Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rörliga bilder som bakgrund?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-06-25 14:57

kan man använda rörliga bilder i iphonen som bakgrundsbilder? altså sånna som man får med orginal i ericssons lurarna?

Jo, om du söker lite i rätt forumsdelar.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-06-25 17:45

har hållt på och sökt ett bra tag innan jag starade denna tråden utan att hita något vettigt svar på frågan.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-06-25 18:15

vWallpaper... Finns i Cydia (och Installer?)

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-06-25 18:53

altså, det jag frågar efter är om man kan lägga in egna rörliga bilder i iphonen och sedan använda dom som bakgrundsbild?

Ursprungligen av torva:

altså, det jag frågar efter är om man kan lägga in egna rörliga bilder i iphonen och sedan använda dom som bakgrundsbild?

Jaha ok, först frågade du iofs "kan man använda rörliga bilder i iphonen som bakgrundsbilder? altså sånna som man får med orginal i ericssons lurarna?".
Men ok...
Du har fått svar på din fråga om rörliga bilder av shiBBan.
Har du ens undersökt dennes svar?

torva:
När du skrev "egna rörliga bilder" fick du svaret att kolla på wWallpaper där du kan tillverka egna rörliga bakgrundsbilder till din iPhone. Men jag misstänker att du inte menar att du vill tillverka dom själv utan undrar om man kan lägga in animerade gif/animationer på iPhone ?
Jag brukar också ladda ner animationer till mina Sony Ericsson-mobiltelefoner från deras hemsida. Där kan man använda dom både som bakgrundsbild och skärmsläckare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-25 21:32
Ursprungligen av torva:

altså, det jag frågar efter är om man kan lägga in egna rörliga bilder i iphonen och sedan använda dom som bakgrundsbild?

Jag spelade in min son med min MBP och konverterade sedan filmsnutten till H.265 samt beskar den till 480x320 för att sedan lägga filmsnutten i den mapp som wWallpaper använder.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-06-29 11:27
Ursprungligen av torva:

altså, det jag frågar efter är om man kan lägga in egna rörliga bilder i iphonen och sedan använda dom som bakgrundsbild?

Herregud :tveksam:....

De är bara att lägga in bilderna i mappen där vWallpaper finns! Funkar fint för mig iaf (använde iBricker)

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-06-25 21:51

Okey, tack för svart. de va nog jag som missförstog det ShiBBan skrev från första början ska ta och kolla upp vWallpaper

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-06-25 22:06

laddade ner vWallpaper nu och måste säga att det va riktigt fräckt, inte riktigt de jag var ute efter men en helt klart sevärd aplikation som garaterat kommer byta ut mitt gammla tema från SMBprefs

Ursprungligen av torva:

laddade ner vWallpaper nu och måste säga att det va riktigt fräckt, inte riktigt de jag var ute efter men en helt klart sevärd aplikation som garaterat kommer byta ut mitt gammla tema från SMBprefs

Vad var du ute efter egentligen? Försök förklara en tredje gång.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-06-25 22:53

hehe, altså det jag är ute efter är om man kan lägga in typ gif bilder eller andra rörliga bilder som vanliga bakgrundsbilder, altså sånna som det finns i ericssons mobilerna, precis de KaRo skrev och vad jag förstog av det så går det att göra även på iPhone?

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-06-26 13:37

Nu har jag gjort ett förösk med att lägga in en .gif bild i iphonen och använda den som bakgrundsbild. Bilden fungerar inte alls, den är helt stilla. Finns det något man kan göra för att få den i rörelse?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-06-28 03:04

Nope det finns det inte, det skulle vara flash men eftersom det inte stöds i firmwaren så är det ingen idé att ens försöka testa. Gör din animation och konvertera den till en film och använd den som bakgrund i vWallpaper ist

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-06-29 14:10

nä du, lägga in .gif bilder i vwallpaper funkar inte alls. Tror det bästa man kan göra är att försöka konvertera om bilden till en film ochlägga indenså, precis som föregående postare skrev.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-30 08:00

I vilken installer repo ligger vWallpaper?

//Rob

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-30 19:33

Tänk på att rörliga bilder drar mer batteri än vanliga bilder.

1
Bevaka tråden