Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilderna visas inte?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan! Använder Itunes för att lägga alla mina konverterade DVD filmer i och allt har vart bra på de 25 första filmerna, de läggs in, jag skriver info om dem, men nu när jag skall lägga in bilder på Framsidan på dem så "fastnar" inte bilderna. Lägger in bilderna på filmen och sen så kollar jag i itunes och bilden är borta igen.

Någon som vet lösningen på detta ? De har hänt alldeles nyligen. Kan de vara för att jag kör alla filmer genom min timecapsule? För dem ligger på timecaspulen men inte på den interna hårdisken?

mvh

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-08 14:33

Har för mig att det löste sig för mig om jag såg till att inte markera filmen jag skulle ändra omslag på och högerklickade i menyn på den, när en annan film var markerad, så jag kom åt info och Artwork fliken, drag en bild som vanligt och tryck okej så borde det funka.

Minns iaf att detta löste mitt problem med att få artwork att "fastna" på filmer. Hoppas det hjälper.

P

hej igen ;)På ena filmen löste jag det, då detta var en svensk film fick jag ta bort Åöä bokstäverna på originalfilen i Time capsule och då fick jag in bilden fint De andra tre filmerna jag har problem med är pirates of the caribbean filmerna. Det är nu bara dessa filmerna som inte har någon artwork, lite irreterande då jag använder AppleTV och är pedant och vill ha ett fint bibliotek

prövade att markera en och gå in på artwork och sedan nästa för att ändra film men inte ha den markerad var det så du menade ?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-14 09:30

Jag skall försöka förklara det mer tydligt, steg för steg:

- markera en film i name-listen i iTunes, vilken soim helst utan den du vill ändra omslaget på.

- Högerklicka på den film du vill ändra så att valmenyn öppnas.

- Tryck på get info

- När det ny fönstret öppnas gå till artwork-fliken och dra din omslagsbild dit.

- tryck ok

Detta funkade för mig men när jag hade detta problem själv så kunde jag inte lägga in några omslag alls, detta leder mig till att tro att det kan vara typen av film du har lagt in, jag märkte att vissa typer av .mov filmer inte kunde få omslag så jag var tvungen att komprimera om dem till mp4 men det har jag för mig fixades i iTunes för ett tag sedan så jag är inte säker på vad det är för problem du stött på då det bara gäller dessa filmer.

P

1
Bevaka tråden