Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stort bibliotek, hur gör man?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan gott folk! Försöker få liv i AppleTV forumet

Har en lite fråga som tynger mig

För tillfället har jag en Imac som har Itunes som jag har skapat 2 Library på, för att ändra "källa" måste jag välja att starta upp Itunes med ALT och välja antingen MAC HD eller min externa HD.

MIn externa hd är där jag sparar alla filmer, men när den är full sen så kommer jag att få börja spara på en annan extern men där är problemet, måste jag växla mellan biblioteken eller kan man göra att den streamar från bägge samtidigt då?

Frågar här för det känns som det finns folk här som har media som är över 1 extern som vill se "hela" sitt bibliotek på apple tv...

mvh nef

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-30 13:52

Det har funnits program/tillägg till tidigare versioner av iTunes som gjorde att man kunde enkelt byta bibliotek - kanske rent av samköra flera bibliotek samtidigt. Namnet på dessa kommer jag inte ihåg. Ej heller som denna funktion av slutat att fungera pga uppdateringar från Apples sida.

Kan tänka mig att en sökning på Mac OS X Software Updates and Mac OS X Downloads - VersionTracker och/eller MacUpdate: Apple Macintosh Software & Game Downloads kan ge förslag på lösningar.

Ett annat alternativ är att inte ha filerna i Itunes biblioteket utan bara ha en länk där. DVS i inställningarna väljer man att inte kopiera till bibliotek när man lägger till en fil.
Då kan man ha filerna spridda var som helst men det är fortfarande "ett" bibliotek i Itunes. Så när en disk är full, lägger man nästa fil på disk nummer 2 och dumpar filen till Itunes som skapar en genväg i där.

Ursprungligen av gotoindia:

Ett annat alternativ är att inte ha filerna i Itunes biblioteket utan bara ha en länk där. DVS i inställningarna väljer man att inte kopiera till bibliotek när man lägger till en fil.
Då kan man ha filerna spridda var som helst men det är fortfarande "ett" bibliotek i Itunes. Så när en disk är full, lägger man nästa fil på disk nummer 2 och dumpar filen till Itunes som skapar en genväg i där.

det låter smidigt tror du att du kan berätta lite mer exakt? Är ganska ny på mac.

Det är smidigt. Först i Itunes under preferensens I Itunes under avancerat tar du bort bocken för kopiera filer till Itunes musik folder (Detta gäller inte bara musik).
Sedan kopierar du din fil på den hårdisk som du vill ha den på, för att sedan helt enkelt dra och släppa den i Itunes. (Filen måste vara i ett format som Itunes klarar så klart)

När jag lägger till musik måste jag komma ihåg att ändra tillbaka för jag vill ha musik filer i mitt Itunes bibliotek.

1
Bevaka tråden