Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prisfråga om iPhone 3g

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena ! måste bara höra en sak med er , sa dom inte att iPhone 3g skulle kosta runt 2-3000 ?

Nu ska man först köpa iphonen för typ 3500 och sedan betala 200 kr i månaden också ?
tycker det var lite lurigt...

iPhonen blir ju hur dyr som hälst då .. tillslut !

/niklas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-04 14:49

Doggenikke: Det finns otroligt långa och fler trådar i ämnet. Men kort kan sägas att Steve sa 199 respektive 299 dollar, men han sa aldrig att det skulle vara utan abonnemang. Så kollar du på telias sida så ser du att de priserna passar ganska bra in på iMidi abonnemang med 24månaders bindning.
Det är precis likadant i USA.

Ursprungligen av Trineo:

Doggenikke: Det finns otroligt långa och fler trådar i ämnet. Men kort kan sägas att Steve sa 199 respektive 299 dollar, men han sa aldrig att det skulle vara utan abonnemang.

Dessutom smög han in ett "nästan" där någonstans. "I nästan alla länder är maxpriset 199 dollar".

Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - hr hittar du tjnsten fr dig!

Som du ser kan du köpa iPhone från 1kr om du tecknar rätt abonnemang.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-06 14:13
Ursprungligen av doggenikke:

Tjena ! måste bara höra en sak med er , sa dom inte att iPhone 3g skulle kosta runt 2-3000 ?

När Steve Jobs sa det så var det inte framförallt svenskar han tänkte på, utan amerikaner. När man talar om mobilpriser i USA så syftar man oftast på ett pris med två års bindningstid på abbonemanget — så var det med den första iPhone också. I Sverige kostar 8GB iPhone med två års bindningstid 1695kr (eller ännu mindre), så det är inte så långt från det pris som Steve talade om.

Ursprungligen av Jogin:

När Steve Jobs sa det så var det inte framförallt svenskar han tänkte på, utan amerikaner. När man talar om mobilpriser i USA så syftar man oftast på ett pris med två års bindningstid på abbonemanget — så var det med den första iPhone också. I Sverige kostar 8GB iPhone med två års bindningstid 1695kr (eller ännu mindre), så det är inte så långt från det pris som Steve talade om.

så det finns inget ute än om man kan köpa med kontantkort ?
Om man köper den för 1695 får man betala sjukt mycket i måndaden , sen slutslumman ska vi inta prata om...

Du kan köpa den till "fullpriset", tror det är 5500:- för en 16GB iPhone 3G.
Du fortsätter då med det TELIA-ABONNEMANG du har redan
(den är alltså låst till Telia)

Du skall dock komma ihåg att lusten att surfa, kolla mailen och liknande är enormt stark på den här luren. Det är inte en vanlig "ringa-hem-till-frugan-telefon" vi pratar om här.
Så ett abbonemang med Fri Surf är inte dumt. Har det själv, Surfdelen (alltså datatrafiken kostar 199:- i månaden).

Jag surfar på den varje dag. KOllar mailet med 30 min mellanrum.

Ursprungligen av Goflorp:

Du kan köpa den till "fullpriset", tror det är 5500:- för en 16GB iPhone 3G.
Du fortsätter då med det TELIA-ABONNEMANG du har redan
(den är alltså låst till Telia)

Du skall dock komma ihåg att lusten att surfa, kolla mailen och liknande är enormt stark på den här luren. Det är inte en vanlig "ringa-hem-till-frugan-telefon" vi pratar om här.
Så ett abbonemang med Fri Surf är inte dumt. Har det själv, Surfdelen (alltså datatrafiken kostar 199:- i månaden).

Jag surfar på den varje dag. KOllar mailet med 30 min mellanrum.

Haha ja vet , har haft iPhone innan så jag vet ..
men vilket är det billigaste alternativet ?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-06 23:41
Ursprungligen av doggenikke:

Haha ja vet , har haft iPhone innan så jag vet ..
men vilket är det billigaste alternativet ?

tjabba.. skulle gå på en från frankrike eller USA faktiskt.. orkar inte ha nåt slav abonnemang från telia.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-06 23:51

jag kommer nu att köpa den för 5500 hos telia, iom att jag är trött på krånglet med att låsa upp, och framförallt bristen på _garanti_ på min nuvarande.

5500 sedan kör jag mitt student abb (samma som max25) och väljer därtill fri-trafik för 199kr i månaden, totalt 248kr/månad med fri data, fri surfzoner (även för bärbara?!), 3000 fria sms/månad (eller om det va 5000), ringer gratis inom telia, 69öre till övriga.

kort o gott så är det nog bästa dealen. ska jag binda upp mig 18mån med samma abbonemang så blir det 5200 i kontantinstats för 16gb, alltså inte särskillt atraktivt att binda upp sig för.

kan förövrigt säga att utan fri trafik så drar priset iväg enormt på månadsräkningen, även fast jag inte surfar i den.. iphone har mycket grejjer som snurrar i bakgrunden som man inte har nåhon kontroll över. därför har jag stängt av edge med bossprefs för att motverka detta. sedermera så aktiverar jag edge just nä jag behöver kolla något.. vilket jag undviker så gott det går pga priset.

//Tim

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-06 23:53

tim har du mer än 3månader kvar på ditt nuvarande telia abonnemang?

annars kan det bli svårt att köpa den för 5500;)

1
Bevaka tråden