Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kommer upplåsning av iPhone 3G att fungera?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-05 13:31

du kommer kunna köpa en iphone från USA med inget abonnemang, dock så kommer den vara låst till AT&T. att sen hacka iphone 3g kommer inte bli svårt.. har du rätt kontakter som vet hur man ska göra det, så är det inga problem.. sen hade jag tänkt använda tele2 faktiskt:D

Ursprungligen av Osten10:

du kommer kunna köpa en iphone från USA med inget abonnemang, dock så kommer den vara låst till AT&T. att sen hacka iphone 3g kommer inte bli svårt.. har du rätt kontakter som vet hur man ska göra det, så är det inga problem.. sen hade jag tänkt använda tele2 faktiskt:D

Det krävs inga "rätt kontakter". Det har, vid tidigare jailbreaks, mkt väl räcker med att använda google och sökt på: unlock iPhone v._._._.

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-07-08 13:58

Hur fungerar det med AppStore och sånt om man skulle köra en jailbreaked 3G? det är inte så att den behöver autentisera eller något? Om allt (utom Visual Voicemail osv) funkar så kan det ju vara värt det. Totalkostnaden är fortfarande helt hysterisk om man köper den i Sverige.

En annan tanke: det är ju inte omöjligt att Telias exklusiva avtal bara är i tre månader (som ryktet säger), och då kan man ju räkna med ett sjukt priskrig mellan operatörerna i höst. Om AT&T dessutom har valt att i framtiden sälja iPhone 3G utan att man tecknar abonnemang så är det ingen omöjlighet att någon svensk operatör gör detsamma...

iPhone 3G årets julklapp någon?

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-08 14:05
Ursprungligen av koze:

Hur fungerar det med AppStore och sånt om man skulle köra en jailbreaked 3G? det är inte så att den behöver autentisera eller något? Om allt (utom Visual Voicemail osv) funkar så kan det ju vara värt det. Totalkostnaden är fortfarande helt hysterisk om man köper den i Sverige.

En annan tanke: det är ju inte omöjligt att Telias exklusiva avtal bara är i tre månader (som ryktet säger), och då kan man ju räkna med ett sjukt priskrig mellan operatörerna i höst. Om AT&T dessutom har valt att i framtiden sälja iPhone 3G utan att man tecknar abonnemang så är det ingen omöjlighet att någon svensk operatör gör detsamma...

iPhone 3G årets julklapp någon?

fortfarande skillnad på obunden och olåst, AT&T kommer antagligen aldrig sälja den olåst.

• Medlem
  • 2008-07-08 14:18
Ursprungligen av zappee:

fortfarande skillnad på obunden och olåst, AT&T kommer antagligen aldrig sälja den olåst.

Jag vet, det var det jag sa väl? Utan abonnemang, men fortfarande bunden till operatören. Det innebär ju fortfarande att man kommer att aktivera den via iTunes enligt det jag har läst om AT&T och iPhone 3G. Alltså kommer man få möjlighet att härja fritt med Jailbreak osv.

• Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-08 14:39

Låt säga att man Jailbreakar/hackar iphonen, är det några funktioner som försvinner eller kan man göra exakt allting som andra kan göra på sina "lagliga" lurar? Vad blir skillnaden/blir det någon skillnad?

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-08 14:45
Ursprungligen av broel:

Låt säga att man Jailbreakar/hackar iphonen, är det några funktioner som försvinner eller kan man göra exakt allting som andra kan göra på sina "lagliga" lurar? Vad blir skillnaden/blir det någon skillnad?

Alltså, det är ju helt omöjligt att veta innan någon överhuvudtaget har jailbreakat sin telefon.

• Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-08 14:54
Ursprungligen av zappee:

Alltså, det är ju helt omöjligt att veta innan någon överhuvudtaget har jailbreakat sin telefon.

Hur funkade den för 2g:n?

• Medlem
  • 2008-07-08 15:55
Ursprungligen av broel:

Hur funkade den för 2g:n?

Den funkade precis som vanligt om man hade gjort allt rätt. Det enda som inte funkar är Visual Voicemail och sånt som är beroende av AT&T.

När det gäller aktivering i iTunes för iPhone 3G så har jag läst att alla operatörer globalt kommer ha som huvudprio att kunden ska aktivera i butik då operatören betalar en stor del av priset för luren. Förra generationen var dyrare från början, och operatören torskade inte lika mycket om man jailbreakade och inte pröjsade abonnemang. Nu är de beroende av att få in de pengar som de har subventionerat luren med och vill därför att man binder abonnemang.

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-08 14:44
Ursprungligen av koze:

Jag vet, det var det jag sa väl? Utan abonnemang, men fortfarande bunden till operatören. Det innebär ju fortfarande att man kommer att aktivera den via iTunes enligt det jag har läst om AT&T och iPhone 3G. Alltså kommer man få möjlighet att härja fritt med Jailbreak osv.

Den behöver inte vara utan abonnemang för det. Även de med abonnemang kan aktiveras via iTunes.

Bevaka tråden