måste erkänna att jag inte vet om jag kan leva utan en dator som kör System 7 även om det var länge sedan jag startade en...

System 7 för mej är något som kan närmast beskriva som heligt...

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-01 22:18

System 7 för mej är något som kan närmast beskriva som heligt...

Stystem 7 var mitt första system. En Classic II 1992. Det var tider det

Bevaka tråden