Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone OS 2.0 är knäckt!

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 17:01
Ursprungligen av joppz:

Om man köper en iPhone från Telia idag, och sedan säger upp abonnemanget direkt, vad har Telia då för straffavgifter på detta? Finns det något skrivet om detta?
I USA har jag förstått att straffavgiften är $175 men man måste också lämna tillbaka telefonen.

Är det nån som säljer falskleg som man kan köpa telefonen på?

Finns ingen straffavgift för att säga upp abbonemanget, detta av den simpla anledningen att det inte går att avsluta det innan bindningstiden är slut såvida det inte har gått mer än 12 månader sedan du aktiverade det.

Efter 12 månader kan du portera till en annan operatör och då fortsätta betala den fasta avgiften för det befintliga abbonemanget samt en avgift på 300kr för att få telefonen upplåst..

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-11 17:04

Så klart det inte går att säga upp, det är ju hela iden med ett bundet abonemang. Du måste betala annars går det till inkasso. Kanska självklart tycker jag.

Ursprungligen av joppz:

Om man köper en iPhone från Telia idag, och sedan säger upp abonnemanget direkt, vad har Telia då för straffavgifter på detta? Finns det något skrivet om detta?
I USA har jag förstått att straffavgiften är $175 men man måste också lämna tillbaka telefonen.

Är det nån som säljer falskleg som man kan köpa telefonen på?

Fan då, jag som ska iväg några timmar snart. Blir en F5 när man kommer hem i den här tråden vill jag lova (:

Hoppas de har läst mitt inlägg om min önskan om Jump/sök-funktion för ipoden, haha.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-11 17:05

2.0 finns nu att hämta officiellt genom iTunes. Så bara vänta på upplåsningen innan man kan leka med App-store

• Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-11 20:15
Ursprungligen av tram:

2.0 finns nu att hämta officiellt genom iTunes. Så bara vänta på upplåsningen innan man kan leka med App-store

Vart ser du det, jag får ingen 2.0 uppdatering när jag kör "Leta efter uppdatering"

Ursprungligen av Jetwash:

Vart ser du det, jag får ingen 2.0 uppdatering när jag kör "Leta efter uppdatering"

Jag fick upp det för flera timmar sedan. Men det verkar lite slumpmässigt. Jag testade att köra vanliga programuppdatering en gång också, tänkte att det kanske "rensade" någonting. Men en annan person försökte också det och då hjälpte det inte.

Och nu lite mer:
blog.iphone-dev.org | Back at the dev ranch

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-11 20:39

på tal om knäckt

• Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-11 20:46
Ursprungligen av Adrian B:

Jag fick upp det för flera timmar sedan. Men det verkar lite slumpmässigt. Jag testade att köra vanliga programuppdatering en gång också, tänkte att det kanske "rensade" någonting. Men en annan person försökte också det och då hjälpte det inte.

Och nu lite mer:
blog.iphone-dev.org | Back at the dev ranch

Nu när jag klickade runt lite på "Återsäll" så vaknade den till liv, nu vill den uppdatera till 2.0.

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-11 23:37

iPhone dev teamet lade nu upp en video. Tyvärr så verkar det som om PWNAGE kommer nog att dröja till nästa vecka. Men den som väntar på något gott osv.

//Rob

Ahhh! Va finkan, här har man varit iväg nu 4 långa timmar och så har det inte släppts något pwnage-tool, buhu

Varför kan de inte släppa de, har det sagts? jag har ju läst att allt är klart. Märkligt, men det skulle ju komma under fredagen iaf. Bara och vänta... monkey ball nästa!

Garantin ryker rätt rejält om man Pwnar/Jailbreakar sin iPhone (3G), va? Har dock för mig att det är enkelt att återställa den till originalfirmware utifall den måste in på service eller nåt. Eller e det kanske så att teknikerna inte kollar/bryr sig så mycket?

