Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har någon bytt glas på iPhone?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alkohol = tappad iPhone från jeansficka = ett nedre hörn totalt söndersprucket + lååånga sprickor längs hela skärmen. Ja, jag vet, sjukt klantigt... men ändå. Enligt testet som är gjordes på Youtube så ska inte skärmen spricka sönder av det... Telefonen fungerar som den ska i övrigt, men det framkallar grava ångestkänslor varje gång mina fingrar glider över en spricka i skärmen.

Senast redigerat 2008-06-28 18:30

Trist! iPhone Parts - iFixit har display assemblys, fast det är kanske att krydda? Sen finns det ju någon butik i Sverige som fixar sånt också. Sök, så hittar du. Lider med dig i alla fall.

tack för tipset, förhoppningsvis går det att fixa..är ju bara själva glaset som pajjat och displayen är intakt i övrigt. någon här som faktiskt bytt glas på sin iPhone?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-06-28 10:59
Ursprungligen av danbrynefall:

tack för tipset, förhoppningsvis går det att fixa..är ju bara själva glaset som pajjat och displayen är intakt i övrigt. någon här som faktiskt bytt glas på sin iPhone?

Jag tror inte det går.... problemet har varit uppe här förut, och det verkar som om glaset och displayen säljs som en enhet, och båda måste bytas till en kostnad av närmare 2000 kr.

Tips #2: Byt rubrik till "Har någon bytt glas på iPhone?"

med andra ord är det lika att lägga dom pengarna på en ny g1'a istället.

edit: ny och ny, lär väl inte finnas några upplåsta i kartong kvar längre...

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-29 23:15

mobile.brando.com.hk

189.00 USD equals 1,129.73 SEK as of 2008.06.29 21:14:36 UTC

1
Bevaka tråden