Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tummen upp för Touchpad Pro 3.0!

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Wow! Nyss anlände 3.0 av det coola Touchpad Pro!
Använder det till min HTPC i vardagsrummet (istället för blåtandsmus&tangentbord).

Så jävla underbart! Iphonen/Touchen är det bästa tekniska apparatur jag någonsin hållit i min hand! Skall genast donera en slant till upphovsmannen!

/Errka

Har någon haft problem med att spara inställningarna för Touchpad Pro?
Innan har det fungerat klockrent för mig. Nu gjorde jag en återställning av iPhonen i iTunes och har installerat Touchpad igen, men mina inställningar och server vill inte komma fram i första sidan av Touchpad. Någon som har några idéer?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-05 18:17
Ursprungligen av theplague:

Har någon haft problem med att spara inställningarna för Touchpad Pro?
Innan har det fungerat klockrent för mig. Nu gjorde jag en återställning av iPhonen i iTunes och har installerat Touchpad igen, men mina inställningar och server vill inte komma fram i första sidan av Touchpad. Någon som har några idéer?

Återställning till vilken version? Och vad hade du innan?

Ursprungligen av kenjon:

Återställning till vilken version? Och vad hade du innan?

Till 1.1.4, med iLiberty+.
Vilket jag hade innan med.
Har tidigare fått Touchpad Pro att fungera med både 1.1.1 och 1.1.4.
Enda skillnaden jag gjorde nu(mot första gången jag hade 1.1.4) var att jag även installerad Cydia, vilket ger "Fake BSD Subsystem", men det tycker jag inte borde spela någon särskild roll.
(dock så verkar detta tillägg i iLiberty+-körningen ge att fonts och ringtones flyttas automatiskt och man inte behöver göra det med BossTool)

Vad säger ni?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-05 21:56
Ursprungligen av theplague:

Till 1.1.4, med iLiberty+.
Vilket jag hade innan med.
Har tidigare fått Touchpad Pro att fungera med både 1.1.1 och 1.1.4.
Enda skillnaden jag gjorde nu(mot första gången jag hade 1.1.4) var att jag även installerad Cydia, vilket ger "Fake BSD Subsystem", men det tycker jag inte borde spela någon särskild roll.
(dock så verkar detta tillägg i iLiberty+-körningen ge att fonts och ringtones flyttas automatiskt och man inte behöver göra det med BossTool)

Vad säger ni?

Gör om det och skippa flyttningen av fonts/ringtones. Gör det efteråt med BossTools istället.

Ursprungligen av kenjon:

Gör om det och skippa flyttningen av fonts/ringtones. Gör det efteråt med BossTools istället.

Har nu återställt den igen och helt sjukt nog fungerar det inte ändå.
Även innan jag flyttade Fonts.

Någon som har minsta aning om detta?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-14 13:36

Inte säker på att detta löser ditt problem, men det löste mina problem med att inställningar inte sparades i t.ex. Weather. (1.1.4 iLiberty+)
http://www.ben.geek.nz/iphone-google-reader-gmail-facebook-cookie-fix/

Ah, tack, men det var något annat som fixade skiten för mig.
Em bugg i en version av iLiberty+ som åtgärdades med ett kommando via Putty.
Tack ändå.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-17 10:40

Hej! jag har inte fått touchpad pro att fungera någon gång. tightVNC kör jag med och jag har skrivit i allt men får ett felmedelande av min iphone där det står: connection could not be made to VNC server 81.224....(min ip) port 6900. jag har googlat men inte fått någe resultat. skulle vara djupt tacksam med lite hjälpt. mvh Christopher

croffe:
Har du Media Server installerat på datorn?
Om inte, har du klickat bort "Media Server" under inställningar för den server/dator du försöker ansluta till?

Ursprungligen av theplague:

croffe:
Har du Media Server installerat på datorn?
Om inte, har du klickat bort "Media Server" under inställningar för den server/dator du försöker ansluta till?

tja,

vart gör man det?

o nästa fråga, angående adressen som ska fyllas i. vad är det som ska fyllas i? Är det IP-adressen som dyker upp när man går över "V"-ikonen.

Ursprungligen av weei_85:

tja,

vart gör man det?

o nästa fråga, angående adressen som ska fyllas i. vad är det som ska fyllas i? Är det IP-adressen som dyker upp när man går över "V"-ikonen.

Under inställningar för den aktuella servern i Touchpad på iPhonen.
Alltså, om du klickar på blå pilen bredvid servernamnet, där kan du klicka bort mediaserver.

hmm...behöver man media server för att kunna använda det här? jag får det meddelandet..."you need media server bla bla"... o sen får ja även "activation required" som kostar

ok media server fixat..

men ja frågar er.. är detta värt pengarna?

weei:
Vad är värt pengarna?
Media server?

Ursprungligen av theplague:

weei:
Vad är värt pengarna?
Media server?

sorry att jag e oklar..

nej glöm media server helt =)...nu pratar ja bara om touchpad pro..för att få en fullskärmvy så måste man aktivera programmet..o för att göra det så måsta man betala €15.

Touchpad Pro: Touchpad Pro > ScreenView > Activation

.är det värt det? SEr väldigt häftigt ut men finns d inget annat program som gör samma sak?

weei:
Jag tycker än så länge inte att det är värt det, men det är ju något man får argumentera med sig själv.
Kommer man på någon användning för sig själv så visst.
Den fria versionen av Touch Pad pro räcker gott för mig.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-05-28 08:39

Jag har screen view på min iphone med touchpad pro, kan man soma ut skärmen då så man får hel skärm eller hur är det?

  • Medlem
  • Åmål
  • 2008-06-27 09:55

bumpar lite, finns det något annat program som inte är en web app som gör samma sak att man kan se sin data skärm?

vet att det finns en web app som är gratis o man kan se skärmen

  • Medlem
  • Österåker
  • 2008-07-01 12:23
Ursprungligen av Alekto:

bumpar lite, finns det något annat program som inte är en web app som gör samma sak att man kan se sin data skärm?

vet att det finns en web app som är gratis o man kan se skärmen

Telekines.

  • Medlem
  • Åmål
  • 2008-07-07 08:26

Telekines är ju mer för media server inte just så man ser den precis bilden som är på skärmen?

1
Bevaka tråden