Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försöker köpa iPhone på Telias sida

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-07-11 13:06

Frustrerande att sitta i Belgien och har försökt lägga order på en 16 gigare sedan igår och får tekniskt fel hela tiden, ringde support och de sa att server är överbelastad och det är bara att fortsätta att pröva..Går det inte får jag hoppas att det finns några kvar på Söndag när jag är åter i Götet..

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-07-11 13:25

Efter ett antal försök kom jag nu in och kunde lägga en beställning på en vit 16 GB och enligt kundtjänst ska de leverera nästa vecka..

• Medlem
  • Lund
  • 2008-07-11 13:34

Grattis, kan nog tycka den vita är lite mer speciell än den svarta. Vad som är lite konstigt är att man inte får rabatt för att man köper på nätet. Man besparar ju Telia en massa kostnader i form av personal, lager och liknande.

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-07-11 13:37
Ursprungligen av Zeel:

Grattis, kan nog tycka den vita är lite mer speciell än den svarta. Vad som är lite konstigt är att man inte får rabatt för att man köper på nätet. Man besparar ju Telia en massa kostnader i form av personal, lager och liknande.

Tänkte ta en svart först men så blev jag lite besviken på hur fläckig den blir och tänkte att vit kommer fungera bättre i det avseendet och dessutom matchar den min macbook och iMac bättre. I slutändan var det ju inte så mycket val heller..

• Medlem
  • City
  • 2008-07-11 13:43

Synd att det ska strula som fan jämt dom borde väl ha lite framförhållning. Se bara på det svaret jag fick på min fråga om vart jag kan se förbrukad datatrafik. En simpel fråga.

-------------------
Hej!
Tack för din förfrågan.

Under sommarperioden kommer vi att fokusera på hög svarsservice via vår kundtjänst på telefon 90200.
Vi har därför tillsvidare inte möjlighet att ta emot mailfrågor som rör mobilt.

Med vänlig hälsning

XXXXXXX Andersson
Telia Kundservice
-------------------

Dom har dock tid att svara mig att dom inte har tid att svara skrattretande.

• Medlem
  • Habo
  • 2008-07-11 14:34

iPhone 16GB tog slut DIREKT i båda telia-butikerna i Jönköping imorse... Dom hade 20 ex vardera. Helt sanslöst.
Surfar då in på Telia's hemsida där jag möts av att 16GB är slutsåld där också.. med många veckors leveranstid.

Eftersom jag inte vill ha en skitful Vit så tvingas jag köpa en 8GB .. det eller vänta en månad.

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-07-11 14:45

Tror jag hade tur, nu går det inte att beställa någon av 16 gb versionerna online..

Jag beställde också en vit iPhone strax efter klockan 13.00 idag. Sidan strulade först, men det gick efter en stund. Det ska bli intressant att se hur länge det här kommer att ta, men jag misstänker att jag blir besviken om jag förväntar mig att den ska komma nästa vecka. Får jag den nu i juli är jag nöjd i alla fall.

1
Bevaka tråden