Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

trasig iphone hjälp!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

nu sjunger min iphone på sista versen verkar det som.. svårt att förklara men..

#1 när man slår av telen i vänteläge och sen slår på igen så kommer "apple" ikonen upp och tar ca 1 min innan telefonen slås på och då är det som att den slagits av dvs in med pin kod osv,

#2 "detta tillbehör är inte gjort för iphone osv" kan komma upp när som helst och då går det varken att ta emot samtal eller larm som ringer om man inte trycker ja eller nej då... och det kan man inte göra i sömnen direkt

vädligt tacksam om någon som har något tips...

obs, har nollställt och installerat om firmware flera gånger...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-01 17:28
Ursprungligen av onetreehill:

nu sjunger min iphone på sista versen verkar det som.. svårt att förklara men..

#1 när man slår av telen i vänteläge och sen slår på igen så kommer "apple" ikonen upp och tar ca 1 min innan telefonen slås på och då är det som att den slagits av dvs in med pin kod osv,

#2 "detta tillbehör är inte gjort för iphone osv" kan komma upp när som helst och då går det varken att ta emot samtal eller larm som ringer om man inte trycker ja eller nej då... och det kan man inte göra i sömnen direkt

vädligt tacksam om någon som har något tips...

obs, har nollställt och installerat om firmware flera gånger...

#2: brukar kunna åtgärdas med en rengöring av dockkontakten i botten på iPhonen, med t ex isopropylalkohol.

Det lät farligt? hur ska man då gå tilväga samt vart kan man köpa det?

på apoteket... rengör med något som inte luddar.

/Daniel

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-02 15:50

Fel nummer 2 brukar också uppstå när man tappar den och den landar på dock kontakten.

//Rob

Lite Offtopic kanske, men har ett annat prob med min lur, har haft den i drygt en vecka nu och är kanon nöjd. MEN!!..
Ibland efter avslutat samtal så blir skärmen helt svart i c.a 5-10 sek, innan den hoppar tbx igen.
Detta händer ungefär 3/10 samtal, och kan vara lite småirriterande ibland.

Någon annan här som har upplevt liknande problem?
Kan tillägga att jag har låst upp via ILiberty och nergraderat bootloadern, och sen uppgraderat den igen med neutloader, om det nu kan ha något med saken att göra.

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-02 17:06
Ursprungligen av IvanDrago:

Lite Offtopic kanske, men har ett annat prob med min lur, har haft den i drygt en vecka nu och är kanon nöjd. MEN!!..
Ibland efter avslutat samtal så blir skärmen helt svart i c.a 5-10 sek, innan den hoppar tbx igen.
Detta händer ungefär 3/10 samtal, och kan vara lite småirriterande ibland.

Någon annan här som har upplevt liknande problem?
Kan tillägga att jag har låst upp via ILiberty och nergraderat bootloadern, och sen uppgraderat den igen med neutloader, om det nu kan ha något med saken att göra.

Hur menar du med skärmen blir svart? Medan du pratar i den och håller den vid din öra? I så fall är det normalt. Annars kan du prova att installera bossprefs och reparera behörigheter.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Hur menar du med skärmen blir svart? Medan du pratar i den och håller den vid din öra? I så fall är det normalt. Annars kan du prova att installera bossprefs och reparera behörigheter.

//Rob

Jo det vet jag, men när samtalet är avslutat så är det svart, men när man trycker home knappen brukar det då lysa upp och man kan låsa upp knappsatsen, men ibland blir det en fördröjning på ungefär 5-10 sek innan det händer något.
Om du fattar förstår

1
Bevaka tråden