- marcushedenstrom
- Medlem ●
- Göteborg
"Underskatta aldrig vad folk är beredda att betala för att få vara med i en sekt."
Ah, det klassiska sektskacket. Vi vet ju alla vilka de riktiga sektmedlemmarna är, som deltar i kollektiv självtortyr. Nämligen pc-folket.
I övrigt verkar det som om de som kommenterar är väldigt fattiga. Är månadens lön slut eller?
Noterade ni förresten att det maxmalt kostar 9 kr per dag efter att din förbetalda datakvot är slut? Oavsett hur mycket du surfar.
9 * 31 = 279kr -- löjligt billigt för "obegränsad" trafik.
Ah, det klassiska sektskacket. Vi vet ju alla vilka de riktiga sektmedlemmarna är, som deltar i kollektiv självtortyr. Nämligen pc-folket.
I övrigt verkar det som om de som kommenterar är väldigt fattiga. Är månadens lön slut eller?
Arbete ger frihet.
9 * 31 = 279kr -- löjligt billigt för "obegränsad" trafik.
Japp. Telia tar annars 199 för maximalt 5 GB per månad. Så helt okej alltså.
Ursäkta mig Mr. rikemans-snorunge. Men dryga kommentarer om folk som har lite pengar kan ju verkligen fara och flyga.
Alla har inte en fet månadsinkomst och andra kanske inte tycker att det är värt att ge Telia sina sura besparingar, men ändå anser att telefonen är kul och något man vill ha, precis lika mycket som alla som har råd att köpa den. Att då kritisera folk för att de är fattiga är bara rent snusk.
Ursäkta mig Mr. rikemans-snorunge. Men dryga kommentarer om folk som har lite pengar kan ju verkligen fara och flyga.
Hehe, du är träffad.
Nä, inte direkt.
Det innebär inte att jag inte har rätt till en åsikt va?
Speciellt när det kommer från dryga brat-kids.
Låg nivå på denna diskussion. Kan ni ta och tagga ner och låta "bratten" göra vad han vill med sina egna (Pappas) pengar;). Och nej, man är inte fattig för att man bojkottar telias prisplan. Man har helt enkelt en hjärna och känsla för investeringar (leksaker):P.
Nää fy f-a-n! Jag skiter i att köpa den i Sverige. Köper den hellre i USA. Om jag har förstått det rätt kan man fortfarande köpa den i butik och välj abonnemang hemma. Mao kommer den att hackas och då är det frid och fröjd.
Eller så köper man den i Frankrike.
Ps. Allaharinte120poängsvenska,ordpolis!.ds
Hej alla!
Tänkte dela med mig med min idé!
Jag har idag tele2 och vill inte byta, men ska skaffa en iPhone.
Då ska jag göra så här:
Köper en iphone från England med O2, beställer sedan detta Datapaket - Tele2 och har sedan det bästa abonnemanget som finns.
/Simon
Det är ingen som tvingar dig.
Noterade ni förresten att det maxmalt kostar 9 kr per dag efter att din förbetalda datakvot är slut? Oavsett hur mycket du surfar.
Vad jag har förstått så kan man binda sig på andra Telia abonnemang än de iPhone anpassade. Skall kolla i butik vad man får pröjsa för nallen om man tex tar "99" abonnemanget på 24 månader bindning. Förmodligen inte så mycket mer än 2495:-.
Vad jag har förstått så kan man binda sig på andra Telia abonnemang än de iPhone anpassade. Skall kolla i butik vad man får pröjsa för nallen om man tex tar "99" abonnemanget på 24 månader bindning. Förmodligen inte så mycket mer än 2495:-.
Som sagt, för abonnemang utöver de tre i-paketen så kommer luren sannolikt inte att vara subventionerad alls. Räkna därför med minst den dubbla kostnaden för telefonen.
Det är ju inte gratis, men någonstans mellan "löjligt billigt" och "prisvärt".
