Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kommer upplåsning av iPhone 3G att fungera?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-03 21:04

Tjo!

Jo har funderat lite på hur upplåsningen av iphonen kommer gå till, den som va innan utan 3g, behöve man ju ändra baseband, aktivering och för att kunna lägga in egna pgrm. Men hur blir det nu när nya kommer? Verkar ju inte som att man kommer behöva aktivera dem via itunes och nu ska man ju få lägga in egna pgrm så då e det ju bara operatörslåsningen kvar, det borde ju betyda att det inte är en allt för stor deal att låsa upp den? eller tänker jag helt fel?

/f

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-07-03 21:20

Jo,jag är rädd att tänker fel för när man köper den nya iphone måste man skriva på abonnemang i affären och då är det ju ingen ide med upplåsning...

Ja med all förmodan! Men frågan gäller väl mer iphone från usa!?

• Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-03 21:37
Ursprungligen av wilhelmsson:

Ja med all förmodan! Men frågan gäller väl mer iphone från usa!?

jag tänkte faktiskt dra en fuling at&t släpper ju kontantkortstelefonerna om typ 6månader eller nåt, så tänkte ta billigaste alternativet hos telia då kostar den 4600 typ tecknar abonnemanget så jag får telefonen så säger jag upp det direkt och får en slutfaktura

Ursprungligen av freno:

jag tänkte faktiskt dra en fuling at&t släpper ju kontantkortstelefonerna om typ 6månader eller nåt, så tänkte ta billigaste alternativet hos telia då kostar den 4600 typ tecknar abonnemanget så jag får telefonen så säger jag upp det direkt och får en slutfaktura

Bara säga upp går inte, du måste isåf flytta numret till annan operatör. Och den slutfakturan, den blir inte rolig

• Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-04 06:47
Ursprungligen av Marcus_R:

Bara säga upp går inte, du måste isåf flytta numret till annan operatör. Och den slutfakturan, den blir inte rolig

då får man väl skita i att använda abonemanget, låsa upp den och köra med tre, sen när teliaabonemanget e slut så säger du bara upp det.

Ursprungligen av freno:

Tjo!

Jo har funderat lite på hur upplåsningen av iphonen kommer gå till, den som va innan utan 3g, behöve man ju ändra baseband, aktivering och för att kunna lägga in egna pgrm. Men hur blir det nu när nya kommer? Verkar ju inte som att man kommer behöva aktivera dem via itunes och nu ska man ju få lägga in egna pgrm så då e det ju bara operatörslåsningen kvar, det borde ju betyda att det inte är en allt för stor deal att låsa upp den? eller tänker jag helt fel?

/f

Men snälla, kan inte någon ställa frågan en gång till? Gärna i en helt sprillans ny tråd....

• Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-03 22:16
Ursprungligen av theplague:

Men snälla, kan inte någon ställa frågan en gång till? Gärna i en helt sprillans ny tråd....

ahaha:P men ärligt inte har det väl skrivits om att du bara kommer behöva låsa upp baseband?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-04 06:51

Freno: Så varför blir det bättre, att betala för ett abonnemang men använda ett annat?

• Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-04 14:27
Ursprungligen av Trineo:

Freno: Så varför blir det bättre, att betala för ett abonnemang men använda ett annat?

alla jag känner använder tre, har idag ett obundet 3bomben friends + fri surf, blir typ 170 spänn i månaden samtidigt som jag ringer gratis till fasta nätet och 99% av alla jag känner, så att byta abonemang känns inte specielt värt. därför om jag tar deras billigaste så kostar den 4600 drygt 800spänn mer än vad den olåsta kommer att kosta i usa när den väl kommer, så då är det hyfsat ekonomiskt. så lyder mitt resonemang några kommentarer?

Låter väldig ekonomiskt måste jag säga

Det finns väl ett alternativ för dem som vill låsa upp och det är att sätta i företagsabonnemanget iPhonen. Då kan det personligen bli billigare.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-04 14:08

Varför inte köpa en olåst iPhone från US and A?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-04 14:12
Ursprungligen av whyred:

Varför inte köpa en olåst iPhone från US and A?

