- IvanDrago
- Medlem ●
- Uppsala
Eller??
Maken till större skit får man leta efter!!
Förstår inte alls denna hysteri om en telefon som det inte ens går att ringa med, det är ju det minsta man kan begära av en mobil från 2007.
Sorgligt..
Nu har jag haft min iphone i knappt en vecka, har knappt rört den, den har legat här hemma på skrivbordet och det jag hunnit med är att låst upp den och bytt tema i princip. Kan tillägga att den köptes helt ny i förpackning från N.Y.
Vart riktigt impad i början av alla finesser och dittan och dattan, en lattedrickares våta dröm att sitta och smeka ute i sommarsolen.
Men patetiskt nog så går det inte att ringa med den.
Eller jo, går går det väl, men då blir skärmen rätt så fort svart och hoppar in och ut i olika menyer, sen går det inte ens att stänga av den.
Helt sjukt!
Men visst, det är ju säkert någon "fix" man glömt ladda hem för att åtgärda problemet, fix hit, update dit, och både det ena efter det andra.
Va fan det är ju inte en 486'a med Win98 det här, det är ju en toppmodern lur som alla trånar efter, och är helthysteriska över, varför vet jag inte.
Trodde det va rätt givet att om man köper en ny telefon år 2008 så går det åtminstone att ringa med den.
Har alltid varit pc användare, men blivit en riktig macnörd, för jag gillar verkligen deras prylar, har en imac 2,4, och en macbook air, och är riktigt nöjd med dessa "burkar", men lurar kan dom inte göra, det är en sak som är säker.
Nu åker gamla SE'n fram, för den går ju iallafall att ringa med, och aldrig varit ett endast minsta problem med den.
Men visst den är ju ingen skönhet min gamla w880i.
Jag säger som askungen sa: -" Vad är en bal på slottet"
Mvh//En besviken iphone användare
Eftersom det inte är tänkt att du skall kunna ringa med telefonen, utan amerikanskt AT&T-abonnemang, förstår jag inte hur man kan bli upprörd?
Köp dig en svensk iPhone och det kommer fungera prima.
"Jag köpte en sån där dyrk, men kommer lik förbaskat inte in i grannens hus. Jäkla skithus han har!!"
Eftersom det inte är tänkt att du skall kunna ringa med telefonen, utan amerikanskt AT&T-abonnemang, förstår jag inte hur man kan bli upprörd?
"Jag köpte en sån där dyrk, men kommer lik förbaskat inte in i grannens hus. Jäkla skithus han har!!"
Jag får väl ta och skriva AT&T på mitt comviq sim med min frus nagellack, ge mig fan på att det inte kommer att funka ändå.
Nej mister Steve Jobs, ge mig en fungerande lur, annars tycker jag att du kan ta och skaffa dig andra Jobs..
Kanske kan konstruera en schysst dyrk till grannens hus? vad vet jag..
Jag antar att jag får ta och ge svea rikes största buttplug till teleoperatör en chans istället, och se om den andra luren fungerar bättre.
Men deras priser är ju inte så upphetsande, slår man ihop maxi abbonemangets kostnad, så har jag kommit fram till att för dom pengarna, så hade jag kunnat köpt mig en Kalle Anka tidning, ett sexpack falcon 2,8 , en falukorvskringla och en gammal hederlig ericsson 628.
Med dessa prylar, hade jag kunnat sätta mig på ett internetcafe och kunnat surfa, pratat i telefon och haft party.
Det ni!
Haha skönaste kommentaren
Eller??
Maken till större skit får man leta efter!!
Förstår inte alls denna hysteri om en telefon som det inte ens går att ringa med, det är ju det minsta man kan begära av en mobil från 2007.
Sorgligt..
Du har inte funderat på om den kan vara trasig? Eller att du har ställt in något fel?
För konstigt nog så har det du råkat ut för inte drabbat någon annan vad jag vet.
Du har inte funderat på om den kan vara trasig? Eller att du har ställt in något fel?
För konstigt nog så har det du råkat ut för inte drabbat någon annan vad jag vet.
