Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra program att göra bildspel

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-29 12:01

Jag är ute efter ett bra bildspelsprogram (slide show med jpg-bilder). Mina önskemål är att kunna spara i olika format och med musik. Jag har Mac (föredrar) men även Windows på samma dator. Iphoto ger bra kvalitet när jag visar direkt på skärmen men jag har inte lyckats spara en bildspelsfil med bra kvalitet (dvs fungerar endast på egna datorn). Jag redigerar bilderna i Photoshop CS3 för Mac. Elements 6 för PC ger bra kvalitet på bildspel i pdf format (men då fungerar inte Ken-Burnseffekten). Elements ger dock dålig kvalitet om man spar bildspelet som film-fil (om man vill göra tex DVD). Helst skulle jag vilja använda ett och samma program där jag kan göra bildspelet och sedan spara som både pdf och film-fil. Tacksam för tips om program och även vilket format jag bör spara i för att få en så liten fil som möjligt utan att kvaliteten på bilderna sjunker.

Tacksam för tips och råd!

SÖK innan du postar och fortsätt i nån av de trådar som redan finns, denna tex: http://www.99.se/vrig-programvara/244563-bra-gratisprogram-f-r-bildspel.html?highlight=g%F6ra+bildspel

Stänger denna tråd.

1
Bevaka tråden