Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone klagar om hårddiskutrymme med 1.8 GB ledigt

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPhone har börjat klaga på att det finns lite hårddiskutrymme, och att jag borde radera videos.

Med det konstiga är att min iPhone har 1.8 GB ledigt utrymme, varför klagar "hon" då på utrymmet?

Men Patrik köper du en kvinnlig iPhone så får du ju räkna med att den klagar det ligger i deras natur

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-02 18:49
Ursprungligen av jonmannen:

Men Patrik köper du en kvinnlig iPhone så får du ju räkna med att den klagar det ligger i deras natur

Absolut inte! En Iphone klagar aldrig över huvud taget. Och syftar du på kvinnor i allmänhet, så klagar vi endast om män är självupptagna översittare.:p

Jag har nu samma problem, fast jag har 5,7 gb ledig så klagar iphonen av utrymme vad kan det vara för fel. Har nyligen uppgraderat till 1.1.2

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-23 22:24

Det är väl programmen som tar plats?

Man kan nämligen inte se hur mycket plats programmen tar upp direkt på telefonen eller i iTunes, men de finns där...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-24 00:32

Utrymmen för program och musik är på olika partitioner, därav problemet. Du har 5.7GB ledig för musik, men förmodligen väldigt lite till program. Jag skulle råda dig till att rensa bort lite, innan den krashar alldeles.
Annars kör jag med programmet BossTool, vilket flyttar alla redan installerade program , samt alla program jag installerar i framtiden till den 'stora' partitionen, vilket gör att jag kan installera mer än jag behöver utan problem.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-24 09:15
Ursprungligen av wat:

Utrymmen för program och musik är på olika partitioner, därav problemet. Du har 5.7GB ledig för musik, men förmodligen väldigt lite till program. Jag skulle råda dig till att rensa bort lite, innan den krashar alldeles.
Annars kör jag med programmet BossTool, vilket flyttar alla redan installerade program , samt alla program jag installerar i framtiden till den 'stora' partitionen, vilket gör att jag kan installera mer än jag behöver utan problem.

Inga nackdelar med BossTool?
Fler som har testat det?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-01-30 00:44
Ursprungligen av kenjon:

Inga nackdelar med BossTool?
Fler som har testat det?

Jag har stött på lite nackdelar med BossTool. Installera det och flytta allt i min 1.1.1 telefon... efter några veckor blev jag sugen på att uppgradera till 1.1.2. allt var frid och fröjd, men upptäckte att alla mina gammla applications låg kvar lite här och där via SSH efter 1.1.2 uppgraderingen vilket inte kändes så där jätte roligt (tog bort det jag hitta). Sen när jag väl hade installerat lite nya program var det dags för bosstool igen, installera det å flytta allt... efter en omstart av telefonen hade jag inga ikoner alls, upptäckte via SSH att bosstool då hade skapat fel genvägar till den stora partitionen vilket jag kunde fixa som tur var... så det är väl den ända nackdelen jag stött på... nu har jag restorat hela telefonen och uppgraderat den igen, men kör inte bosstool förtillfället... kommer vänta tills bosstool får en funktion så man kan flytta tillbax allt till ursprungspunkten först. hoppas du förstår vad jag menar, blev lite stort svar

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-30 02:26

Jo, en restore-funktion hade inte varit fel.

Jag chansade och installerade det i 1.1.3 och det fungerar utan problem även där.
Jag chansade dock inte på att bara uppgradera min 1.1.2 direkt, utan jag rensade den och började från början igen. Inget skräp kvar.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-02-01 01:43

precis... tror nämligen de tkan bli lite fel om man har kört bosstool på tex en 1.1.1 telefon, sen uppgraderar till 1.1.2 å kör bosstool igen... vore som sagt om man unde göra en reverse med bosstool innan man uppdaterar...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-28 22:56

Har BossTool flyttat? Hade den förut på sleepers.net/iphonerepo, men hittar den inte längre...?

Jag var inne lite på samma fråga så jag kör på här i samma tråd. Är det ngn som har bra koll på vad som lägger sig i "det lilla minnet" och vad som hamnar bland mediafiler, och finns det ngt enkelt sätt att förstå vad som är vad om jag browsar mina filer på tfnen (har Finder eller vad den nu heter...)

Jag har typ 20 meg kvar av 300 och tycker inte att jag installerat så förskräckligt mycket, ffa inte med tanke på programmens storlek!! Rensade lite wallpapers, det friade up några meg iaf men vad är de stora posterna, och är det ngt man kan klara sig utan?

Finns det något bättre alternativ till Bosstool? (det verkade ovan som att det kunde bli lite meckigt framöver om jag använder det..) Partition Magic for iphone kanske...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-09 15:22
Ursprungligen av Protector:

Jag var inne lite på samma fråga så jag kör på här i samma tråd. Är det ngn som har bra koll på vad som lägger sig i "det lilla minnet" och vad som hamnar bland mediafiler, och finns det ngt enkelt sätt att förstå vad som är vad om jag browsar mina filer på tfnen (har Finder eller vad den nu heter...)

Jag har typ 20 meg kvar av 300 och tycker inte att jag installerat så förskräckligt mycket, ffa inte med tanke på programmens storlek!! Rensade lite wallpapers, det friade up några meg iaf men vad är de stora posterna, och är det ngt man kan klara sig utan?

Finns det något bättre alternativ till Bosstool? (det verkade ovan som att det kunde bli lite meckigt framöver om jag använder det..) Partition Magic for iphone kanske...

BossTool har fungerat ypperligt! Problemet har väl varit när någon har varit inne och fifflat med filerna eller låst upp den utan att Återställa den först.
Undrar hur det blir med FW2.0, det kan ju knappast bli 300 MB för alla apps....

  • Medlem
  • Härryda
  • 2008-12-25 23:38

Hej allesammans!
Var borta och firade jul de senaste dagarna och nu när jag kom hem och skulle föra över ny musik till min iPhone ser jag att den har satt alltihopa i "övrigt"!
Förr hade jag ca. 6gb musik, och sedan 250mb bilder och 200mb i "övrigt".
Nu när jag kom hem och synkade telefonen hade allt minne förflyttats till "övrigt" :S
Det står fortfarande att jag har 600mb ledigt, men den klagar på att jag inte kan göra något p.g.a för lite utrymme på hårddisken :S
Fattar ingenting, vill ju inte att hela "stapeln" i iTunes ska visa orange som är färgen för "övrigt".

Funderar på att återställa hela telefonen, men problemet är att jag har en 1.1.4.
Från början var den en 1.1.3, sedan blev den upplåst o.s.v med ziphone till 1.1.4.
Jag har läst att just ziphone ska nedgradera bootloadern, och jag vill ju inte pajja hela telefonen. Jag undrar även ifall man kan ta och uppgradera den till nyaste uppgraderingen när man ändå är på gång så att säga.

någon som vet hur jag ska göra?
Mvh

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-26 10:21

Uppgradera till 2.2 pch använd quickpwn eller pwnage tool. Läs några av de många trådar som finns under upplåsning.

//Rob

Underhållande att väcka en snart tre år gammal tråd, särskilt med sitt första inlägg!
Det hela känns väldigt bisarrt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-02 21:26

Älska kvinnliga bumps

1
Bevaka tråden