Kanske för att det inte existerar olåsta telefoner i US and A.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-07-04 14:31

Vad får dig att tro att det kommer en olåst i USA?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-04 14:45

Än en gång, det kommer ingen olåst i USA... det har AT&T gått ut med.

Jag är väldigt intresserad av upplåsningen av iphone då jag kommer köpa en kontaktkortsversion i UK hos o2 och sen låsa upp den för att använda med Telenor. Jag vägrar ha telia.

Sen förstår jag ju att ingen vet hur upplåsningen kommer gå till men jag är dock helt säker på att den kommer låsas upp. Jag tror att vi ser en jailbreakad version 2 dagar efter den släppts och efter 1 vecka så är telefonen upplåst.

• Medlem
  • Luleå
  • 2008-07-04 15:15

Dags för upplåst iPhone 3G i USA - MacWorld

läs sista stycket...

"Överraskande nog berättade man också att man snart kommer att erbjuda köp av iPhone där man inte behöver binda sig till AT&T. Det verkar alltså vara en upplåst iPhone. Väljer man detta alternativ kommer mobilen kosta 599 dollar för 8 Gb och 699 dollar för 16 Gb."

Det kommer en iphone i USA från AT&T som inte har någon bindningstid. Inte olåst!!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-04 15:31

Och än en gång visar det sig att copy/paste:are på internetmagasin har noll koll på vad de defakto skriver om.

AT&T har även gått ut med att man kan köpa den utan att binda sig till ett avtal, däremot är telefonen fortfarande låst till AT&T.

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-04 15:46

Måste man inte registrera sig även när man köper en iPhone utan bindnigstid? Jag har för mig att vissa länder (Schweiz och USA) måste man ange sin identität innan man får köpa telefonen.

//Rob

Just like I said!;)

Så om man istället köper en iPhone 3G, bunden till en operatör men med kontantkort, från Italien, Frankrike, USA kan man säkerligen låsa upp den. Men hur kan någon förvänta sig att få svar på den frågan innan någon ens hållt i en iPhone 3G? De som fixar upplåsningsprogrammen vet ju lika lite som vi.

• Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-04 16:27

betorna som finns är ju redan upplåsta, men som min fråga lyder så undrar jag ifall man bara kommer behöva låsa upp baseband eller om man måste låsa upp osx för att kunna lägga in program ( de har ju lagt in stöd för att du ska kunna göra det direkt nu). Sen borde man ju inte behöva något aktiveringscrack eftersom man inte behöver låsa upp den via itunes, så borde ju vara mycket lättare nu
/f

Ursprungligen av henkebarn:

Så om man istället köper en iPhone 3G, bunden till en operatör men med kontantkort, från Italien, Frankrike, USA kan man säkerligen låsa upp den. Men hur kan någon förvänta sig att få svar på den frågan innan någon ens hållt i en iPhone 3G? De som fixar upplåsningsprogrammen vet ju lika lite som vi.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-04 16:29

freno: Det stämmer det du skriver, men det har inget med operatörslåset att göra.

• Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-04 16:32

som jag fattade det är det i basband du ändrar operatörslåset, eftersom iphone bara en en handdatorn med en gsm/3g modul som du ringer med.

Ursprungligen av Trineo:

freno: Det stämmer det du skriver, men det har inget med operatörslåset att göra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-04 16:34

Betorna som finns ute är väl ändå bara hackade för att kunna lägga in egen programvara... inte för att använda andra operatörer.

• Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-04 21:13

i see, missupfattade väl det då, trodde de tankat över betan och kunde använda den, men ska inte osx vara upplåst nu från start så att du kan lägga in egna saker?

Ursprungligen av Trineo:

Betorna som finns ute är väl ändå bara hackade för att kunna lägga in egen programvara... inte för att använda andra operatörer.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-05 08:50

Vad skulle poängen med App Store vara då?

• Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-05 10:41

där ska du ju kunna köpa färdiga pgrm, men hela iden med sdk'n är ju att vi användare ska sitta hemma å knacka å sen dela med oss av våra pgrm.

Ursprungligen av Trineo:

Vad skulle poängen med App Store vara då?

Bevaka tråden