Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Forumets bästa avatar?

Tråden skapades och har fått 101 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mina fem favoriter är:

1. Henkebarn

2. Björnström

3. Johan S

4. Baron

5. Goflorp

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-06-25 00:49
Ursprungligen av JohnieWebdesign:

Mina fem favoriter är:

1. Henkebarn

Men - du kan inte mena allvar
alltså - Henkebarn verkar ju vara både trevlig och normal - men hans avatar är ju helt - ja, jag hittar inga ord för den - men den ger inte henkebarn rättvisa precis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-24 15:08

1. Jag (såklart)
2. Konrad
3. Henkebarn
4. Goflorp
5. Baron

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-06-24 19:25

Klart man skall ha sig själv
Denna från Florida Dec 07.
Bilden tagen av Niklas Brunberg här på 99mac.
Har haft en liknande bild fast i svartvitt innan. Den var dock tagen runt 1990 och jag hade fin fjunmusching

  • Medlem
  • 2008-06-24 21:00
Ursprungligen av bollman:

Klart man skall ha sig själv

Ja, precis!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-06-24 21:18

Just det!

Troll! O:-)

Kul att du verkar tycka att jag är reko, Eva. Men jag tror att du har fått fel uppfattning om min avatar. Vad ser du?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-06-25 05:57
Ursprungligen av henkebarn:

Kul att du verkar tycka att jag är reko, Eva. Men jag tror att du har fått fel uppfattning om min avatar. Vad ser du?

Det vågar jag inte säga :">

Gissningsvis (vet inte vad Eva egentligen tänker) så tycker hon att det ser ut som en kille som gillar att "äta" stora Petter Nicklas. Inget fel på det förstås;) . Syns inte tydligt att det är en kvinna. När man läser dina inlägg inser man att du är en man som gillar mat och att laga till extra go´a måltider (som en sann skåning). Och korv är ju typiskt skånsk mat tycker jag som är född i Helsingborg. Det finns faktiskt en liknande avatar här på 99.se.
Du är en snygg kille så ett foto skulle passa lika bra men å andra sidan skulle du inte ligga så högt på bästa/mest uppmärksammade avatar på Supporter Lounge !:cool:

Förtydligande:
Jag tror att du skojar om mat i din avatar och inget annat.

Men visst är det något litet som stör i den bilden. Ingen människa äter en korv på det sättet, det känns så....girigt. Det är väl därför den fastnar i minnet. Minnesforskare skulle nog säga att vill du folk ska komma ihåg dina bilder ska dom vara som tex din;
en otydlighet om det är en kvinna eller man, en otydlighet om det är humor eller inte och en otydlighet vad det eg är som personen äter.

Ursprungligen av KaRo:

Gissningsvis (vet inte vad Eva egentligen tänker) så tycker hon att det ser ut som en kille som gillar att "äta" stora Petter Nicklas. Inget fel på det förstås;) .:cool:

Månadens kommentar !

Jag tycker att man ser en stor skam i ögonen hos kvinnan på i min avatar. Hon verkar inte vara särskilt glad över att fotas i den situationen. Det är det roligaste med det hela - hennes skam

Anyway, jag har aldrig haft svårt för att lämna ut vem jag är, Henrik Blomqvist i Helsingborg, men samtidigt känner jag mig inte riktigt bekväm med att ha en bild på mig själv som avatar - även om jag är snygg, som KaRo påpekade (tack, du är min nya favorit)

Och som sagt hade jag nog inte legat så pass bra till i den här "tävlingen". Jag har fått en hel PM angående min avatar. Turligt nog har det varit av fascination och inte irritation. Jag vill ju inte att folk ska bli illa till mods, men så verkar ju inte fallet vara

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2008-07-07 12:44
Ursprungligen av henkebarn:

Turligt nog har det varit av fascination och inte irritation. Jag vill ju inte att folk ska bli illa till mods, men så verkar ju inte fallet vara

Då får jag göra dig lite besviken, Jag har (nästan) alvarligt funderat ibland att trycka på ignoreraknappen bara för att din avatar är så fruktansvärt ful och vulgär!
och så passar den inte alls ihop med din personlighet så som jag uppfattar den utifrån dina inlägg.

Ni har rätt - man ska ha en personlig avatar. Bytte bort min 99mac tröja och visar min bleka bringa istället

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-09 09:13
Ursprungligen av Björnström:

Ni har rätt - man ska ha en personlig avatar. Bytte bort min 99mac tröja och visar min bleka bringa istället

Det är rätt, av med kläderna bara.

Ursprungligen av Sidde:

Det är rätt, av med kläderna bara.

Om 100 personer tecknar mac.se konton inom 30 dagar så tar jag av mig badbyxorna, deal?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-09 09:30
Ursprungligen av Björnström:

Om 100 personer tecknar mac.se konton inom 30 dagar så tar jag av mig badbyxorna, deal?

Hmm, sitter och skriver tekniska leveranskrav för en upphandling just nu. Kanske jag ska lägga in ett mac.se-konto för alla som ska använda lösningen

Ursprungligen av tobbehj:

Då får jag göra dig lite besviken, Jag har (nästan) alvarligt funderat ibland att trycka på ignoreraknappen bara för att din avatar är så fruktansvärt ful och vulgär!
och så passar den inte alls ihop med din personlighet så som jag uppfattar den utifrån dina inlägg.