Vad kan vara felinställt?
3/10 av samtalen så funkar det som det ska men ibland så låser allt sig, och inget går att göra.
Riktigt irriterande när man stog i kassakön idag, och stog och pratade i min nya lur.
Skulle avsluta samtalet men då vart allt svart och jag tröck som dåre, samtidigt vart det självklart min tur att betala.
Jag fipplade med luren samtidigt som jag skulle dra kontokortet, och i telefonen hade inte samtalet avslutas och fick höra en massa "HALLÅ!!, Hallå vad gör du??" från telefonen.
Då var det nära, kära lilla iphone att du fick smaka på golvet.
Sen när jag satte mig i bilen höll jag på i tio min med att försöka stänga av den, när den väl startades om och kom igång så vart det thunderdome i luren och den börja blinka hejvilt och ha sig.
Till slut lyckades jag stänga av den igen, därefter funkade den.
Det verkar ju vara nått fel på den, se det skulle nog ha gått på garantin om du inte hade hackat den. Så sluta gnälla!
Ja, alla stående ovationer, såsom årets uppfinning 2007, är helt obefogade. Apple kan uppenbarligen inte göra en telefon och borde aldrig släppt en ännu bättre uppdatering och satsa mer energi på det.
Eller kan det vara så att du inte läst 120p h4x0rkunskap på Linköpings Universitet och saknar kunskap i hur man ska göra?
Ja, alla stående ovationer, såsom årets uppfinning 2007, är helt obefogade. Apple kan uppenbarligen inte göra en telefon och borde aldrig släppt en ännu bättre uppdatering och satsa mer energi på det.
Eller kan det vara så att du inte läst 120p h4x0rkunskap på Linköpings Universitet och saknar kunskap i hur man ska göra?
På grund av designen och man bara hört en massa bra om luren, så väcktes intresset mer och mer, och vart tvungen att köpa en egen, och därav att man blir besviken då när den börjar strula direkt utan man knappt använt den.
Så ville dela med mig lite av mina erfarenheter om luren.
Man får helt enkelt stå sitt kast och bita i det sura äpplet och köpa sig en 3G och hoppas den funkar bättre.
Men du kanske ska skriva om ditt huvudinlägg och be om hjälp, istället för att döma ut prylen?
Klart jag dömer ut prylen när man precis köpt den, man blir ju besviken, måhända att den är upplåst och att det möjligtvis är ett måndagsex, men är jag inte nöjd med produkten så ser jag inget fel i att påpeka det.
Klart jag dömer ut prylen när man precis köpt den, man blir ju besviken, måhända att den är upplåst och att det möjligtvis är ett måndagsex, men är jag inte nöjd med produkten så ser jag inget fel i att påpeka det.
Nej, jag förstår att du är missnöjd, men jag hade själv inte blivit förvånad om produkten jag köpt, som ej anpassats för användande i mitt hemland inte fungerar helt korrekt om jag bryter upp mjukvaran. Sen förstår jag också att du blir lack för att den ballat ur. Det är aldrig kul när ens prylar går sönder. Men jag rekommenderar dig att försöka fixa den, till exempel genom hjälp härifrån, istället för att skriva ett långt klagobrev. Din telefon blir inte hel utav det och det finns många nöjda ägare här på 99, så om du ber om hjälp kanske du kan ansluta dig till den skaran?
Nej, jag förstår att du är missnöjd, men jag hade själv inte blivit förvånad om produkten jag köpt, som ej anpassats för användande i mitt hemland inte fungerar helt korrekt om jag bryter upp mjukvaran. Sen förstår jag också att du blir lack för att den ballat ur. Det är aldrig kul när ens prylar går sönder. Men jag rekommenderar dig att försöka fixa den, till exempel genom hjälp härifrån, istället för att skriva ett långt klagobrev. Din telefon blir inte hel utav det och det finns många nöjda ägare här på 99, så om du ber om hjälp kanske du kan ansluta dig till den skaran?
Givetvis det förstår jag också, har redan frågat om hjälp härinne, finns att läsa lite längre ner på forumet här, dock inte min egna tråd.