Telia är ju ärliga med att man inte måste teckna något utav de tre abonnemangen för att få en iPhone. Man kan välja något annat abonnemang också. Så så illa är det ändå inte.
Henkebarn, någonstans har du supit bort dig. För när jag pratade med supporten idag sa tjejen där att man måste köpa ett Iphone-abonnemang för att få Iphonen. att KÖPA och att ANVÄNDA andra Telia-abbonemang.... Det är skillnad... Och det är använda som står på deras sida.... Det är två vitt skilda saker!
Henkebarn, någonstans har du supit bort dig. För när jag pratade med supporten idag sa tjejen där att man måste köpa ett Iphone-abonnemang för att få Iphonen. att KÖPA och att ANVÄNDA andra Telia-abbonemang.... Det är skillnad... Och det är använda som står på deras sida.... Det är två vitt skilda saker!
Näe, det tror jag inte på, då hade hon nog inte all information...det står såhär på Telias sida:
Vi återkommer inom kort med möjligheterna och prisinformation för befintliga Telia-kunder att teckna sig för en iPhone 3G
Priset var ju inte i linje med Steves groda om $199 för telefonen. Ni minns, när han glömde nämna att de 21 länderna ala var USA och att det var med abonnemang.
Samtidigt var det inte lika illa som jag hade kunna tro om Telia och Sverige. Men priset är faktiskt så att man börjar tveka lite... bara lite. 2G iPhone funkar ju den med...
Om de ryktena om att Visual Voicemail inte kommer finnas så är det faktiskt mer tveksamt vad jag egentligen tjänar på att byta upp mig. Det är ju en av de få saker min hackade telefon inte klarar av och något jag sett fram emot.
Jag kommer nog göra en halvhjärtad insats i bojkotten... Det blir inget köp den första månaden... eftersom jag åker på semester samma dag som telefonen släpps Sen får jag se.
Om vad som styr prissättning:
För onödiga lyxprylar som iPhone, BMW bilar eller Blueray-spelare så kan man argumentera att konsumenterna stor prissättningen. Lyxprylar används i bred bemärkelse i kontrast till mat, el, bensin, värme och annat vi inte kan leva utan med större framgång. På varor och tjänster vi inte kan blankt säga nej till för att fungera som medlemmar i vårt samhälle råder ofta en rätt dålig konkurrens och dåligt konsument-styre. De kan höja bensinpriset men de flesta har inget alternativ än bilen för att ta sig til jobbet. De flesta kan heller inte enkelt ändra sin uppvärmning och elkonsumtion. Inte lika enkelt som att välja bort en iPhone i alla fall.
Marknadsekonomin fungerar bara "utopiskt" när det finns en balans mellan efterfrågan och utbud. Finns bara en enda leverantör av en tjänst funkar det sämre. Då gäller nog brand = pris som tidigare kommenterat
Eimermusic: Tycker att Jobs $199 står sig väldigt bra med de priser som är presenterade... var aldrig något snack om att det skulle vara $199 utan subventionering från operatören och då alltså vara något du själv åker på att betala till operatören.
Eimermusic: Tycker att Jobs $199 står sig väldigt bra med de priser som är presenterade... var aldrig något snack om att det skulle vara $199 utan subventionering från operatören och då alltså vara något du själv åker på att betala till operatören.
Han sa inte något åt varken ena eller andra hållet. Men han gav definitivt ett missledande intryck när han dessutom jämförde priserna med den första generationen. De priserna gällde ju över disk i butik även om man sedan glömde teckna sig med ATT och tog med sig telefonen hem till Sverige. Lite som att Leasy skulle ha Sveriges billigaste elektronik-prylar... du betalar ju bara ett par hundralappar för en plaltt-TV... ja, förutom en månadskostnad i ett par år framåt.
Jag tycker hans formulering var klart över på fel sida om gränden mellan seriös och skojare. Jag hade väntat mig mer uppriktighet från Apple. Samtidigt kan jag påpeka att jag aldrig trott på det uttalande han gav utan som de flesta andra genast anat att det var för bra för att vara sant.