Konst föds i betraktarens ögon... Jag ser den inte som vulgär.

Läste nyss din presentation henkebarn.. Det var fanimig den roligaste presentationen jag läst ^^ Inspirerande.

Röstar också för på henkebarns avatar btw

Ursprungligen av Andreas Th:

Läste nyss din presentation henkebarn.. Det var fanimig den roligaste presentationen jag läst ^^ Inspirerande.

Röstar också för på henkebarns avatar btw

Det var roligt att höra Har du skrivit någon?

Ursprungligen av henkebarn:

Det var roligt att höra Har du skrivit någon?

Faktiskt inte :/ Ingen presentation och ingen avatar. Kanske börjar bli dags... En vacker dag..

Ja kom igen nu!

henkebarn:
Nej, jag kan förstå om du inte vill ha foto på dig själv och att du spar en länk till foton till Support Lounge. Jag vill inte heller ha med foto här.

Ang snyggheten så beror det nog på att du liknar min lillebror som är en go´person. Han bor med sin familj strax utanför Helsingborg.

Jag tror nog vi kan bestämma oss för att du har den avatar som man mest kommer ihåg. Inte snyggast men minnesvärd. Min avatar tycker jag är rätt så neutral och säger inte så mycket men det beror på att jag inte var jag ska hitta någon mer personlig. Andra personliga avatarer tycker jag är Goflorp, Taz_1999 och Baron. Snyggast tycker jag är nyulrikas och den med segelbåten (vad han/hon nu hette).

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-26 14:40
Ursprungligen av KaRo:

henkebarn:
Nej, jag kan förstå om du inte vill ha foto på dig själv och att du spar en länk till foton till Support Lounge. Jag vill inte heller ha med foto här.

Lite OT, men varför vill du inte ha bild här? Tycker det tar bort lite av anonymiteten på forumet vilket gör att det blir trevligare på nått sett och det blir en bättre gemenskap.

Kanske jag som är ute som cyklar helt, har inte bestämt mig

Hig|ander:
Ja, det är ju en bra fråga (varför jag inte vill ha bild).
Tror det beror på att jag är i en tydlig minoritet här; äldre kvinna. Misstänker att alla killar här skulle undra "vad gör den tanten här ?" eller så vara överdrivet tydliga/snälla. Så jag vill nog faktiskt få vara "en av killarna" här. Så kul att slippa prata barnbarn, husköp, skilsmässor, nya möbler och annat trökigt ! Hiimmlaa kul också när någon svarar mig som om jag vore en 20-årig snorvalp ! Pröva får du se och gå in på en kvinnodominerad webbsida !;) Rekommenderas.
Lite fåfänga finns det väl också. Vem vill skylta med rynkor och trötta ögon bland jättefräscha unga människor (till dom räknar jag alla under 40 år !)
Du får föreställa dig mig; kort rödblont hår, gråblå ögon, glasögon (7 par), lång och normalbyggd.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-26 19:39
Ursprungligen av KaRo:

Hig|ander:
Ja, det är ju en bra fråga (varför jag inte vill ha bild).
Tror det beror på att jag är i en tydlig minoritet här; äldre kvinna. Misstänker att alla killar här skulle undra "vad gör den tanten här ?" eller så vara överdrivet tydliga/snälla. Så jag vill nog faktiskt få vara "en av killarna" här. Så kul att slippa prata barnbarn, husköp, skilsmässor, nya möbler och annat trökigt !

Lite fåfänga finns det väl också. Vem vill skylta med rynkor och trötta ögon bland jättefräscha unga människor (till dom räknar jag alla under 40 år !)
Du får föreställa dig mig; kort rödblont hår, gråblå ögon, glasögon (7 par), lång och normalbyggd.

Oki, kan väl förstå det lite grann, men å andra sidan trodde jag att du låg i 20-30 års skalan. Detta baserar jag vagt på dem inlägg du har gjort på supporter lounge så jag tyckte jag hade en bra bild, men icke. Jag tror dock det är väldigt kul när folk tror att man är yngre än vad man är.

Visst, rynkor och sånt kan jag tänka mig är värre för tjejer än det är för killar, så det kan jag förstå. Men sen tror jag även att detta forum är ett av de få som faktiskt inte bryr sig om sådana dumheter som ålder och sånt. Tycker det är skönt att medelåldern här verkar 25+ (kan nån admin bekräfta detta?). Det känns som ett mycket mer moget forum.

Summan av det hela tycker jag alltid det är kul och sätta en bild på ett namn

Ja, det beror väl påsinnelaget om man verkar ung eller gammal.
Age is just a number...eller vad man brukar säga.
Känner mig yngre när jag är här och tvingas lära mig nya saker varje dag.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-27 00:03

Ja, det finns ju ordspråket "Du är inte äldre än vad du gör dig till". Det funkar alltid för mig för då kan jag säga att jag är 15

Ursprungligen av High|ander:

Ja, det finns ju ordspråket "Du är inte äldre än vad du gör dig till". Det funkar alltid för mig för då kan jag säga att jag är 15

Min fru säger alltid att jag är max 14, tvärtemot vad passet säger (41) ....

Bevaka tråden