Bägaren rann över idag då det vart som det vart, tidigare har den bara hakat upp sig i några sekunder.
Men efter den fick sitt anfall idag, och den förvandlades till en finlandskryssning så vart man mer än frustrerad
Så lite kritik förtjänar den iallafall, även om luren annars är grym, speciellt Scarface temat jag har
Ta ett "chill pill". Uppenbart fungerar telefonen mkt bra för de flesta användare. Tror du verkligen att vi är så dumma att vi hyllar en telefon som inte går att ringa med?
Telefonen lär knappast laga sig själv bara för ATT DU SKRIVER EN RUBRIK MED VERSALER.
Som tidigare sagt i tråden, att använda en produkt på ett sätt som tillverkaren inte stöder kan kräva ett visst mått av förståelse för vad man håller på med.
Ta ett "chill pill". Uppenbart fungerar telefonen mkt bra för de flesta användare. Tror du verkligen att vi är så dumma att vi hyllar en telefon som inte går att ringa med?
Telefonen lär knappast laga sig själv bara för ATT DU SKRIVER EN RUBRIK MED VERSALER.
Som tidigare sagt i tråden, att använda en produkt på ett sätt som tillverkaren inte stöder kan kräva ett visst mått av förståelse för vad man håller på med.
Vart kan man handla dessa piller?;)
Tycker det är rätt så många också som köpt jänkelurar och låst upp dom, men inte många som jag hört talas om som haft liknande problem för det.
Men att chansen finns är man ju fullt medveten om, sen kan det också vara ett måndagsex vad vet jag.
Surt när det händer iallafall.
Tycker det är rätt så många också som köpt jänkelurar och låst upp dom, men inte många som jag hört talas om som haft liknande problem för det.
Och just därför kan du inte döma ut iPhone. Väldigt många är väldigt nöjda. Men precis som med bilar, tv-apparater och datorer har vissa otur och
a) får en defekt produkt
b) behandlar den ofrivilligt fel och råkar på så sätt själv påverka produkten negativt
c) missförstår hur man ska nyttja produkten
I ditt fall känns det som att det främst är a) som gäller, men kanske även lite b) och c).
Men fortsätt felsöka. Misstänker att du har provat att återställa den?
Och just därför kan du inte döma ut iPhone. Väldigt många är väldigt nöjda. Men precis som med bilar, tv-apparater och datorer har vissa otur och
a) får en defekt produkt
b) behandlar den ofrivilligt fel och råkar på så sätt själv påverka produkten negativt
c) missförstår hur man ska nyttja produkten
I ditt fall känns det som att det främst är a) som gäller, men kanske även lite b) och c).
Men fortsätt felsöka. Misstänker att du har provat att återställa den?
Japp, men får leva med problemet så länge, inte långt kvar tills 3G'n kommer.
"Slutet gott allting gott":cool:
Antar att man får ta svansen mellan benen och medge precis det jag har skrivit från allfra första början, precis som denna tråd heter :"> :">
Har sökt lite och funnit en tråd om ett likadant problem från en amerikansk sida: screen goes blank after call, please help - iPhone 3G | iPod touch Forums
Använder ett läderfodral av något slag, och nu när jag provar så strular det med det på.
När jag tar av det så funkar det fin fint.
Avancerat värre för en som har tummen mitt i handen
Några tips på bra fodral som skyddar, ser okej ut utan att det blir för klumpigt och att sensorn får vara fri ??
Mvh//Inte lika bitter iphone-användare
"Slutet gott allting gott":cool:
......
Några tips på bra fodral som skyddar, ser okej ut utan att det blir för klumpigt och att sensorn får vara fri ??
Mvh//Inte lika bitter iphone-användare
Jag köpte XtremeMacs gummifodral både till Touch och iPhone, funkar kalas.
Har haft min lur i 6 månader nu, inga problem. Saken är ju som tidigare nämnts, telefonen är ju hackad för att överhuvudtaget kunna fungera i Sverige.
När en produkt är hackad så har man ju modifierat den ursprungliga telefonen och får därmed räkna med problem...