Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertering av video i iTunes

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej (:

Har stört mig på en sak länge nu och det är hur jäkla svårt det ska vara att maila apple om förslag, då man alltid hänvisas till forum och dyl. det känns inte riktigt som om hjärnorna bakom allt tittar i forumen och ser alla de förslag/feedback som kan tänkas dyka upp från användare här o var. Det är bra med info om man har problem men om man har allmäna frågor eller förbättringsförslag, kan man bara ringa? om ens det, då kundsupporten oxo är riktad mot folk som har problem med sina spelare etc. eller är det bara jag som inte hittar i appledjungeln?

Hursomhelst kanske ni undrar vad jag har för förslag osv (ni kanske har svar på tal vem vet ).

Vore det inte lättare att Itunes, precis som när man laddar upp musik i biblioteket som den kanske inte stödjer alá .wma, själv konverterar videos till det bästa valet av format som den kan spela upp. Musik i det här fallet blir till .acc har jag för mig. Delvis förstår man ju att de vill att man ska köpa sina filmer via Itune store, då man tankat ner de ska de vara anpassade för uppspelning, men de måste väl ändå ta hänsyn till de som kanske har hemma videos osv. Man ska väl ändå inte behöva ta till fristående programvaror för att få saker och ting att fungera på deras spelare?

Det här är såklart min personliga åsikt och jag tycker det är så mkt smidigare att bara välja sin film - i t.ex. .avi format - och bara slänga in i itunes så fixar den allt själv. No fuss lixom, eller hur?

peace

iSquint gör väl ungefär det du frågar efter?

Ursprungligen av johan_tanying:

iSquint gör väl ungefär det du frågar efter?

Självklart finns det program som fixar det, men jag skulle vilja se itunes göra det! då slipper man mer än en programvara! Itunes fixar ju allt annat, så varför kan den inte lika gärna fixa video också?

värt att tillägga är att jag har en PC inte MAC /:

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-02 20:42
Ursprungligen av Npants:

Självklart finns det program som fixar det, men jag skulle vilja se itunes göra det! då slipper man mer än en programvara! Itunes fixar ju allt annat, så varför kan den inte lika gärna fixa video också?

värt att tillägga är att jag har en PC inte MAC /:

Det bästa sättet att ta död på all tredjeparts-utveckling är att utveckla allt själv.

Frågan om att kontakta Apple finns nu i en egen tråd:

http://www.99.se/allt-om-mac/246061-sv-rt-att-kontakta-apple.html

Svar på den frågan hänvisas dit.

Och omröstningen har nu också fått en egen tråd:

http://www.99.se/ipod-nano/246062-omr-stning-video-p-ipod-nano.html

Senast redigerat 2008-07-01 15:10

Om det är tre frågor/ämnen som hör hemma i olika underforum - skapa då tre trådar.

Det blir så mycket enklare att läsa och svara på frågorna;det underlättar för moderatorerna; och det underlättar för framtida sökningar.

Senast redigerat 2008-07-01 15:12

haha, förlåt förlåt, som du kanske märkt har jag varit rätt så inaktiv på det här forumet, jag kände bara för att skriva av mig. Jag ska komma ihåg detta till nästa gång!

1
Bevaka tråden