Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kortkommando till dock?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

först vill jag säga att jag hade gärnat googlat om jag visste vad jag skulle söka på men hoppas jag kan förklara för er!

När man har minimerat tex ett internetfönster så försvinner det ner i de högra hörnet av docken, finns det något kortkommando för att få upp dem igen eller kan man binda till någon musknapp för stört irreterande att gå ner med musen varje gång...tips tack?

Systeminställningar -> Tangentbord & Mus -> Tangentbord genvägar -> Ställ in det kortkommando du vill ha för att komma till Dockan (default är ctrl + F3). Väl i dockan så förflyttar du dig med pilarna. Eller så skaffar du Witch:
Many Tricks · Witch

• Medlem
  • Östersund - Åre
  • 2008-06-24 23:56

Funkar också att command + tabba till programmet som är minimerat, sedan håller du in alt och släpper upp command. Funkar dock bara om programmet har ett fönster som är minimerat. Har man flera fönster minimerade, funkar det inte riktigt lika bra av någon anledning.

Man kan även öppna ett nytt fönster om programmet inte har något öppet fönster i t.ex finder på det sättet.

!

tack hittade inte i systeminställningarna så laddade ner Witch...grymt program tack

1
Bevaka tråden