Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Världens bästa lur! Så glad :) Tack Apple ni är dom bästa!

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Pascoe:

ja läderfodralet lär ju ha täckt sensorn på telefonen.....

Ja läderfodralet har hål för home knappen och alla andra "hål" , men inget vid sensorn.
Så fodralet som släcker lyset för min kära lilla iphone.

Nu får man ta och erkänna att det inte finns så mycket annat man kan klaga på luren, så det är nog time för mig att börja dricka latte kanske:cool: *S*

Ursprungligen av IvanDrago:

Ja läderfodralet har hål för home knappen och alla andra "hål" , men inget vid sensorn.
Så fodralet som släcker lyset för min kära lilla iphone.

Nu får man ta och erkänna att det inte finns så mycket annat man kan klaga på luren, så det är nog time för mig att börja dricka latte kanske:cool: *S*

Ta en kanelsnäcka till också!

Ursprungligen av henkebarn:

Ta en kanelsnäcka till också!

Nja, vet inte riktigt.
Kanelbullen jag åt för någon vecka sen gjorde mig djupt besviken, den smakade inte alls som jag trodde den skulle göra innan, så jag hällde på lite strössel och provade med kolasås på också, men det vart aldrig bra, så det får nog bli en vanijbulle.
O:-) O:-)

Ursprungligen av IvanDrago:

Nja, vet inte riktigt.
Kanelbullen jag åt för någon vecka sen gjorde mig djupt besviken, den smakade inte alls som jag trodde den skulle göra innan, så jag hällde på lite strössel och provade med kolasås på också, men det vart aldrig bra, så det får nog bli en vanijbulle.
O:-) O:-)

Du är med andra ord en jävel på att förstöra saker?

Ursprungligen av ponmar:

"...men ett enda ont ord om dig har alltid fått mig upp i ringen"

efter att ha läst denna tråden har jag insett vad håkan sjunger om

Haha, ja man skäms nästan. Men det är ju som med alla andra typer av grupper som brinner för något - man vill gärna försvara det man håller kärt. Se på Ung Vänster och MUF och alla andra ungdomsförbund. Ungarna är ju helt crazy

Men men, som tur är löste sig det här och förhoppningsvis uppmuntrade våra ord trådskaparen att inte ge upp, utan fortsätta att försöka!

• Medlem
  • Harestad
  • 2008-07-03 13:28

Om du är nöjd med fodralet i övrigt så räcker det väl att du gör ett litet hål där sensorn sitter? Vinklar jag min iPod Touch i solljuset så ser man lätt var den sitter, strax uppe till vänster ovanför skärmen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-03 18:30

varför pc-fiera din telefon med en massa skit på?

Om du hade sagt vad du gjort så hade du garanterat upptäckt att det var ditt ipod touch fodral det var fel på.

Och att du i överhuvud taget har mage att klaga på en produkt som det uppenbarligen var fel på är ett skämt. Trodde du mao att alla iPhones var lite sådär. Det blinkade, låste sig och gick tillbaka mer titt som tätt?

atomlab:
Nu har du uppenbarligen inte läst hela tråden. Hade du gjort det så hade du märkt att IvanDrago gnällde, upptäckte att det berodde på fodralet, medgett att det var den mänskliga faktorn dvs hans eget fel och dessutom skojat ang sitt eget gnäll i sitt senaste inlägg (kul !) SÅ saken är utagerad ! Ingen idé att gnälla på honom alltså.....får väl säga som Rehsus; ta ett "chill pill";)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-03 19:35

KaRo:
Absolut har jag gjort det och såg även hans förlåtande. Men det hjälper ju inte att han från början faktiskt trodde att det var så telefonen var. Han tog inte heller en tanke på att telefonen kanske var trasig. Utan utgick ifrån att det är så här den är och det är märkligt att en sådan dålig produkt som inte ens går att ringa med är så hypad.

Så jag gnäller väl inte utan påpekar bara för honom än en gång till hur fullständigt puckad han måste vara för att kunna utgå ifrån det.

Sen att han tog sig i kragen och slet bort pc fodralet och bad om ursäkt. Det är bra. Och är skönt för så värst mycket hjälp i teknik forumet hade han nog inte fått efter en sådan trådstart

Se till att kasta bödeln till skal nu för du behöver det inte....

atomlab:

Du skrev: "Så jag gnäller väl inte utan påpekar bara för honom än en gång till hur fullständigt puckad han måste vara för att kunna utgå ifrån det."
Jo, det räknas faktiskt som gnäll om man gnäller på andra som först har gnällt.
Du är alltid ansvarig för det du själv skriver. Du har inget "fri-gnäll" bara för att någon annan har börjat gnälla. Sorry !

