Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Är det bara jag som upplever Eldräven som oerhört slö? Det händer ingenting när man säger till. När jag sedan byter till Safari eller Opera så händer det saker.
Är ny på Mac och bara använt Windows XP tidigare genom åren på min PC.
Har märkt att det är vanligt att många har flera OS i sina datorer.
Varför har ni det ? Förstår inte riktigt tanken bakom det. Så snälla, kan någon förklara vad det är jag missar ? Tar det inte mycket plats i datorn att ha flera operativsystem ?
Är ny på Mac och bara använt Windows XP tidigare genom åren på min PC.
Har märkt att det är vanligt att många har flera OS i sina datorer.
Varför har ni det ? Förstår inte riktigt tanken bakom det. Så snälla, kan någon förklara vad det är jag missar ? Tar det inte mycket plats i datorn att ha flera operativsystem ?
Vissa kör t.ex. OS X till allt utom spel, och har windows installerat för att kunna spela.
Eller så vill man köra OS X men arbetet/skolan kräver windows/linux.
Om man är utvecklare och utvecklar program till flera plattformar så är det också bra att köra flera OS (man kan ju iofs virtualisera i parallels/vmware osv nu).
Ibland kör jag både linux och osx för att jag är nyfiken på linuxvärlden (körde linux ett år mellan windows och bytet till OS X), men jag kom fram till att det tog plats så jag kör nu endast OS X.
Några exempel bara, finns säkert fler anledningar till att köra fler OS
edit:
Oj förresten, hur hamnade detta i firefoxtråden? Upptäckte inte det när jag svarade först ^^
Märkligt, kör du senaste stabila FF eller betan?
Jag upplever Firefox (3, senaste betan) och safari (senaste) jämnbördiga när det gäller att ladda sidor. Däremot är safari grymt mycket snabbare på att rendera och sånt när man t.ex. scrollar på sidor (bra sida att jämföra med är aftonbladet t.ex.). Det känns lite sirap i firefox jämfört med safari.
Jag har dock för någon vecka sedan bytt tillbaka till firefox pga alla funktioner. Älskar att tabbar sparas när man stänger etc.
Håller med! Dock så valde jag bort den stora runda bakåt-knappen och valde att ha små istället, så att firefox inte ser ut som en DVD-spelare
(visa->verktygsfält->anpassa->små ikoner)