Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefon med dubbla sim

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rysslands OS-telefon från Samsung med dubbla SIM och klarar att vara uppkopplad på 2 nät samtidigt. Skulle kunna tänka mig den vid sidan om iPhone.
Samsung SGH-D780 Gold Plated Edition - SlashPhone

Eller kanske en HiPhone!

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-27 04:17

En sak som jag undrar över är varför det har börjat dyka upp så många telefoner som stödjer dubbla simkort? Jag har träffat en enda person i hela mitt liv som aktivt använder två simkort, känns inte riktigt som det är en speciellt stor marknad. Eller har jag missat nåt?

Senast redigerat 2008-06-28 13:09
Ursprungligen av shandar:

En sak som jag undrar över är varför det har börjat dyka upp så många telefoner som stödjer dubbla simkort? Jag har träffat en enda person i hela mitt liv som aktivt använder två simkort, känns inte riktigt som det är en speciellt stor marknad. Eller har jag missat nåt?

Tror detta är en stor grej på vissa marknader (Asien?).
Förmodar att det är hårt reglerat med jobbet och privata samtal...

Men klarar den att ha två nummer igång samtidigt (utan omstart / val ) så är det ju roligare.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-06-27 16:27

Jag skulle gärna ha en lur med dubbla kort. Som det är nu så släpar jag alltid omkring på två telefoner, en jobb-telefon och en privat, hela dagarna och dessutom nästan dygnet runt på tjänsteresorna.

Vore gudomligt att köra privat- och jobbnummer i samma mobil!

Me too!

• Medlem
  • Jakobsberg
  • 2008-06-28 09:12

Men då *måste* man ju välja; Antingen jobb eller privat. Alltså för att ringa ett privatsamtal på lunchen så måste man väl starta om hela telefonen?

Ursprungligen av tomcat:

Men då *måste* man ju välja; Antingen jobb eller privat. Alltså för att ringa ett privatsamtal på lunchen så måste man väl starta om hela telefonen?

Verkar ju inte så;

Ursprungligen av adress@mac:

Rysslands OS-telefon från Samsung med dubbla SIM och klarar att vara uppkopplad på 2 nät samtidigt. Skulle kunna tänka mig den vid sidan om iPhone.
Samsung SGH-D780 Gold Plated Edition - SlashPhone

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-06 01:06

kommunalare som behöver telefon i tjänsten måste ju pricka i sin telefonlista vad som är privat o inte privata samtal.. vilket är absurt då de kanske ringer för 50kr privat på arbetstelefonen / månad men ska pricka listan kvartalsvis, alltså 2-3h prickande på arbetstid för 150kr, eller bjussa på dessa minuter?

hemma hos oss så ringer alla som har företagstelefon sina privata samtal på samma telefon och tusenlappen för samtalen när man varit på semester har det inte varit något tjaffs om, det står firman för..

själv skulle jag inte komma på tanken att ta min jobb telefon hem på fritiden, inte med det jobb jag har nu med fasta arbetstider.

i sverige tror jag således inte att det är så stor marknad. De som måste betala sina privata samtal de ringer med jobbtelefonen lämnar den på jobbet när de går hem och således svarar de inte utöver ordinarie arbetstid och de som får privata samtal betalda tar med sig telefonerna hem, och svarar..

personligen tror jag båda parter vinner på det sistnämnda.

Kompisen fick höra att han inte fick ringa privata samtal på företagets lur.
Eftersom de gett honom en sketlur så funkade inte den, men de började ringa honom på hans egen privata lur, det gick bra....
Han sa att antingen skulle han börja ta betalt för inkommande samtal på sin privata lur eller så kunde de ju ge honom en vettig lur och sedan skita i att springa och kontrollera samtalen...

Han vann baske mig......

ett tag hade jag tre sim, det svenska,holländska och italienska.

två sim skulle göra allt så mycket finare! tänk att slippa pilla med sim-kort för att kunna kolla av sitt holländska när man är i sverige? jag har alltid två "telefoner" den vanliga för det svenska och en sketen som bara klarar av sms för den holländska, när jag är i sverige, sen får man byta igen...

Har hört att det skall finnas en tjänst, Grand Central där man har ETT nummer oavsett var man är och vad man har för utrustnig etc. Är det ngn som känner till det ?

Ursprungligen av Goflorp:

Har hört att det skall finnas en tjänst, Grand Central där man har ETT nummer oavsett var man är och vad man har för utrustnig etc. Är det ngn som känner till det ?

Bara inom USA

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-06 13:57

Grymt smidigt med möjlighet att ha dubbla kortplatser i t ex en jobbtelefon. Dock är jag nyfiken på hur telefonen vet när det är privat och när det är jobbsamtal, medan två nät är igång samtidigt?

Kanske behöver man programmera in telefonnummer i telefonboken, i respektive SIM-kort och på så vis ringa upp via det nät som är kopplat till respektive SIM-kort? Bara vilda gissningar, har varken sett eller använt en med dubbla kortplatser.

goflorp: aldrig hört? vart får man tag på det?

Tack Kristofer

1
Bevaka tråden