Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone laddar inte-tips sökes

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iphone har fungerat ypperligt i ett halvår, men nu har jag fått problemet att batteriet är nästan tomt, och när jag sätter i en kabel för att ladda den, då går den bara över på nätdrift, som om den varit fulladdad, utan att batteriet laddas. Någon som vet hur jag fixar detta problem?

I itunes finns det en funktion som heter "återställ" med kommentaren "Om iphone krånglar kan du återställa den till fabriksinställningar genom att klicka på återställ."
Tror ni att detta skulle kunna vara till hjälp?
Rimligen borde de inlagda uppgifterna i adressboken sparas, eftersom de finns lagrade i datorns adressbok - någon som vet om de försvinner eller finns kvar om man trycker återställ?

tacksam för svar / Henke

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-06-30 10:42

De som ligger i datorn försvinner inte om du återställer iphonen. iTunes gör även backup på iphonen varje gång du synkar den och återställer du kan du sen lägga in den backup itunes har gjort på din återställda iphone, olite osäker på funktionen men funk när jag gjorde det men du kanske inte ska förlita dig helt på den. Men svar på din fråga är att kontakterna i datorn försvinner ej och du kan ju bara synka tillbaka dem sen!

Jag testade att återställa telefonen i itunes - men fick ett betydligt värre problem. Nu fungerar telefonen bara för emegency calls - vet inte varför? vet pascoe eller någon annan vad man kan göra åt detta problem?

Ursprungligen av henke_gbg:

Jag testade att återställa telefonen i itunes - men fick ett betydligt värre problem. Nu fungerar telefonen bara för emegency calls - vet inte varför? vet pascoe eller någon annan vad man kan göra åt detta problem?

Jag förutsätter att du har jailbreakat, aktiverat och låst upp iPhonen igenefter du återställt den...
Vilken metod använde du för detta?

Ursprungligen av theplague:

Jag förutsätter att du har jailbreakat, aktiverat och låst upp iPhonen igenefter du återställt den...
Vilken metod använde du för detta?

jag hade inte gjort det - men gjorde det -med hjälp av ziphone.
min telefon var upplåst av killen jag köpte den av så det var första gången jag gjorde det -visste inte hur jag skulle göra - men tack för tipset - det var ju busenkelt-

Dock lyckas jag inte byta språk till svenska - vilket skulle kunna vara skönt vis smsskrivning.
Någon som vet hur man fixar svenska som språk?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-02 18:18
Ursprungligen av henke_gbg:

jag hade inte gjort det - men gjorde det -med hjälp av ziphone.
min telefon var upplåst av killen jag köpte den av så det var första gången jag gjorde det -visste inte hur jag skulle göra - men tack för tipset - det var ju busenkelt-

Dock lyckas jag inte byta språk till svenska - vilket skulle kunna vara skönt vis smsskrivning.
Någon som vet hur man fixar svenska som språk?

Lägg till ifun.se/swe i Installer som Source, så kan du installera svenska menyer etc.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-02 19:28

Nästa gång använd Pwnage eller iLiberty+ eftersom Ziphone förstör WiFin.

//Rob

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-02 23:26
Ursprungligen av Robo-X:

Nästa gång använd Pwnage eller iLiberty+ eftersom Ziphone förstör WiFin.

//Rob

Eller iPlus 2.0....?
Jag har aldrig haft hängningar eller problem efter upplåsning med det.

1
Bevaka tråden