Köpte precis en 750 Gb Western Digital My Book Home Edition till min iMac core2duo.
Pluggar i strömkabeln, firewirekabel i Hd sedan i dator. Hdn klickar till och vaknar, därefter får jag meddelandet "Skivinmatning Datorn kan inte läsa den inmatade skivan" med alternativen Formatera../Ignorera/Mata ut
Jag väljer Formatera och Skivverktyget startar. Där syns en gul ikon. Dock monteras inte ikonen på skrivbordet eller bredvid min interna disk i Finder.
Om jag pluggar i hårddisken när Skivverktyget redan är startat får jag inte felmeddelandet om skivinmatning.
Vad gör jag nu? Jag verkar inte kunna Radera skivan, inte Partionera den (får meddelandet Input/output error), inte heller kontrollera den och vad funktionen återställ betyder vet jag inte men det nog inte det jag ska göra heller.
Uppenbarligen ser min dator enheten, både när jag använder FW och USB men jag kommer inte åt enheten vilket var tänkt enligt det knapphänta installationsbladet där det står att man ska öppna WD_Mac_Tools och klicka på Buttonmanager.dmg och sedan LifeAgent.dmg.
Vänligen gmail