Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

K2000R Display

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon här som har nån koll på var man kan få tag i en display till en Kurzweil K2000R? Musikbörsen som, som jag har förstått, har agenturen vill inte alls hjälpa till, och Kurzweil i Danmark verkar helt omöjliga att nå... Blir det typ Ebay eller sitter nån på en skrotad Kurre?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-09 14:39

EBay och/eller skrotad Kurre låter billigast.

Eller ringa hit:
Kurzweil Music Systems
19060 S Dominguez Hills Dr
Rancho Dominguez, CA 90220
(tel) 310-637-2000
(fax) 310-637-2025

Jag vet inte hur det funkar riktigt men jag behöver en helt ny display, det är inte bara backlight´en som dimmat ner. Hela displayen har spruckit och är helt oläsbar.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-09 15:29

Ring USA-numret.. kanske kostar några kr/minut men ofta kan man komma i kontakt med en tekniker fort, som kan hjälpa till.

Äh... displayer är överskattade. En äkta elektronmusiker känner sitt instrument så väl att han (det är oftast en han) inte behöver titta på någon display

Har du kollat med Elfa eller motsvarande företag? Man kan ju tycka att det borde vara någon form av standarddisplay.

Ursprungligen av Real Parakeet:

Äh... displayer är överskattade. En äkta elektronmusiker känner sitt instrument så väl att han (det är oftast en han) inte behöver titta på någon display

Kan det vara så enkelt att det går att finna en på Elfa...? Och visst kan man köra K2:an utan display, det är bara det att jag är så löjligt pedantisk med mina prylar...

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-10 00:29

Replacing a K2000/K2500/K2600 LCD Display Dock något gammal information.

Orginal verkar vara Sharp LM24014H. Det är väl en relativt standard grafisk display.
Det gäller väl bara att hitta en likadan, eller liknande och byta ut.

Plocka isär försiktigt och notera/fotografera displayen. Det bör gå att hitta ekvivalent hos Elfa.

Senast redigerat 2008-07-10 00:42

Hur tar jag reda på vad jag ska ha för utbytesdisplay, hos tex. Elfa?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-11 00:37

Enklast:
- Plocka isär din K2000R.
- Identifiera displayen. Det lär så någon typ av modellbeteckning + märke någonstans
- Leta datablad.
- Hitta exakt samma eller någon annan display som har samma "drivkrets" och upplösning.

Lite bakgrund:
Det sitter troligtvis inte en driver som är HD44780-kompatibel men det kan vara värt att veta att de flesta teckenbaserade ofta är just HD44780-displayer.. Jag tror det fungera liknande på de grafiska displayer som finns, dvs en mycket populär drivkrets på displayen som de flesta apar efter.

1
Bevaka tråden