- Clase
- Medlem ●
- Skövde
Hej!
Är på grön kvist nu och tänker naturligtvis inte lägga undan alla slantar till en regnig dag, utan något kul ska allt tryckas in i racket. Vet dock inte riktigt vad dock, så jag kan behöva lite hjälp att spåna fram något.
2 HE är det som behövs fyllas med något knas. Kom med tips!! Om det funkar extra fint med en humpa så blir jag ännu gladare!!
Kom igen nu och gnugga de små knölarna på huvudet nu! Pappsen behöver nytt blod i studion!
Mvh Oskar
Ooh, jag kanske är spekulant på den där Miragen....!
På två rackenheter kan man få in en Yamaha VL70m, en Technics WSA-R (tror jag) och en Wavestation A/D.
Annars är ju en gammal fin kompressor ett bra komplement till trummisen.
På två rackenheter kan man få in en Yamaha VL70m, en Technics WSA-R (tror jag) och en Wavestation A/D.
Nix, WSA1R tar tre...
Instämmer med Wavestation A/D...eller en FS1R och en Clavia G2 Engine...
Synd att du inte har mer plats för då hade du kunnat fixa en Waldorf Microwave XT. Nu får du bara plats med en Microwave. Jäkligt elak maskin som skenbart kan låta snällt och lent. Sedan gör man ett svep i vågformstabellen, och då smäller det!
En microwave Xt har jag redan i racket, och pulsen blev bortbytt nyss så jag känner en viss mättnad av Waldorf, trots att de är jäkligt bra. Wavestation har vi redan en i bandet också, så den känns lite onödig. De andra känns nog rätt intressanta faktiskt
Mush: du är nog inne på rätt spår tror jag. Lite effekter är det ont om i studion. Har bara en svinkass DOD D6 som är rätt sunkig överlag (men som har ett bra reverb som tur är). DP/4+ verkar dessutom riktigt bra. Har någon en sådan till salu för en billig penning?
Fortsätt överösa mig med tips! Det är alltid kul att få upp ögonen för nya saker!
Sisältää: Den är tyvärr lite för dyr och jag gillar inte orglar...men snart kommer lite småproduktioner med min SQ-80 som jag tror du kommer gilla när det gäller spelbarhet.
Sisältää: Den är tyvärr lite för dyr och jag gillar inte orglar...men snart kommer lite småproduktioner med min SQ-80 som jag tror du kommer gilla när det gäller spelbarhet.
Gillar inte orglar?!
Förlåt.. det bubblade ur mig. Klart du ska ha effekter! Men man kan få två i ett! En Nord Modular-variant.. Två micromodular tar inte mer än en rackenhet om man bara låter rattarna titta ut!
En JV1080 fylld med spännande expansioner? Där finns inspirationsljud för många låtar.
Clase har väl redan en Neptune 2 om jag inte minns fel från Studio-tråden.
Hur hög är Filterbank racken? Den hade ju varit nice. Fast tror den är för hög för att gå in.
Studio Electronics SE-1, har sett en på Vendolin ett bra tag nu för 5.500:- vilket är ett helt ok pris i mina ögon (o nej, det är inte jag som säljer )
Nej, bara V-Synth (som är superkool) men det är väl samma teknik? Annars har jag hört av kompisar att VariOS är schysst och annorlunda men jag skulle också gärna leka lite med en.
sawtooth: har du testat variOS ? har varit sugen på en sådan
sjäkv en längre tid men då det är en sampler i grunden så vet i tusan.
Ah! Vilken bra idé! Undrar om min mobil har arabiska eller annat samhällsfarligt språk...
أه! فلكن برا إدé! أندرر أم من مبل هر أربسكا اللر أننت سمهäللسفرلقت سبرåك...
FILTER för bövelen!
(på arabiska skriver man bara kontakerna i mobiltelefonerna)
Här har vi lösningen. Du vill ha en Modulus Monowave
Hmm...intressant vad som ploppat upp här faktiskt.
Har redan en Neptune2 som sagt, så jag skippar analogsynten kroffe, men jag hoppas någon annan kniper den då Spectral Audio gör fina saker.
Tror nog att det lutar mot någon form av effekt faktiskt. Ska spana lite på Freddans i Gbg för att se vad de har för begagnade rackare. De har en del. Jag är ju inte direkt kräsen heller.
Effekt? Då slänger jag in Lexicon Vortex som en outsider!
Roland SDE-1000 digitaldelay med analogt filter? Låter kanoners! Jag har en att byta bort mot något annat kul Sen får du ju en HE över också till något annat kul.
ping! -- pong
\\→ eller KORG SDDernas serie -- ja när vi nu talar om trollen :]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Annars får man bort konflikterna med bas och kagge genom jomoxtrummernas parameterlåsning - dom täcker upp det hela för min del iaf -- men e inte så kinkig i o f s gällande det pakket
\\ → har för mig att du har både humpa och jomoxSkrot under fingertopparna, men minns kanske fel... vad vet jag[?]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
jag bugar mig om du får fart och fatt i ett Analog filter rack: Filtrex-1
Och jag har (obviously) en JV1080 att byta bort/sälja - fullexpanderad
Var och kikade runt i musikaffärerna i Gbg för att se vad de hade i begagnatväg igår. Hittade ingenting faktiskt så jag ska scouta på nätet den närmsta tiden nu istället...allt jag vill ha är ett sunkigt delay/reverb eller en kompressor för en tusenlapp...ska det vara så svårt att hitta?