Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installerade drivrutin som förstörde, hur ta bort?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2008-07-03 23:42

Jag installerade en officiell drivrutin till min Razer Diamondback för ajg tänkte att jag skulle programmera mina extraknappar, men den drivisen sög.
Men nu går det inte att återställa. Vanliga bak och framknappar samt scrollklick är borta, och scrollen är som på razermusen - oerhört dålig.

Vill bara reseta drivrutinen till os x:s default, men ingen aning om hur jag gör det, så jag frågar er, för ni brukar ha svaret på mina problem.

Hittade det här på Razers supportsida.. har inte en aning om det är för rätt version eller om det funkar...

---
Product Name: Razer Pro|Click V1.6

QUESTION
How do I uninstall the Razer Pro|Click V1.6 drivers?

SOLUTION
There are 2 methods to uninstall the drivers. Note that the below does not remove the SystemLoginItem entry in the system preference.

1. Run the uninstall.sh file that is included in the driver package.

2. Launch the Terminal Application. Copy and paste the below commands one at a time.

sudo rm -r /System/Library/Extensions/RazerPRODriver.kext

sudo rm -r "/Library/Application Support/Razer/RazerPRODaemon.app"

sudo rm -r /Library/PreferencePanes/RazerPRO.prefPane

rm -f ~/Library/Preferences/com.razer.PRO.plist

sudo rm -r /Library/Receipts/Razer\ PRO.pkg

---
Lycka till!!

PS... slå även en kik här: Razer Pro 1.6 with Leopard. HELP! - Mac Forums

Hur gick det? gick det att ta bort drivisen?

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2008-07-07 13:41
Ursprungligen av Gusten68:

Hur gick det? gick det att ta bort drivisen?

Nej, för det första verkar inte ens diamondbackdrivrutinen finnas kvar på razers hemsida, så kunde inte köra den filen, och när jag skulle köra via terminalen stod det bara att filen inte fanns...

1
Bevaka tråden