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-11 18:20
Ursprungligen av fruktsallad:

Garantin ryker rätt rejält om man Pwnar/Jailbreakar sin iPhone (3G), va? Har dock för mig att det är enkelt att återställa den till originalfirmware utifall den måste in på service eller nåt. Eller e det kanske så att teknikerna inte kollar/bryr sig så mycket?

Det är Telia som står för garantin tror jag. Om du jailbreakar den och den går sönder måste du försöka att återställa den först innan du går till Telia med den.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Det är Telia som står för garantin tror jag. Om du jailbreakar den och den går sönder måste du försöka att återställa den först innan du går till Telia med den.

Näe, Apple är hårdvarutillverkaren, dom har garantin, så var det på gamla iPhone och jag utgår ifrån att det är så med nya. Däremot var det så i USA att man bara fick support från AT&T under två år (dvs bindningstiden) om man hade rätt abonnemang. Men det är ju rimligt. Garanti har man dock ändå. 99mac köpte ju in en iPhone väldigt tidigt (före det fanns upplåsningar) som hade hårdvarufel och den togs tillbaka till USA och byttes ut utan problem.

Det ser ut som att dom är på väg att knäcka iPhone 3G också:

UPDATE: So guys, the out of the box tests on retail hardware are great. Everything works as we anticipated. This is great news, seriously. No riddles or jokes or cryptic messages now, watch this space.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 00:00

Jag försöker sätta mej in i den här syltan men det är inte så lätt. Vad är det som "iPhone dev team" gör, knäcker? Så att man kan köra den med andra abonnemang än telia då eller? Jag är beredd att köpa den från telia och binda mej med deras abonnemang, men jag vill kunna installera vad jag vill på den och göra andra balla grejer, är det att "jailbreaka", det är inte samma sak som ni pratar om här eller? Om jag vill kunna skicka MMS och filma med kameran är det "jailbreak" jag behöver då? Är det troligt att det kommer till iPhone 3G snart? Ni som har iPhone sen tidigare kanske vill förklara vad allt det här innebär. Jag vill inte köpa en iPhone 3G om jag inte kan köra "IR 909" på den...

Citat:

Release date is soon although not this weekend.

från deras blogg

Ursprungligen av poseidon84:

från deras blogg

Jaja, måndag hoppas jag på då! Längtar så till Monkey ball

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 01:06
Ursprungligen av FillilutteN:

Jaja, måndag hoppas jag på då! Längtar så till Monkey ball

Jag fattar inte. Kan man inte ladda ner Monkey Ball redan nu från App Store? Det behövs väll inte PwnageTool för att köra det? Eller?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-12 01:10

Snälla, kan vi inte hålla oss till ämnet och använda andra trådar för allt annat än knäckandet av FW 2.0

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 01:25
Ursprungligen av Matsaki:

Snälla, kan vi inte hålla oss till ämnet och använda andra trådar för allt annat än knäckandet av FW 2.0

Jag försöker hålla mej till ämnet, jag har bara lite svårt att fatta vad som är vad och vad ni snackar om. Kan du svara på några enkla frågor är du snäll.

1. Är knäcka och Jailbreaka samma sak?
2. Kommer jag kunna knäcka iPhone 3G med PwnageTool 2.0 när det kommer du?

Matsaki, håller med dig helt, tänkte mig inte riktigt för och blev lite ledsen bara.

Tror nog allt vi får det i början av nästa vecka. Men ni som har koll, jag får fråga igen, vad är anledningen till att de inte släpper programmet redan nu? Verkar ju som sagt vad vara klart redan enligt filmen de släppt.

@Fexxe
Kan berätta om en bra site som heter Google, om jag söker på jailbreak iphone så får jag en massa länkar, tex iFun.se Vad ?jailbreak? av 1.1.1 innebär

Om du läser den här tråden från början så får du svar på din andra fråga

• Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-12 08:53
Bevaka tråden