Att skriva att någon är "fullständigt puckad" tycker inte jag tillför någon diskussion något alls. Acceptera hans ursäkt istället. Nästa gång är det du (eller jag) som skriver något mindre smart.

haha, den här tråden var nog den mest poänglösa jag läst på ett bra tag... Killen gillar inte luren för att han har problem med den. Han är besviken, men inser samtidigt att det kan vara "fel" på den... Låt killen vara bitter förfan, det är ju bara gött att vara bitter och det vet vi allihopa, så det så!

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-03 20:31
Ursprungligen av PeeMaN:

haha, den här tråden var nog den mest poänglösa jag läst på ett bra tag... Killen gillar inte luren för att han har problem med den. Han är besviken, men inser samtidigt att det kan vara "fel" på den... Låt killen vara bitter förfan, det är ju bara gött att vara bitter och det vet vi allihopa, så det så!

Läs hela tråden...

Håller med Rhesus "Läs hela tråden..."
Ibland får jag känslan av att en del läser vad trådskaparen skriver och sedan hoppar till slutet och gör ett inlägg. På vägen kan det ha hänt massor och det missar dom helt.

Klart jag är ett pucko, det bjuder jag på, inga problem alls!

Är inte den tekniska typen, och bara att låsa upp denna telefon va nästan omöjligt för mig *S*
Men efter många timmars kämpande så gick det, sen kom man till steg 2 då man skulle få till åäö, det tog mig 2 dagar.
Därefter så kunde man andas ut efter man fick in ett fint scarface tema i luren.
Sen kom domedagen efter allt mitt kämpande då den börja leva sitt egna lilla liv, och jag är inte den tålmodiga typen alls, så vart tvungen att omoget nog skriva av mig lite, om just mina erfarenheter.
Men men peppar peppar ta i trä, eller är det salt salt ta i plast?? vad vet jag..

Riktigt intressant att det bara kan ha varit ett fodral som gjorde att den betedde sig som den gjorde, helt klart avancerad lur.
Hade inte den blekaste aning om att det fanns en sensor där ens, men man lär sig något varje dag.

Mvh// En lite klokare iphone användare:cool:

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-07-06 00:52
Ursprungligen av PeeMaN:

Ungefär som du och din one-man crusade mot Telia

• Medlem
  • 2008-07-03 22:09

Jag ber om ursäkt för att inte tillföra något i tråden, men jag såg att du använde *S*, och jag har alltid undrat vad det innebär, skulle du vilja vara vänligheten att förklara för mig?

Mvh// En lite vilsekommen filur.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-03 22:39
Ursprungligen av CKOTG:

Jag ber om ursäkt för att inte tillföra något i tråden, men jag såg att du använde *S*, och jag har alltid undrat vad det innebär, skulle du vilja vara vänligheten att förklara för mig?

Mvh// En lite vilsekommen filur.

"skratt"

• Medlem
  • 2008-07-03 22:41

Jaha! Tack så mycket!

"S" har väl alltid betytt "smile" dvs ler. Inte för att det betyder nå´t, det kan ju lika väl betyda skrattar. Alternativt skriver man (läs: jag) väl *L* dvs ler.

nix, skratt har det alltid betytt! *s*

akerstrom:
Är du säker ? Du rubbar min värld.:tveksam: Jag har alltid trott att *S* betytt smile. Nu undrar jag om folk tror att jag skrattar hela tiden istället för ler ?
Behöver nog en "second opinion" här. Någon ?

Ursprungligen av KaRo:

akerstrom:
Är du säker ? Du rubbar min värld.:tveksam: Jag har alltid trott att *S* betytt smile. Nu undrar jag om folk tror att jag skrattar hela tiden istället för ler ?
Behöver nog en "second opinion" här. Någon ?

I Sverige; *s*=skrattar *L*=ler
I USA/engelsktalande; *s*=smile *L*=laughing

Läge för förvirring?

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-07-06 00:18

Alltså kan ni inte bara göra som normalt folk och skriva "Haha" om ni skrattar och göra när ni ler?

Bevaka tråden